KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 14:09

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 23:55 
donald wrote:
Er det noen her som har peiling på denne kompensasjonsregelen... FM spillere?? :lol:

Hvor langt tilbake går denne regelen.. eller hvor gammel må man være når man er i en klubb, for at de skal få en slik kompensasjon?

Kompensasjon kan kreves fra spilleren var 12 år. Mer info finnes på

http://www.fotball.no/t2.aspx?p=27362&cat=51832

Post subject:
PostPosted: 15 May 2007, 08:37 
Forumlegende

Det kan jo her faktisk virke som at man også må betale kompensasjon for lånte spillere..og da er man jo like langt...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 May 2007, 09:42 
I praksis benyttes nok ikke kompensasjonsreglene ved utlån. Spillere på utlån er som regel spillere som ikke er aktuelle for 1. laget - en utlånsavtale kan derfor være en fin måte for avgiverklubben å få inn noen kroner for å dekke lønskostnader som uansett påløper på spilleren.

Når det gjelder spillere fra LSK vil jeg tro disse overgangene er en del av Gundersen-avtalen.

For NTG-spillere er nok komp.reglene en hemsko da de i hovedsak er utviklet i andre klubber enn KIL og kan utløse krav dersom klubbene ikke enes om annet.

Post subject:
PostPosted: 15 May 2007, 18:43 
Er litt rart vist KIL Toppfotball skal kunne kreve kompensasjon for Jan Martin Knashaug når han har betalt 100 000 kr for å gå på NTG skolen. Som er en del av NTG KIL. Itillegg spilte Jan Martin Knashaug på Brandval før han tok veien til KIL. Så tror ikke de har krav på noe særli penger. Vist det skulle være det så skulle det vært Jan Martin som skulle fått de pengene. Rart system iallefall . Høres ikke riktig ut

Post subject:
PostPosted: 15 May 2007, 19:12 
Evt. KIL-krav kan unngås..... men han må da vente til han er 23 år før det skrives proff.kontrakt med en annen klubb :)

Post subject:
PostPosted: 30 Oct 2007, 10:33 
Klubbdirektør

Endelig slipper Kil å betale for å få talentene opp til a laget. Det var ikke verre en at partene satte seg ned sammen å diskuterte litt. Men at summene kunne komme opp i 200 000 tusen hviste jeg ikke. Har hvert inne på glåmdalen for å finne en side om denne saken, men har ikke funnet noe. Men det står i dagens papir utgave.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Oct 2007, 18:56 
Trener

Raggen wrote:
ruben_nilsen wrote:
Jeg fikk sett Alexander van Wijk i pausen igår. Helt klart en keeper som ikke holder Adeccoliga standar. Da fikk jeg beviset på at Jan Martin Knashaug er bedre. Og det mener jeg seriøst , fordi hannes tekniske og grunnleggende keeper ferdigheter var bare litt over jevn gode hos Alexander!

Gratulerer, tror vi kan dele ut prisen til "uka's klovn" allerede i dag, selv om det bare er mandag!

Tja, når det er Ruben Nilsen igjen, så kan vi vel si at denne kåringen gjelder årets klovn, for lang og tro klovnetjeneste hele sesongen.

Men, det er jo helt klart at å leke litt i pausen av en fotballkamp viser alle dine kvaliteter som spiller. Dette er jo dønn seriøst. Man yter jo 130% i pausen, da dette avgjør alle dine muligheter til å starte neste kamp og til og med er mer alvorlig enn en kvalifiseringskamp til eliteserien....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Oct 2007, 22:06 
Forumlegende

Nå ber jeg om at denne Ruben figuren får være i fred. Temaet i denne tråden er altfor viktig til å dra inn klovner. Talentutvikling er faen meg noe av det viktigste det er mulig å diskutere i fotball.

Så saken:
Det gleder meg veldig at breddefotballen og toppfotballen har fått til en sånn avtale som beskrevet i Glåmdalen i dag. Dette er strålende jobbet av Fredheim og Fremming! Og nok et bevis på at KIL fotballen, både bredde og topp, er på vei opp og fram. Begge organisasjonene virker nå sunne og harmoniske og jobber for fotballens beste. Jeg har selv et verv i breddefotballen og har aldri før vært så motivert til å skjøtte mitt verv på en god måte som jeg er nå. Vi kommer til å få se lokale gutter på a-laget også i framtida:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Oct 2007, 22:47 
Grævling

....ja, det får jeg håpe for din del....ellers blir du holdt personlig ansvarlig ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Oct 2007, 23:14 
Forumlegende

Raggen wrote:
....ja, det får jeg håpe for din del....ellers blir du holdt personlig ansvarlig ;-)

Hehe, den er grei.

Neida. Som regel står trenern ansvarlig, det er et veldig ensomt verv. (En meget behagelig ensomhet). Men i KIL Fotball er det nå så mange sterke krefter som er over oss trenere, som coacher oss og følger opp på andre måter at det er et team som skal få fram gode spillere fra hvert kull. Og mye skal gjøres feil om man ikke får det til. Mye talent nedover i rekkene.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]