KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 10:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 144 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 22:50 
Kaptein

Helt enig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 22:54 
Klubbdirektør

Når spilerne kommer kl 1750 er det for sent. Det er ikke første gangen de kommer for sent. De ødelegger jo for hele laget. Men di ble tatt inn på møte etter kampen og har sittet der en god stund nå. Håper de for en skikkelig bot eller sparken. Bedre å få tak i noen som møter opp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 23:15 
Forumlegende

Janko wrote:
Når spilerne kommer kl 1750 er det for sent. Det er ikke første gangen de kommer for sent. De ødelegger jo for hele laget. Men di ble tatt inn på møte etter kampen og har sittet der en god stund nå. Håper de for en skikkelig bot eller sparken. Bedre å få tak i noen som møter opp.

Det er klart det skal få konsekvenser at noen ikke kommer tidsnok til to kamper og mitt poeng var heller ikke at dette på noen som helst måte er greit, men jeg er uenig i at man automatisk skal bli benka og ikke få spille et minutt i en kamp man helt klart hadde kunnet utrette en forskjell og å gi Pelu sparken er ikke veien å gå med tanke på hva han har utrettet når han har fått spille.
Det finnes helt sikkert en grunn til at dette skjedde, den bør man gå ut med slik at laget kan fokusere på det sportslige heretter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 23:22 
Klubbdirektør

At vi tapte denne kampen med de skadeproblemene vi har var ingen stor skuffelse.. at vi tapte kampen pga av inneffektivitet, manglende vilje og offring av de fleste, ikke alle, men de fleste mot et FKH som skuffet meget stort er VELDIG skuffende..

At Pelu og Sylling kom for sent er for meg uforståelig og, ja, jeg blir dårlig bare jeg tenker på det..ett eller annet kommer til å skje.. Berntsen sa da pelu kom for sent sist at han hadde brukt opp den ene sjansen til hele laget, nå kom det ikke bare en, men to for sent..

Så, etter å ha prøvd å annalysert kampen litt, så sitter jeg med inntrykket av at det offensive spillet overhode ikke fungerer. Det fungerte ikke mot TUIL heller, og for å si det sånn, enkelte jublet over Samuelssons scoring, KIL blogg skriver at han må starte og Super-Pelu scorer igjen.. vell, ja, for meg som så kampen i Tromsø sitter jeg igjen med dette inntrykket:

Pelu mot TUIL var ikke bra nok.. ikke når vi veit hva han kan få til. Men, hvem spilte egentlig BRA mot TUIL?
Samuelsson inn for Lindau, scorer ett mål, MEN vi mister det eneste oppspillspunktet vi hadde under hele kampen. Lindau holdt ballen i laget konstant fra 25 meter og inn, men ingen aggresivitet foran kassa medførte at vi scoret mål. Mot TUIL kan vi takke Adecco ligaens aller dårligste keeper for at vi klarte uavgjort. KIL presset på bra fra kl 1930, men jeg husker at kampen faktisk startet 1800. Etter den kampen viste jeg nærmest at vi kom til å tape i dag. Bare en virkelig dårlig kamp av FKH gjorde slik at sjansestatistikken sier noe annet,... jeg svartmaler litt nå, men faen heller...nå er jeg så skuffet over laget, skuffet over Kongsvingers befolkning som ikke kommer og ja, i det hele tatt..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 23:24 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Janko wrote:

Det er klart det skal få konsekvenser at noen ikke kommer tidsnok til to kamper og mitt poeng var heller ikke at dette på noen som helst måte er greit, men jeg er uenig i at man automatisk skal bli benka og ikke få spille et minutt i en kamp man helt klart hadde kunnet utrette en forskjell og å gi Pelu sparken er ikke veien å gå med tanke på hva han har utrettet når han har fått spille.
Det finnes helt sikkert en grunn til at dette skjedde, den bør man gå ut med slik at laget kan fokusere på det sportslige heretter.
Hvilken grunn finnes det? Ingen? De andre fra oslo klarer da å komme tidsnok til kamp. Er vel bedre å satse på noen som gidder å møte opp da. Spillerne vet jo ikke hvem de skal spille med nå om dagen. Greit nok at de er de beste vi har, men det skal ikke være noen fordel for dem det. Hadde de hvert i en annen klubb hadde de fått sparken for lenge siden, Jeg kaller dem USERIØSE.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 23:28 
Forumlegende

Janko wrote:
Hvilken grunn finnes det? Ingen? De andre fra oslo klarer da å komme tidsnok til kamp. Er vel bedre å satse på noen som gidder å møte opp da. Spillerne vet jo ikke hvem de skal spille med nå om dagen. Greit nok at de er de beste vi har, men det skal ikke være noen fordel for dem det. Hadde de hvert i en annen klubb hadde de fått sparken for lenge siden, Jeg kaller dem USERIØSE.

Grunnen er det kun Pelu og Sylling som kan gi og alt jeg gjør er å oppfordre til at klubben/spillerne går ut med forklaringen istedet for å holde dette skjult.

Helt enig i at dette skaper uro som ødelegger for kampen som er utslagsgivende for resultatet idag og at det må få konsekvenser. Men å gi dem sparken er ikke noe jeg har tro på.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 23:38 
Klubbdirektør

Kanskje det hadde hvert mulig å sagt at de skal bo på vinger dagen før en hjemmekamp? At de ikke hadde hatt noe annet valg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 23:43 
Klubbdirektør

Kommer ikke på hvem i farten som nevnte at Brogern hadde kampmøte 3 timer før kamp. Det bør vurderes. Totalt unødvendig for å forebygge forsentkomming, men faen heller, med dagens spill bør de gå igjennom MYE før de neste kampene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 23:48 
Reserve

mikeb wrote:
Regner med at Sylling og Pelu også satt fast i Oslo trafikken i dag, og er det sant at de var på plass før kampstart så syns ikke jeg de skal starte på benken. Vi er desverre ikke i en posisjon der vi kan la slike prinsipper gå utover hvem som skal få spille. Klart gutta skal møte opp i tide, men hva er oppmøtetiden om dagen siden folk ikke rekker frem i tide.

Beklager, mikeb, jeg synes ofte du skriver mye fornuftig, men her er det vissvass. Når to spillere kommer omtrent til kampstart, er de massivt forsinket. Dette er ingen miniputt-kamp der man møter opp noen minutter før, setter på seg trøye, og spiller. Jeg vet ikke avtalt oppmøte, men det er spillermøte og forberedelser - før de starter oppvarmingen nærmere en time før kampstart. Og når en spiller attpåtil driter seg ut for andre gang på tre hjemmekamper, er det helt uholdbart. Med forbehold om at grunnene var ekstremt gode, er dette et svært grovt overtramp mot en arbeidsgiver, og utvilsomt en oppsigelsesgrunn. I tillegg "pisser" han på medspillere, supporterne og klubben. Med mindre han er komplett idiot (evt. faktisk har en rimelig grunn) er en flere timers forsentkomming et soleklart eksempel på en spiller som setter seg selv langt, langt foran laget.

Benken er åpenbar. For min del burde minst en av dem beholdt klærne på, og blitt kommandert opp på sittetribunen. Nær supporterne. Vi som rakk kampen bør gjøre oss opp en oppfatning av hva slags KIL vi vil ha. Vil vi ha et lag med leiesoldater og gjester som åpenbart har hodet og hjertet helt andre steder enn i KIL, og som opphøyer seg selv til en gigant etter å ha dratt et par finter og scoret noen mål? Eller vil vi ha noen som riktignok er på et lavere nivå, men som er glad i klubben og kjemper normalt med hjertet utenpå drakta? I tillegg kan vi spørre oss; Hvorfor var ikke folk på Gjemselund idag? Kan det være fordi disse "på papiret" flinke spillerne ikke rører ved hjertet til Kongsvinger-folk flest? Har de sett sannheten, mens vi supportere fremdeles tror Keiserens Nye Klær skal være slik?

Pelu (igjen med mindre han faktisk har en hittil ukjent grunn) vil ikke motta noen applaus fra meg neste kamp. Jeg håper faktisk jeg aldri får se ham i KIL-drakt igjen. Han har vanæret klubben og drakta, ved å i praksis vise at jobben hans og KIL ikke betyr noe for ham. Mulig vi tar et steg tilbake sportslig ved å si nei til hans tjenester. Men med sånne spillere på laget kan vi ALDRI, ALDRI, ALDRI vinne noe likevel. Til det er det ikke nok KIL-hjertet til å kjempe nok når det virkelig trengs.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 23:59 
Reserve

Janko wrote:
Kanskje det hadde hvert mulig å sagt at de skal bo på vinger dagen før en hjemmekamp? At de ikke hadde hatt noe annet valg.

Spillere som må overnatte på Kongsvinger for å rekke oppmøtet i 3-4 tiden (eller i det minste kampen kl. 6) er enten så surrete at de neppe kan brukes eller så likegyldige til sine forpliktelser at vi neppe vil bruke de.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 00:01 
Klubbdirektør

Helt enig med TaigerVudds her. Virker som om Pelu tror han komme som han vil. Er ikke lege siden Kalim fikk sparken på nesten samme grunnleg og ikke fikk kontreakt med Kil. De stolte ikke på han. Men her har de en spiller som gjør nsten det samme.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 01:40 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
mikeb wrote:
Regner med at Sylling og Pelu også satt fast i Oslo trafikken i dag, og er det sant at de var på plass før kampstart så syns ikke jeg de skal starte på benken. Vi er desverre ikke i en posisjon der vi kan la slike prinsipper gå utover hvem som skal få spille. Klart gutta skal møte opp i tide, men hva er oppmøtetiden om dagen siden folk ikke rekker frem i tide.

Beklager, mikeb, jeg synes ofte du skriver mye fornuftig, men her er det vissvass. Når to spillere kommer omtrent til kampstart, er de massivt forsinket. Dette er ingen miniputt-kamp der man møter opp noen minutter før, setter på seg trøye, og spiller. Jeg vet ikke avtalt oppmøte, men det er spillermøte og forberedelser - før de starter oppvarmingen nærmere en time før kampstart. Og når en spiller attpåtil driter seg ut for andre gang på tre hjemmekamper, er det helt uholdbart. Med forbehold om at grunnene var ekstremt gode, er dette et svært grovt overtramp mot en arbeidsgiver, og utvilsomt en oppsigelsesgrunn. I tillegg "pisser" han på medspillere, supporterne og klubben. Med mindre han er komplett idiot (evt. faktisk har en rimelig grunn) er en flere timers forsentkomming et soleklart eksempel på en spiller som setter seg selv langt, langt foran laget.

Benken er åpenbar. For min del burde minst en av dem beholdt klærne på, og blitt kommandert opp på sittetribunen. Nær supporterne. Vi som rakk kampen bør gjøre oss opp en oppfatning av hva slags KIL vi vil ha. Vil vi ha et lag med leiesoldater og gjester som åpenbart har hodet og hjertet helt andre steder enn i KIL, og som opphøyer seg selv til en gigant etter å ha dratt et par finter og scoret noen mål? Eller vil vi ha noen som riktignok er på et lavere nivå, men som er glad i klubben og kjemper normalt med hjertet utenpå drakta? I tillegg kan vi spørre oss; Hvorfor var ikke folk på Gjemselund idag? Kan det være fordi disse "på papiret" flinke spillerne ikke rører ved hjertet til Kongsvinger-folk flest? Har de sett sannheten, mens vi supportere fremdeles tror Keiserens Nye Klær skal være slik?

Pelu (igjen med mindre han faktisk har en hittil ukjent grunn) vil ikke motta noen applaus fra meg neste kamp. Jeg håper faktisk jeg aldri får se ham i KIL-drakt igjen. Han har vanæret klubben og drakta, ved å i praksis vise at jobben hans og KIL ikke betyr noe for ham. Mulig vi tar et steg tilbake sportslig ved å si nei til hans tjenester. Men med sånne spillere på laget kan vi ALDRI, ALDRI, ALDRI vinne noe likevel. Til det er det ikke nok KIL-hjertet til å kjempe nok når det virkelig trengs.

Når jeg sier jeg er i mot automatisk benking så er det fordi jeg mener dette ikke er en straff som rammer den spilleren som kommer for sent, men fordi det er en straff som rammer laget. Oppvasken bør man etter min mening ta etter kampen.

Linken under beskriver straffen i de ulike eliteserie klubbene.
http://www.fxt.no/tippeligaen/article947884.ece

Er ikke så mange av de som opererer med å gi spillere sparken for å komme for sent til kamp to ganger. Jeg forsvarer ikke på noen måte dette, men mener at å sparke spillerne blir for drøy kost.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 01:47 
Forumlegende

1892 wrote:
Kommer ikke på hvem i farten som nevnte at Brogern hadde kampmøte 3 timer før kamp. Det bør vurderes. Totalt unødvendig for å forebygge forsentkomming, men faen heller, med dagens spill bør de gå igjennom MYE før de neste kampene.

Jeg husker ikke om det var to eller tre timer før kamp, men de hadde tidlig oppmøte med felles middag og spillermøte. Så fikk spillerne litt tid for seg selv før oppvarmingen.
Skulle sitte på med Brogeland til kamp en gang, men var 5 min. for sen til avreisetidspunktet og da hadde de dratt ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 03:47 

Jeg la merke til at dere sa at Kongsvinger presterte veldig bra mot Ham-Kam , der dere kun tapte 1-0 med veldig uflaks. Utifra det tenkte jeg at jeg skulle undersøke litt. Det jeg fant ut er at det har vært drastig mye endringer i første 11ern. I et lag er det viktig å ha et fast lag med 11 spillere , som blir vant med hverandre. Slik at de blir samspilt og får til det kollektive spillet.Der det byttes ut 1-2 spillere evt , vist noen har dårlig form eller skade. Vist det blir gjort mye mer endringer enn det så setter det preg på hele laget. I selve spillet og spillestil. Siden alle må tilpasse seg hverandre. Som dere sa at dere syns det var lite bevegelse på banen og innsats. Det kan godt være fordi mange ikke er vant med å spille med hverandre på de forskjellige posisjonene. Og at det har vært mye utskiftninger i laget. Det kan også ha bygget på seg mye uro i klubben med tanke på innlånte spillere som kommer inn og tatt plassen til de som har fast kontrakt med klubben. Itillegg til spillere som ikke har gode nok holdninger og kommer forseint til kamp f.eks Pelu og Sylling Olsen. Helt klart mye å jobbe med.

Her kan dere se troppen mot Ham-Kam og nederst troppen mot Haugesund. De som er merket ** er endringer fra Ham-Kam kampen.

Mot Ham-Kam
K:Conny Månsson
HB:Kjetil Kamark
FS:Kai Olav Ryen
FS:Arnar Førsund
FV:Kris Smolinski
MS:Ørjan Berg Hansen
DM:Harald Stormoen (K)
MS:Lars Erik Fremming
AV:John Pelu
AS:Johan Nås
AH:Magnus Sylling Olsen

Mot Haugesund
K:Conny Månsson
HB:Johan Nilsson Guiomar **
FS:Kai Olav Ryen (K)
FS:Arnar Førsund
VB:Kjetil Kamark
DM:Lars Erik Fremming** Vet ikke om han spilte Defansiv Midt, vist det var tilffele. Så er det endring siden sist.
MS:Bjarne Ingebrigsten**
MS:Petter Lindstad **
AV:Carl-Erik Torp **
AS:Peter Samuelsson**
AH:Patrick Holtet**

Det vi kan se utifra dette er at det er gjort 6 endringer i de offensive posisjonene på laget siden Ham-Kam kampen. Og en endring i forsvaret. Dette setter helt klart preg på kampen mot Haugesund. For er et helt annet lag som spiller gårsdagens kamp enn mot Ham-Kam. Dette er noe som kan sette tanker .

Last edited by pesnm on 17 May 2007, 03:51, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 04:03 
Reserve

Ja nå har jeg gått i gjennom denne tråden for å få et inntrykk av hva som gikk galt.

TaigerVoods, tror du er ganske på jordet når du sier Pelu bør får sparken. Greit at jeg har vært på fylla og klokka snart er fire men en spiller som Pelu er en spiller som Kil trenger. Han utgjør en forskjell i laget. Jeg er glad i Kil men ikke så jævla trangsynt at jeg ikke mener at det er resultater som teller. Pelu er viktig for laget. Å gi han sparken er helt borti natta. Seff bør det reageres. Ingen spillere bør opptre slik. Men sparken, seriøst det er for drøyt. Enig med Mikeb ang at folk bør får vite hva som førte til forsinkelsen. Og for all del. Jeg mener at slik oppførsel ikke hører hjemme noe sted. Det påvirker laget at folk er fraværende. Ser ikke bort i fra at denne saken påvirket resultatet og innsatsen til de andre gutta på laget. Men sparken, NEI

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 144 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]