KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 10:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 144 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 20:15 
Forumlegende

John Pelu er alene ansvarlig for at vi IKKE ligger under nedrykkstreken. I en svak kamp mot Skeid var han det lille ekstra som vippet kampen vår vei. Mot Notodden ble han det lille ekstra som vippet kampen våre vei.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 20:27 
Materialforvalter

mikeb wrote:
[Lurer også litt på om det hadde blitt like mye oppstyr om det var en av gutta som hadde slitt benken som hadde kommet for sent to ganger? Man må passe på at man ikke vil ta Pelu litt ekstra hardt fordi han har vist seg som en viktig spiller i år.

Naturlig at det blir mer oppstyr når to av de toneangivende spillerne på et lag kommer for sent enn to på benken, uten at det ville være mer akseptabelt at benkesliterne gjorde det. Ser ikke helt at det skal være en formildende omstendighet for Pelu/Magnus.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 20:31 
Forumlegende

Fuji wrote:
mikeb wrote:
[Lurer også litt på om det hadde blitt like mye oppstyr om det var en av gutta som hadde slitt benken som hadde kommet for sent to ganger? Man må passe på at man ikke vil ta Pelu litt ekstra hardt fordi han har vist seg som en viktig spiller i år.

Naturlig at det blir mer oppstyr når to av de toneangivende spillerne på et lag kommer for sent enn to på benken, uten at det ville være mer akseptabelt at benkesliterne gjorde det. Ser ikke helt at det skal være en formildende omstendighet for Pelu/Magnus.

Nei, det skal ikke være en formildende omstendighet, poenget er at de skal heller ikke tas noe hardere enn andre ville ha blitt tatt. Det bør helt klart få konsekvenser for begge to, men som nevnt tidligere syns jeg terminering av kontrakten ville være å dra det litt for langt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 20:35 
Reserve

Pelu ankom altfor sent til hjemmekamp for drøye to uker siden, og da uttalte Berntsen at Pelu hadde brukt hele lagets kvote for sesongen. Hadde det vært meg, hadde jeg vært ekstremt påpasselig med at tilstrekkelig feilmargin var innlagt de neste kampene. Men Pelu/Sylling? Neida. Til tross for at 16. mai er en av de mest utfordrende dagene trafikkmessig sett hvert år, kan de umulig ha beregnet bedre tid enn at de hadde kommet temmelig presis selv med mindre trafikk enn en helt vanlig ettermiddag. Var det latte'n som smakte så godt at de syntes Fotballens Festdag ikke har verdt en ekstra sikkerhetsmargin?

Enten har Pelu en god grunn (og dette må være en grunn der Pelu selv er totalt uskyldig, og ikke kunne forutsagt problemene), ellers bør han være ferdig i KIL-trøya. Trafikk-problemer er ingen god grunn. Det er faktisk en ekstremt dårlig grunn i denne sammenhengen. Vi har alle kommet for sent noen ganger, og det er noen ganger vi ALDRI kommer for sent. 10 minutter for sent på jobb iblant kan aksepteres mange steder. Men man kommer ikke en time for sent til et viktig møte. En hjemmekamp 16. mai er ingen vanlig dag på jobben, det er som et viktig møte å regne. Man kommer ikke for sent i sitt eget bryllup. Det man vil og skal rekke, rekker man. I dette tilfellet synes jeg det stinker av at spilleren selv ikke synes KIL, medspillerne og supporterne er viktige nok til at han sørger for å holde de avtaler man skal holde. Da synes ikke jeg han er viktig nok til å være blant Våre Gutter.

En benkesliter hadde vært ferdig før Pelu hadde rukket si "Timebussen". Pelu har endel kvaliteter som gjør det litt tyngre å gi ham fyken til tross for at arbeidsgiveren har mer enn nok til å sende ham ut porten. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg for at kjendisstatusen hans fører til ekstra hard straff. Det er snarere tvert imot.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 20:47 
Spiller

Hadde gutta hatt en gyldig grunn så hadde vi vel visst det for lenge siden. Det er jo bare dødsfall o.l som er gyldig grunn her, og så lenge ingen sier noen om grunner er det vel rimelig opplagt at den ikke er såkalt "gyldig".

At mye ikke stemmer ute på banen ser jeg som ganske naturlig med en ny trener og halve stallen ny (+ skader på nøkkelspillere). At Berntsen nå må bevise i de neste 3-5 kampene for å beholde jobben er etter min mening en mening som er helt på trynet. (Kanskje du må vente tre dager før du skriver på nettet Karlsen :-) )

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 20:50 
Forumlegende

Klubben - støtteapparatet - ledelsen - trenerteamet har selvsagt ikke all skyld når det gjelder Pelu, men må nok ta en stor del av den.

Når det gjelder Syllig aner jeg ikke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 20:51 
Reserve

Det ville være virkelig galskap og terminere kontrakten til John Pelu. Som sagt her er han nærmest alene ansvarlig for ihvertfall 4 av de 7 stakkarslige poengene KIL har klart å opparbeide seg hittill i år.

Det som virkelig er skremmende er at KIL har tapt 8 poeng mot klare dumpekandidater som MK, TUIL og Haugesund. Sammen med en klart nedadgående trend i treningskampene i vinter/vår tyder dette på at fundamentale ting er ute av kontroll.

2 straffebom og spillere som ikke klarer å møte opp i tide er bare ytterligere symptomer. Ingen hørte noe om at Pelu kom for sent til kamper i fjor, hvorfor er dette plutselig blitt et problem???

I de neste kampene venter Molde og Bryne. Deretter Raufoss borte i 10 runde. Med 7 poeng etter 9 runder kan vel de fleste tenke seg hvordan spillerne føler seg forut for bunnoppgjøret på Raufoss?

Med denne trenden ender KIL opp med maks. 10 poeng etter at første halvdel av sesongen er unnagjort.

Dette med en spillerstall som i sum klart bør være sterkere enn i fjor.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 21:01 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
Pelu ankom altfor sent til hjemmekamp for drøye to uker siden, og da uttalte Berntsen at Pelu hadde brukt hele lagets kvote for sesongen. Hadde det vært meg, hadde jeg vært ekstremt påpasselig med at tilstrekkelig feilmargin var innlagt de neste kampene. Men Pelu/Sylling? Neida. Til tross for at 16. mai er en av de mest utfordrende dagene trafikkmessig sett hvert år, kan de umulig ha beregnet bedre tid enn at de hadde kommet temmelig presis selv med mindre trafikk enn en helt vanlig ettermiddag. Var det latte'n som smakte så godt at de syntes Fotballens Festdag ikke har verdt en ekstra sikkerhetsmargin?

Enten har Pelu en god grunn (og dette må være en grunn der Pelu selv er totalt uskyldig, og ikke kunne forutsagt problemene), ellers bør han være ferdig i KIL-trøya. Trafikk-problemer er ingen god grunn. Det er faktisk en ekstremt dårlig grunn i denne sammenhengen. Vi har alle kommet for sent noen ganger, og det er noen ganger vi ALDRI kommer for sent. 10 minutter for sent på jobb iblant kan aksepteres mange steder. Men man kommer ikke en time for sent til et viktig møte. En hjemmekamp 16. mai er ingen vanlig dag på jobben, det er som et viktig møte å regne. Man kommer ikke for sent i sitt eget bryllup. Det man vil og skal rekke, rekker man. I dette tilfellet synes jeg det stinker av at spilleren selv ikke synes KIL, medspillerne og supporterne er viktige nok til at han sørger for å holde de avtaler man skal holde. Da synes ikke jeg han er viktig nok til å være blant Våre Gutter.

En benkesliter hadde vært ferdig før Pelu hadde rukket si "Timebussen". Pelu har endel kvaliteter som gjør det litt tyngre å gi ham fyken til tross for at arbeidsgiveren har mer enn nok til å sende ham ut porten. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg for at kjendisstatusen hans fører til ekstra hard straff. Det er snarere tvert imot.

Sier ikke at det er en god grunn, men jeg kan forstå at man satt fast i trafikken i går dersom man reiste oppover til Kongsvinger mellom kl. 15 og 16. Det at det skjedde for andre gang er selvfølgelig ganske pinlig for Pelu og han bør legge seg langflat.

Etter min mening burde spillerene allerede ha vært på Kongsvinger kl. 16 i går for å gjøre seg klare for kamp.

Forresten noen som vet hva som er oppmøtetidspunktet i forkant av kamp?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 21:06 
Forumlegende

Antienga wrote:
Det ville være virkelig galskap og terminere kontrakten til John Pelu. Som sagt her er han nærmest alene ansvarlig for ihvertfall 4 av de 7 stakkarslige poengene KIL har klart å opparbeide seg hittill i år.

Det som virkelig er skremmende er at KIL har tapt 8 poeng mot klare dumpekandidater som MK, TUIL og Haugesund. Sammen med en klart nedadgående trend i treningskampene i vinter/vår tyder dette på at fundamentale ting er ute av kontroll.

2 straffebom og spillere som ikke klarer å møte opp i tide er bare ytterligere symptomer. Ingen hørte noe om at Pelu kom for sent til kamper i fjor, hvorfor er dette plutselig blitt et problem???

I de neste kampene venter Molde og Bryne. Deretter Raufoss borte i 10 runde. Med 7 poeng etter 9 runder kan vel de fleste tenke seg hvordan spillerne føler seg forut for bunnoppgjøret på Raufoss?

Med denne trenden ender KIL opp med maks. 10 poeng etter at første halvdel av sesongen er unnagjort.

Dette med en spillerstall som i sum klart bør være sterkere enn i fjor.

Så er han også sterkt medansvarlig til at vi tapte i går, hadde man sluppet slike problemer rundt en kamp hadde vi ihvertfall ha 3 poeng mer.
Men jeg regner med at man nå får rydda opp i displinærproblemene på en skikkelig måte slik at vi kan se litt av den innsatsen vi så mot Ham/Kam for spiller man slik i hver kamp er det helt klart at det kommer fler poeng.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 21:12 
Forumlegende

Haraball wrote:
. (Kanskje du må vente tre dager før du skriver på nettet Karlsen :-) )

Det er sannsynligvis noe av det mest fornuftige som er blitt sagt til meg på lange tider :wink:

Når det er sagt, fortsetter laget i samme duren mot sommerferien må man vurdere forskjellige tiltak. De presterer langt under forventet nivå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 22:09 
Trener

mikeb wrote:
TaigerVudds wrote:

Sier ikke at det er en god grunn, men jeg kan forstå at man satt fast i trafikken i går dersom man reiste oppover til Kongsvinger mellom kl. 15 og 16. Det at det skjedde for andre gang er selvfølgelig ganske pinlig for Pelu og han bør legge seg langflat.

Etter min mening burde spillerene allerede ha vært på Kongsvinger kl. 16 i går for å gjøre seg klare for kamp.

Forresten noen som vet hva som er oppmøtetidspunktet i forkant av kamp?

Oppmøtetidspunktet er etter det jeg har forstått rundt halv 5, Personlig synes jeg det er for sent. Gutta burde møtes klokka 14.00, Spist lunsj, hatt spillermøte og gjort de øvrige forberedelsne til kamp. Nå det gjelder Pelus situasjon, så tviler jeg på at det er en god grunn her, men jeg lar han være uskyldig til klubben har behandlet det. I beste fall bør han settes på B-Laget en måneds tid. For Sylling er det første forseelsen, og jeg vet ikke grunnen til det annet en de to skulle kjørt samme bil.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 22:39 
www.kilsk.com

Pelu og Sylling Olsen har driti på leggen og litt til, det vet vi alle. Men at TaigerVudds påstår at Pelu gjorde dette bevisst for å nedprioritere KIL, er noe av det tåpeligste jeg har hørt på lang tid. Det er en grunn til at Pelu har signert en kontrakt for KIL, fordi han vet han er en av de førsteprioriterte, at han får bra med spilletid, og jeg tenker han får en OK lønn til å være KILspiller. Nei, det er nok dårlig timing av Pelu her, og han bør få en konsekvens, men sparken er for drøyt!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 23:01 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
TaigerVudds wrote:
Mobro wrote:
TaigerVoods, tror du er ganske på jordet når du sier Pelu bør får sparken. Greit at jeg har vært på fylla og klokka snart er fire men en spiller som Pelu er en spiller som Kil trenger. Han utgjør en forskjell i laget. Jeg er glad i Kil men ikke så jævla trangsynt at jeg ikke mener at det er resultater som teller. Pelu er viktig for laget. Å gi han sparken er helt borti natta.

Jeg står på mitt; Pelu bør ikke spille mer for KIL. I valget mellom gode spillere som setter seg selv høyt og laget og klubben lavt, og litt mindre gode spillere som gir alt for medspillerne og klubben, velger jeg det siste. Når man kan gi så f. at man kommer supersent til to av de tre siste hjemmekampene, er det ingenting som tyder på at han er "en vi vil gå i krigen med". Man vinner uansett ingenting med primadonnaer med dårlig innflytelse på kultur og holdning i laget. Og her snakker vi om en spiller som har gjort et par fikse ting mot Skeid og tilsvarende, ikke akkurat Ronaldinho.

Jeg ser kun en eneste grunn til at Pelus kontrakt ikke bør avsluttes, og det er at det muligens er akkurat det han vil... For å unngå at han blir en som faktisk blir vinneren i denne saken (i form av en ny og bedre kontrakt med en annen klubb rett etter en eventuell terminering av KIL-kontrakten) kan det være en mulighet å leie ham ut til fx. b-laget til Galterud. :twisted:

Grunnen til at jeg mener klubben bør gå ut med forklaringen på hvorfor man kommer for sent er å unngå spekulasjoner på linje med at Pelu gjør dette med vilje for å terminere kontrakten o.l. Etter all sannsynlighet satt han fast i trafikken og etter å ha sittet i samme kø selv så har jeg forståelse for det selv om det absolutt ikke bør skje da man bør beregne ekstra god tid på en utfartsdag som 16. Mai.
Selv reiste jeg fra Oslo 15.45 og var på Kongsvinger 18.10 så jeg må vel stå over neste kamp jeg også ;)

Lurer også litt på om det hadde blitt like mye oppstyr om det var en av gutta som hadde slitt benken som hadde kommet for sent to ganger? Man må passe på at man ikke vil ta Pelu litt ekstra hardt fordi han har vist seg som en viktig spiller i år.
Satt fast i trafikken?????? Den er for dum. Hvis du vet du har kamp reiser du ikke fra oslo kl 1500. Spiller stallen skal møte opp 2 timer før kamp. Da vil det si at Pelu må dra fra oslo kl 1400. Hvis han hadde tatt bussen hadde han hvert her kl 1510-1610 eller 1710. Det er ikke noen unnskyldning for å komme for sent. Rart de andre fra samme sted klarer å komme tidsnok. Virker som om han begynner å bli stor på det. En slik spiller kommer ikke til å forbedre seg. Vent å se.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 07:07 
Forumlegende

Fuji wrote:

Ikke ubetinget enig med deg i det. Dersom man ser på den helt prinsippielle siden av saken så har du nok rett - men jeg mener det har litt med respekt for publikum å gjøre. Hadde KIL gått ut og sagt at de hadde "gyldig fravær" (for å kalle det det) så hadde det holdt for meg. Men når ingenting blir sagt så skaper det kun spekulasjoner. Hvis man ser på andre artister man betaler for å se underholde så er det jo vanlig folkeskikk å opplyse om hva som forhindrer en i å opptre -dersom så er tilfelle - uten at man trenger å utbrodere noe som helst.

Jo, men andre artister er jo ikke ANSATTE. Orkesteret som spilte før og i pausa er jo ikke ansatte av KIL. Dessuten har vi betalt for å se kampen og ikke enkteltspillere. Det er jo ikk vi på tribuna som tar ut laget.

De må jo behandle saken først om ikke alt er soleklart.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 May 2007, 07:08 
Forumlegende

i følge Glåmdalen av 18.mai kom 8 for sent!

Dårlige holdninger eller betydelig uro innad?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 144 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]