KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 10:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 144 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 09:39 
Materialforvalter

ivo wrote:
Fuji wrote:

Ikke ubetinget enig med deg i det. Dersom man ser på den helt prinsippielle siden av saken så har du nok rett - men jeg mener det har litt med respekt for publikum å gjøre. Hadde KIL gått ut og sagt at de hadde "gyldig fravær" (for å kalle det det) så hadde det holdt for meg. Men når ingenting blir sagt så skaper det kun spekulasjoner. Hvis man ser på andre artister man betaler for å se underholde så er det jo vanlig folkeskikk å opplyse om hva som forhindrer en i å opptre -dersom så er tilfelle - uten at man trenger å utbrodere noe som helst.

Jo, men andre artister er jo ikke ANSATTE. Orkesteret som spilte før og i pausa er jo ikke ansatte av KIL. Dessuten har vi betalt for å se kampen og ikke enkteltspillere. Det er jo ikk vi på tribuna som tar ut laget.

De må jo behandle saken først om ikke alt er soleklart.

I fare for å gjenta meg selv; rent prinsippielt har du muligens et poeng i den kvasijuridiske vektleggelsen din av ansatte/selvstendige næringsdrivende. Når det er sagt så stiller fotballspillere i en litt særegen situasjon angående åpenhet. Er vel ikke så mange andre firmaer som har nettside der man kontinuerlig oppdaterer skade/sykdomstatus på de ANSATTE og hvor lenge det er til de kan være klare igjen? Det er vel ikke sikkert de har plikt til å gjøre det, men de gjør det allikevel. Det er vel derfor folk aner ugler i mosen når noen plutselig uteblir uten at de er syke eller skadete. Selvsagt kan jo andre ting skje som ikke vil bli publisert på tilsvarende måte (eksempelvis dødsfall i familie etc) - da bør KIL etter min mening i forkant informere om at det foreligger gyldige grunner for å legge spekulasjonene døde. I det man skjønner at man kommer for sent på jobb så ringer man vel gjerne som ANSATT til sin arbeidsgiver og opplyser om det samt grunnen til forsinkelsen, og hva som eventuelt ikke er soleklart med trafikkforsinkelse fatter ikke jeg? Deretter er det opp til KIL å håndtere informasjonen videre. At vi betaler for å se laget - betyr vel at vi ønsker å se det beste laget KIL kan stille? Så kan man selvsagt følge din retorikk om at det er opp til Thomas Berntsen å bestemme det beste laget. Men man skal jo ikke ha spesielt greie på fotball for å skjønne at noe er i veien når et KIL uten Stormoen og Ørjan tilgjengelige i tillegg ikke har plass til hverken Sylling eller Pelu.
Tror det viktig å være åpne/inkludere publikum i stedet for å holde de utenfor!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 10:05 
Klubbdirektør

Jeg tror Pelu ligger dårlig an og kan fort bli statuert som et eksempel på at dette ikke er akseptabelt og følgene kan fort bli sparken.

Mulig det er uheldig å ha spillere boende i Oslo? Kravet burde minst være at de sov natten før kamp i Kongsvinger evt klappsenger på Gjemselund hvis man vil være økonomisk.

Noen må ta tak i dette og det skjønner Åge Steen sånne holdninger går det rett og slett ikke an å ha når man spiller fotball på toppnivå.

Pelu er god men laget er så fryktelig mye viktigere, og klart dette påvirker unge gutter som skal ut og prestere i viktige kamper.

http://www.glomdalen.no/kil/article2776764.ece
http://www.fxt.no/forstediv/article1052734.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 10:29 
Forumlegende

Fuji,
skjønner din tankegang, men klubben må trå forsiktig og ikke si eller gjøre mer enn det de kan ha på det tørre til enhver tid. Hvis ikke kan det i et "worst case" bli leie problemer for den også.

Vi får bare avvente og se hva som skjer. Uansett vil mange være uenige i både det ene og det andre; er jeg temmelig sikker på.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 11:24 
Materialforvalter

Ja, det er vel det eneste som er sikkert - at ikke alle kommer til å være enige om utfallet av denne saken. Er ganske glad det ikke er min oppgave å beslutte hva reaksjonen fra KIL skal bli.... Hvilke alternativer har de? Økonomisk straff? Degradering til B-laget for en gitt periode? Å gi han sparken?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 11:52 
Reserve

Vårt forslag til straff for John Pelu:

http://kilfotball.blogg.no/1179475653_d ... traff.html

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 12:05 
Klubbdirektør

Jeg tror ikke KIL har baller nok til å sparke Pelu.. Rett og slett med tanke på hvor viktig han er for laget. Men samtidig tror jeg ikke KIL eller noen andre er tjent på å ha en slik spiller.. Selvom Pelu har vært KILs beste spiller denne sesongen..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 12:18 
Materialforvalter

"Selvfølgelig så kommer det ikke til å skje igjen hos KIL Toppfotball. John har brukt opp den ene gangen laget kunne gjøre denne feilen."

Sitat fra trenerens hjørne......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 13:05 
Saftblander

Fuji wrote:
"Selvfølgelig så kommer det ikke til å skje igjen hos KIL Toppfotball. John har brukt opp den ene gangen laget kunne gjøre denne feilen."

Sitat fra trenerens hjørne......

Til info:
Dro fra Majorstua kl 15:10 og kom til vinger kl 18:05.
Tok f*** i meg 1 time og 45 min bare å komme seg ut av byen
da trafikken sto BOM STILLE pga ulykke på Ring 3!

Kanskje vi skal vente å se hva årsaken var før vi begynner
å snakke om sanksjoner...?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 13:06 
Forumlegende

ManUtd wrote:
Jeg tror ikke KIL har baller nok til å sparke Pelu.. Rett og slett med tanke på hvor viktig han er for laget. Men samtidig tror jeg ikke KIL eller noen andre er tjent på å ha en slik spiller.. Selvom Pelu har vært KILs beste spiller denne sesongen..

I netto så har vel Pelu bidratt med mer enn han har rota bort i år ;)

22. April Skeid - Kongsvinger, putta 2 mål, KIL fikk 3 poeng
29. April Kongsvinger - Notodden, kom sent, men putta ett mål, KIL fikk 3 poeng
13. Mai Tromsdalen - Kongsvinger, scora sent, men putta ett mål, KIL fikk 1 poeng
16. Mai Kongsvinger - Haugesund, kom sent, fikk ikke scora, ødela stemningen på laget og KIL mista 3 poeng.

Netto 4 poeng som Pelu har vært med på å skaffe. ;)

Pelu er nok et rotehode, men kan ikke tenke meg at han gjør dette besvist, gi ham Sylling som støttekontakt :lol: så kommer de nok tidsnok neste gang begge to. Sportslig sett kommer vi nok til å ta mer poeng med Pelu på laget enn uten så få ordna opp i denne saken og la ham fortsette å score mål.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 13:09 
Forumlegende

Hvorfor kommer 8 for seint?
Hvem ledet forresten oppvarmingen før kampen mot Haugesund ??????

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 13:21 
Saftblander

ivo wrote:

Quote:
Til info:

Kanskje nettopp pga dette...? Bør ikke klubbledelsen sette tidligere
oppmøte dersom man er så sårbar for trafikkuhell?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 13:27 
Forumlegende

Scrabble wrote:
ivo wrote:

Quote:
Til info:

Kanskje nettopp pga dette...? Bør ikke klubbledelsen sette tidligere
oppmøte dersom man er så sårbar for trafikkuhell?

Som nevnt opplevde jeg selv også denne køen, dro fra Smestad kl. 15.45 og var på Gjemselund 18.10. Vurderte fler ganger om jeg skulle droppe kampen p.g.a køen. Jeg kan godt forstå at en litt surrete svenske med opphav fra Burkina Faso som aldri har opplevd norske utfartsdager og 17. Mai drar fra Oslo til "vanlig" tid om han skal møte opp kl. 16 eller 16.30 som er nevnt som oppmøte tidspunkt i denne tråden tidligere. Han bør ikke få sparken for det, men han bør absolutt få en reaksjon fra klubben, samtidig bør klubben vurdere tidligere oppmøte tidspunkt både for å forhindre slike episoder, men det kan sikkrt også være med på å styrke miljøet i klubben dersom man begynner hver kampdag med felles måltid og spillermøte før oppvarmingen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 13:39 
Klubbdirektør

Men Sylling burde da ha hvist om problemer med kø. Han har jo opplevd noen 16 mai dager vel. Men hva med de andre 6 stk som kom for sent, Det virker som om det ligger mye mer bak dette en det Steen vil ut med. Virker som en protest mot et eller annet her.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 13:46 
Forumlegende

Janko wrote:
Men Sylling burde da ha hvist om problemer med kø. Han har jo opplevd noen 16 mai dager vel. Men hva med de andre 6 stk som kom for sent, Det virker som om det ligger mye mer bak dette en det Steen vil ut med. Virker som en protest mot et eller annet her.

Hadde klubben gått ut med en forklaring så hadde vi sluppet dine dommedagsprofetier Janko ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 13:46 
Reserve

Uansett: Jeg har god tro på at Åge Steen gjør de rette valgene og hvilke konsekvenser saken får må være opp til KIL. Får en spiller sparken, så er det som regel god grunn til dette.
Synes mange av supporterne nå svartmaler saken fra den ene eller andre siden (dvs, sparken eller sportslig viktig?).
Min tiltro til at sportsdirektør Steen gjør det eneste rette, hva utfallet enn måtte bli.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 144 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]