Korslund wrote:
Karlsen wrote:
Sigurd wrote:
Høres bra ut, selv om jeg ikke har så mye fokus på resultatene.. Mer opptatt av å skape en forståelse av spillet, la spillerne forstå hvorfor man skal slå langt mot høyt press, hvorfor man må sideforskyve, hvorfor man må ha 1. og 2.forsvarer, osv.. Men blir selvsagt ikke lei meg om laget vinner, men mitt fokus er ikke akkurat på det.. (selv om sikkert endel spillere ønsker det..)
Det har du rett i. Allle skal spille og alt det der. Og vi jobber målbevisst med å bli litt bedre hele tida. Og få til ting uavhengig av resultater. Men dette strider ikke imot å være litt smart dersom kampen er jevn... Ligger vi under mye eller leder mye fortsetter vi å prøve å spille sånn vi vil. Prøver å få inn at vi ikke må gjøre noe annereldes om vi får mål for eller imot.
Men 1-1 med ti minutter igjen. Vel..lagmoral, utholdenhet og kløkt har gitt oss 3 poeng av 3 mulige så langt:)
Godt å høre at du har tatt over et lag som vinner

Vel Korslund. Med all respekt for det vi har opplevd i det laget vi var på, så var jo det et 2. lag med alt det det innebærer. Gode spillere hadde vi, fantastiske personligheter, og ikke fullt så seriøse holdninger og treningsvilje. Men mye moro:D Da ble det sånn det ble, 2. lag er 2. lag. Så ja nå rår jeg slik sett over et spillermateriale som er mye bedre i forhold til andre lag på samme aldersgruppe. 10-12 av de jeg har nå hadde nesten garantert vært på et 1. lag om det var inndelt i et 1. og 2. lag. Men jeg har jo lært litt på G16 2 da. Veldig mye faktisk. Lagmoral, godt humør og godt miljø for eksempel. Det beste fra dere inn i ei veldig god spillergruppe, må jo bli bra det?.
Sigurd: Både jeg og min med-trener har en ekstrem vinnervilje og hater inderlig å tape. Da bruker man de midlene som må til i kampens hete om ikke seieren allerede er i boks.
Og som sagt, man skal ikke spille kun på resultatene, vel så viktig er det å utvikle laget. Men de glade fjesene jeg møtte etter serieåpninga vår på tirsdag, en beintøff kamp i haglevær på Eidskog, de smilene gutta på laget hadde etter den bataljen sa meg at de var skikkelig glade for å vinne. Beinhard kjemping i en jevn kamp, og så fighte seg til en seier til slutt. Selv 13 åringer blir glade av det. Jeg var veldig glad på guttas vegne med en sånn positiv opplevelse og følelsen av at det lønner seg å stå på selv om man er kliss blaut og iskald og det er direkte utrivelig å spille i sånt vær. Å vinne er viktig. Det er hele fotballens grunnide. Viktig at man finner den balansen der, mellom utvikling, som man jo driver med hele tiden uansett, og viljen til å vinne. Den mentale egenskapen om å å gjennom ild og vann for poeng. Den kan også læres i den alderen.