KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 09:41

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 125 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 15:18 
Forumlegende

Korslund wrote:
ruben_nilsen wrote:
hehe :P huff , gud hjelp dere ! :D Dere er som gamle folk som sitter på et gamle hjem å tråkker ned på politikerne . Siden dere tror det vet så mye bedre selv. Blir vell litt isolert av å bo i Konsvinger siden dere ikke får med dere va som skjer ellers i verden;)

Stakkars DEG, sier jeg, som ikke har annet å finne på enn å lage kvalme innpå her.. ;)

Eller, vent, kan jo forstå det, så isolert som man lever oppi der!

Fint om vi siviliserte her på Kongsvinger (rett utenfor Oslo) ikke senker oss ned på samme nivå men heller forholder oss saklig til det tråden handler om. Takk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 16:27 
Kaptein

hehe, dette er faktisk komisk! Keepertalentet fra gokk kommer med masse selvmotsigelser. KILs førsteellever (altså de som får spilletid) har en snittalder som er kun noen få måneder eldre enn Tromsdalen (men da er det plutselig snittalderen på spillere i stallen som er avgjørende). Så skryter han av hvor stor by Tromsø er, med 65.000 innbyggere. Det han ikke da tenker på, er at nedslagsfeltet til drømmeklubben hans har fire ganger så mange innbyggere som Kongsvinger.
Nei, gitt, du må nok ha reddet for mange skudd med hodet...

Jeg lever godt med at KIL har et lag som er et par måneder eldre enn Tromsdalen og har et par spillere mer som ikke er "lokale" - så lenge KIL ikke rykker ned slik som Tromsdalen kommer til å gjøre.

PS. Med så mange lokale gutter i Tromsdalen, har vel Tromsdalen et hyggelig tilskuertall på sine hjemmekamper? Alle 355 som kom mot Hønefoss kommer vel også til neste hjemmekamp?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 16:31 
Kaptein

ruben_nilsen wrote:
Så til deg som har mål snitt alder :P hehe , prøv å les innlegget mitt luring. Jeg sier at halve stallen består av unge spillere fra alderer av 18-22 år . Ikke at første 11ern består av det. Ødelegger litt av diskusjonen når du ikke forholder deg til faktum i saken. :) Så tenkt før du svarer neste gang

Prøv å les ditt eget innlegg en gang til luring! Du skrev at halve laget består av spillere fra 18-22 år. Ikke halve stallen, som du skriver nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 00:42 
KIL4ever wrote:
hehe, dette er faktisk komisk! Keepertalentet fra gokk kommer med masse selvmotsigelser. KILs førsteellever (altså de som får spilletid) har en snittalder som er kun noen få måneder eldre enn Tromsdalen (men da er det plutselig snittalderen på spillere i stallen som er avgjørende). Så skryter han av hvor stor by Tromsø er, med 65.000 innbyggere. Det han ikke da tenker på, er at nedslagsfeltet til drømmeklubben hans har fire ganger så mange innbyggere som Kongsvinger.
Nei, gitt, du må nok ha reddet for mange skudd med hodet...

Jeg lever godt med at KIL har et lag som er et par måneder eldre enn Tromsdalen og har et par spillere mer som ikke er "lokale" - så lenge KIL ikke rykker ned slik som Tromsdalen kommer til å gjøre.

PS. Med så mange lokale gutter i Tromsdalen, har vel Tromsdalen et hyggelig tilskuertall på sine hjemmekamper? Alle 355 som kom mot Hønefoss kommer vel også til neste hjemmekamp?

Det er så klart snittalderen i spillerstallen som teller. For da forteller oss i helheten hvor mye di satser på unge spillere . For da for trening på høyt nivå og mulighten for matching i Adeccoligaen itillegg for b-laget. Som er med på å utvikle di som spillere. Er slik man utvikler talenter og spillere. Slik at di kan bygge på seg trygghet og selvtillit. Forbedre sine ferdigheter og bli bedre som fotballspiller. Slik at di er klar for sin sjanse og ta sitt neste steg i sin fotball karriere.

Så må jeg legge til at Tromsø by har en Eliteserie klubb, en Adecco klubb, to 2.divisjons klubber og seks 3.divisjons klubber. Det er en av grunnene for at Tromsdalen har 355 tilskuere på sine hjemmekamper. Så kan jeg si at Preben Yttregård Hansen , Eirik Yndestad, Ahamed , Håvard Hagen og Milos Vucenovic er henter fra Junior laget til Tromsø IL. Alle disse spillerne får spilletid for a-laget.

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 00:46 
KIL4ever wrote:
ruben_nilsen wrote:
Så til deg som har mål snitt alder :P hehe , prøv å les innlegget mitt luring. Jeg sier at halve stallen består av unge spillere fra alderer av 18-22 år . Ikke at første 11ern består av det. Ødelegger litt av diskusjonen når du ikke forholder deg til faktum i saken. :) Så tenkt før du svarer neste gang

Prøv å les ditt eget innlegg en gang til luring! Du skrev at halve laget består av spillere fra 18-22 år. Ikke halve stallen, som du skriver nå.

Halve laget og halve stallen er det samme. Et lag er hele spillerstallen . Hele spillerstallen er hele laget. Første 11ern er di antatt 11 beste på laget til hvert tidspunkt det tas ut. Halve første 11ern er halvparten av di antatt 11 beste. Nå forstår du va jeg mener og va jeg sa ;) Jeg sa halve stallen , og mente også halve laget. Det vil si halvparten av di totalt 20 spillerne på laget.

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 00:49 
Janko wrote:
Det spørs hvor man setter grensa LOKALT det. Det kan være fra Trysil og helt til Strømmen. Ikke enkelt å sette grenser her, Samme er det vel der oppe også. Der som det er milevis mellom hvert hus. :D

Så får vi gå tilbake til Geografi timen her :P Tromsø er en tettby med 65 000 innbyggere veldi tett bebygd. I kongsvinger må du kjøre drastik mye lenger for å passere like mange hus som du gjør på 1 kilometer her.

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 00:54 
Korslund wrote:
ruben_nilsen wrote:
hehe :P huff , gud hjelp dere ! :D Dere er som gamle folk som sitter på et gamle hjem å tråkker ned på politikerne . Siden dere tror det vet så mye bedre selv. Blir vell litt isolert av å bo i Konsvinger siden dere ikke får med dere va som skjer ellers i verden;)

Stakkars DEG, sier jeg, som ikke har annet å finne på enn å lage kvalme innpå her.. ;)

Eller, vent, kan jo forstå det, så isolert som man lever oppi der!

EDIT: For ikke å si stakkars DEG, du som brukte opp 100 000 kroner for å spille 2 div! :lol:

Er ikke mye isolert her oppe skal jeg si deg. Når man har sett litt av Norge . Så vet man litt mer. Så mye vet jeg som har reist rundt hele Norge for å spille fotball kamper.

Så kan jeg bare si at det var ikke jeg som brukte 100 000 kr på NTG. Det var mine foreldrer. Jeg kan også legge til hvor mange av di som har gått på NTG di siste 6-7 årene spiller i 2.div til Tippeligaen nå ? Iaefall ikke mer enn 5 stk. Og jeg er en av dem. Det vil si av totalt 210 elever er jeg 1 av 5 som spiller i Norsk fotball. Blandt di høyeste divisjonene . Siden vi har totalt 8 divisjoner i Norge. Så regner jeg 2.divisjon som det. Jeg er 19 år . Så har mye tid på meg som fotballspiller. Dermed vil jeg kalle 100 000 kr som en bra investering ;)

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 01:13 
[quote="Man er ikke talenter fordi man kan sparke en fotball vet du. Da er det mange gode spillere rundt om i Norge. Hvis det hadde hvert så mange talenter på Ntg hvorfor er ingen av dem i eliteserien eller adecon da.[/quote]

Vi kan gjøre en sammenlignig her så vil dere se:

KIL Interkretslag kom til semifinalen i Jetcup for 2 årsiden . Tok sølv i interkrets serien.
Disse spillerne fra det laget er på A-laget nå:
Herman Odden
Ragnar Koffeld
Kjetil Gerhardsen
Petter Lindstad

Tromsø IL sitt Jr. Elite lag til finalen i Jetcup for 2 årsiden og tapte.
Disse spillerne fra det laget er på a-laget:
Thomas Braahten
Vegard Braahten
Hans Nordby
Ruben Yttregård
Jo Nymo Matland
Bjørn Lidin

Så har faktis disse gått til Tromsdalen ;)
Håvard Hagen
Eirik Yndestad
Preben Yttregård Hansen
Milos Vucenovic

Det vi ser her er at KIL har tatt opp 4 jr.spillere fra KIL sitt antatt beste jr.lag gjennom mange år. Tromsø IL har tatt opp 6 spillere . Tiltross for at di er en Tippeliga klubb . Så satser di fortsatt på unge spillere. Og gir di sjansen gjennom matching for B-laget og trene med A-laget. Så i tillegg 4 stk gått til Tromsdalen sitt A-lag i Adeccoligaen. Det vil si at totalt 10 spillere har blitt plukket opp av Tippeliga klubb og Adeccoklubb. Som viser at di satser på unge og at di er gode nok.

Det man drøfte og vurdere utifra dette er hvorfor Kongsvinger IL ikke har tatt opp flere. For di hadde like bra Jr.lag som Tromsø IL . Som idag har tatt opp 6 stk som skal bli gode nok for Tippeligaen

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 01:46 
Klubbdirektør

Det er vel heller det at Tromsdalen har en såpass mangel på gode spillere at de ikke har noe annet valg enn å ty til unge spillere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 01:50 
Klubbdirektør

Det heter de, ikke di! Hadde de ikke norsk på ntg?

Kanskje like greit å ha med en grov skrivefeil som tar oppmerksomheten bort fra det mølet du sitter å hoster opp her. Fatter ikke at du gidder, men for all del...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 01:50 
Så kan jeg da legge til at di har hentet Ole Talberg, Leo Olsen , Morten Giæver og Espen Minde som alle har Tippeliga erfaring fra Tromsø IL. Så er en blanding av unge og erfarne spillere.

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 01:52 
Rød Jævel wrote:
Det heter de, ikke di! Hadde de ikke norsk på ntg?

Kanskje like greit å ha med en grov skrivefeil som tar oppmerksomheten bort fra det mølet du sitter å hoster opp her. Fatter ikke at du gidder, men for all del...

Greit at du sier at det er møl ;) menne det er fakta. Vist du ikke har noe saklig å komme med det jeg argumenterer . Så har jeg nok rett :P

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 03:25 
Trener

Please, steng tråden

Har ingenting med KIL å gjøre. At en eller annen dust fra nord-Norge som ikke kan stave mener han er bedre enn 2. keeperen vår er ikke relevant for KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 03:26 
Trener

Og samtidig, utesteng trådstarter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 04:10 
DV wrote:
Please, steng tråden

Har ingenting med KIL å gjøre. At en eller annen dust fra nord-Norge som ikke kan stave mener han er bedre enn 2. keeperen vår er ikke relevant for KIL.

Jeg kan skrive , men jeg skriver på dialekt ;) Er ikke lov bestemt at man skal skrive på bokmål. Så til det andre du sier , hehe.. Har aldri sakt at jeg er bedre enn deres 2. keeper. Ser ut som du ikke har helt innsikt i diskusjoen. Ta å les litt igjennom innleggene så skjønner du nok litt.

Så kan du jo komme med en saklig innlegg i samme slengen også ;)

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 125 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]