KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 15:19

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 11:02 
Saftblander

Quote:
Når vi snakker om dommere , så er helt klart det Norske nivået på dommere veldi dårli. Det ser vi internasjonalt også hvordan vi ligger ann i forhold til alle andre land

Norge er vel et av landene i Europa med flest E-cupdommere iforhold til folketall. Er en del bra dommere i Norge og det kommer en del gode nye også. At TV2 kjører en heksejakt mot dommere for å få noe de kan krangle om i studio tar ikke bort det faktum at UEFA har stor tro på norske dommere.

Gårdagens dommer blåste ikke ihjel kampen, det var spillerne som sparket den ihjel. Han kunne med fordel gitt noen flere kort i starten slik at det ikke endt opp slik det ble med masse etterslenger og en del stygt spill.
Linjemennene er vel regiondommere som blir hentet inn, han som var på linjen forran dere fra Kongsvinger er helt elendig. I kampen mot HamKam vinket han offside fra innkast og innså etter at han fikk en del kjeft at det var jo ikke mulig. Dermed påstod han at det var feil kast! At han hadde markert spilleren som var i offside hadde ingen betydning....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 11:26 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Herlig:D

Også Patrick Holtet bør spille. Han har noe som de fleste andre på laget ikke har: Ekstreme ferdigheter. Selv om han muligens ikke er så jevnt god på alle sider av spillet (Selv om han imponerte i treningskamper) så har han dødbraller, innlegg og pasninger som kan avgjøre en kamp.

KIL kan ikke fortsette med å vente en hel omgang før man kommer i gang. Fortsatt mye å rette på. Mne herregud så mye bedre det er med ett poeng mot TUIL enn ingen!

Men vi ldu bruke ham som flanke eller som indreløper? med patrick som flanke kunne kanskje Førsund spille på midtbanen - tenker en sterk hodespiller som raskere kunne nytte innlegg enn fra midtstopperplass.

Utover ham er det vel bare Samuelsson om han starter som er godi lufta forover. Men nå må vel Smolinski stå over så det går jo ikke.....

Meg beksjent starter kampen når den blåses i gang og ikke etter pause.
Rart dette. Opplevde mye slik sist sesong også. En medisin er å bestemme seg for å gå ut i hundre - da er man maks tente på det. Så har man satt lista for sin egen aggressivitet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 12:13 
Klubbdirektør

Må si meg enig med EB.. ble litt forundret over utbruddene til enkelte som ikke så kampen men det er sånn det er å være engasjert ;)

Kampen i seg selv.. tja.. TUIL er veldig aggresive. Spissene deres hadde stor fart, men 2-0 målet er jo griseflaks!!

Ellers så skulle han lille myggen av en spiss dere har fått direkte rødt kort etter å ha sparket ned Conny, det var grunnen til hans "skade, eller krampe i beinet" i følge glåmdalen..en helt latterlig takling uten mål og mening..

...For KIL sin del så var det noe som manglet, det fungerte over hodet ikke fra 25 meter, virket som de ikke hadde noen plan i det hele tatt. Synd fordi keeperen til TUIL er Adeccoligaens aller svakeste.

Resultatmessig synes jeg 2-2 er greit.. KIL styrer store deler av spillet sjøl etter 1-0 scoringen, men savnet til Stormoen og Berg Hanssen var så absolutt til stede. Virket sånn fra tribunen ihvertfall. I en periode av kampen klarte ikke KIL mer en 2-3 trekk før de mistet ballen, og det så ikke veldig lyst ut der og da. Så 2-2 bør vi være fornøyd med, sjøl om det var mot TUIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 12:13 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Sigurd wrote:
Men er vi supporterne litt for naive når vi forventer at laget skal kjempe helt i toppen og slå et lag som TUIL?? Kanskje vi må stikke fingeren i jorda og innse at vi ikke er bedre og at vi skal være sjeleglade for å ha røvet med oss poeng i en kamp der vi i store deler ble rundspilt??

Er det noen som har skrevet at vi skal kjempe i toppen denne sesongen?

Tja, står vel noe om det i det offisielle programmet........................
Kommer man ikke høyt opp i år er det ikke realistisk å fprvente det neste år heller....................med "høyt" menes at man tar en god del poeng mot gode lag også

(molde,sogndal,glimt,kamma,moss,hønefoss,bryne)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 12:51 
Trener

Dersom målet er opprykk i 2009, bør man ikke havne alt for langt bak i leksa denne sesongen..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 14:00 
johnnytromsø wrote:
Quote:
Når vi snakker om dommere , så er helt klart det Norske nivået på dommere veldi dårli. Det ser vi internasjonalt også hvordan vi ligger ann i forhold til alle andre land

Norge er vel et av landene i Europa med flest E-cupdommere iforhold til folketall. Er en del bra dommere i Norge og det kommer en del gode nye også. At TV2 kjører en heksejakt mot dommere for å få noe de kan krangle om i studio tar ikke bort det faktum at UEFA har stor tro på norske dommere.

Gårdagens dommer blåste ikke ihjel kampen, det var spillerne som sparket den ihjel. Han kunne med fordel gitt noen flere kort i starten slik at det ikke endt opp slik det ble med masse etterslenger og en del stygt spill.
Linjemennene er vel regiondommere som blir hentet inn, han som var på linjen forran dere fra Kongsvinger er helt elendig. I kampen mot HamKam vinket han offside fra innkast og innså etter at han fikk en del kjeft at det var jo ikke mulig. Dermed påstod han at det var feil kast! At han hadde markert spilleren som var i offside hadde ingen betydning....

Greit at papiret sier at vi har mange E-cupdommere , men som jeg vet og mange andre vet holder de dårlig nivå. Vist vi har så mange bra dommere og skryter av det så kan vi gjerne bruke dem også. Regions dommere som er på linja er ofte veldi anonyme i kampene. Di tør ikke å markere for holdning , frisparsk , osv. De er veldi tilbake trukkene. Vist du lurer på hvor jeg har dette ifra , er det fordi jeg ser på Tromsø IL kampene , Tromsdalen og Skarp kampene.. Jeg har spilt fotball i 13 år nå og vet godt at dommernivået i Tromsø er dårlig. Godt eks. på det er kampen jeg spilte nå sist Tirsdag. Jeg er keeper og felte bakerste mann utenfor 16 meteren. Jeg fikk bare gult kort og det ble frispark 10 cm uten for 16 metern

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 15:54 
Forumlegende

Det var en annen dommer som utmerket seg i helga også, Terje Hauge. Han viste ikke ut Adam Larsen fra Strømsgodset selv om han felte en mann som var på vei gjennom. "dommeren var snill" kunne man lese i VG. Snille dommere? Som ser an folk før dem utviser dem? Herregud, en jypling på 18 skal behandles helt likt som alle andre. Det blir rart om dommere er snille mot unge spillere fordi de er unge.

Men genrelt i KIL kamper: De siste to dommerne som ahr vært på Gjemselund har gitt inntrykk av at de rett og slett ikke takler nivået. Å ha en dårlig dag kan alle, men å ikke takle nivået er noe annet. Da er Norge dårlig forspant med dommere dersom de som tydelig ikke takler nivået likevel får fortsette.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 16:28 
Klubbdirektør

Hm, ja..
dommeren og linjemannen på "vår" side på tribunen som dømte vårt oppgjør manglet helt klart erfaring virket det som.. og ikke vise ut den mørke spissen til TUIL var en skandale.. og taklingen hans var også en skandale noe han virkelig bør få høre når han kommer til Gjemselund.

Når det gjelder keepere, så ville jeg følt meg tryggere med eriksen på benken enn alex, men gutten må da virkelig få en sjangse før enkelte kan kritisere. Å ta en konklusjon etter hva han viste i pausa er jo rett og slett humoristisk...

Noe annet som var humoristisk var at LINJEMANN (er rævva) satt på samme fly som oss... og på samme rekka som KIL spillere!! Den svlir litt med den slette innsatsen som dommertrion viste .

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 16:36 
Forumlegende

Det med keeper: Det er noen i KIL med sportslig ansvar som har hentet inn fyren. Da forventer jeg og tror at han er god nok. Saken er ikke værre enn det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 12:09 
Grævling

Ser jaggu ut til at de kan dette med å ta "vare" på talentene sine også i den fantastiske klubben i nord:

http://www.dagbladet.no/sport/2007/05/16/500791.html

...regner med at "rubelure" også har en god forklaring på dette!?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 12:48 
Ragnar Kvittberg er blandt de 3 beste på jr.laget til Tromsdalen. Er siste år`s jr og har hospitert mye med a-laget. Grunnet lite tillit på a-laget bestemte han seg for overgang til Skarp i 2.div. Siden han ikke ble med til La Manga, følte han at han ikke var en del av framtiden. Trente litt med Skarp i vinter. Der vil han få spilletid , det var bakrunnen for valget hans.

Kevin Gover keeper på jr.laget. Min gamle keeper partner på laget :P Iallefall det har vært mye uro med han de siste månedene, usportslig, ikke bra nok holdninger og hendelser som har vært i stikk strid med reglene. Dette med det røde kortet er bare toppen av kaka. Det som skjedde var at han slapp inn et mål mot Tromsø jr i NM cupen. Så tok han å sparket ned en TIL spiller mens han var på tur til egen banehalvdel.

Kan bare legge til at jeg skal hospitere med Tromsdalen nå , p.g.a dette som skjedde :P hehe, så fotball bringer med seg noe positivt å vettu.

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 13:00 
Grævling

Ja da får du ha lykke til.......men når de ikke klarer å få frem en bedre keeper i Tromsdalen, enn han som står foir A-laget....så har jeg ikke stor tro på noen av dere andre heller......gud bedre dere må være dårlige :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 13:04 
hehe :P Vi får se vettu , tar vell ikke lange tid før jeg tar plassen hans ;) hehe

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 13:18 
Klubbdirektør

ruben_nilsen wrote:
hehe :P Vi får se vettu , tar vell ikke lange tid før jeg tar plassen hans ;) hehe

:roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 13:58 
Klubbdirektør

Who cares?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]