KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 20:52

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
Author Message
 Post subject: PL 05/06 - Diskuter!!
PostPosted: 07 Aug 2005, 21:34 
Forumlegende

Diskuter gjerne tabbeltipsene, eller alt som skjer i PL her utover sesongen.

En ting er ihvertfall sikkert: Ligamester blir Manchester United :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2005, 22:54 
Forumlegende

I år som alle år tror jeg at nå kommer liverpool tilbake, Manscum rykker ned!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 01:23 
Spiller

For å være ærlig tror jeg Chelsea vinner i år også, men håper United kan kjempe for å kanskje klare det :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 01:42 
Klubbdirektør

Vinneren av Charity SHield vinner omtrent ALDRI Ligaen ;) så i år blir det nok Arsenal som bringer den hjem til Highbury ;)
Dette er den siste sesongen på Highbury, The Home Of Football, og da tror jeg Alle Gunnere vil gi ALT i hver kamp ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 13:05 
Klubbdirektør

Chelsa vinner nok.
Fulgt av Arsenal

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 14:31 
Klubbdirektør

Quote fra Pigga.
1. Liverpool
2. Arsenal
3. Chelsea
4. Newcastle
5. Tottenham
6. Man Utd
7. Everton
8. Middlesborgh
9. Man City
10. Blackburn
11. Aston Villa
12. Bolton
13. Charlton
14. West Ham
15. Birmingham
16. Wigan
17. West Brom
18. Fulham
19. Porsmouth
20. Sunderland

Optimist med Liverpool trur jeg.-.hehe
og Wigan har nok enveis billet ned..hehemen fornøyd med tottenham tippinga de...blir europa cup med den plassen trur jeg..rett meg hvis jeg tar feil..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 14:33 
Klubbdirektør

by the way..kult hvis man u kommer så langt ned..:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 14:34 
Spiller

tror Wigan vil overasske jeg. Og Ja Tottenham har fått ett knakanes godt lag!!!

Tror det går veien!

Liverpool!

P/L Champions 05/06
CL Champions 05/06
FA Champions 05/06
Ligacup Champ 05/06

Blir Fire pokaler det!!!!

Weehe :D :D :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 14:36 
Klubbdirektør

vel, det skjer nok ikke..men ikke umulig for de og hente hjem en pokal, men det blir nok med en!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 17:14 
Klubbdirektør

Wigan tror jeg kan overraske stort i år.. de har tross alt fått 300 mill å leke med i sommer ;)

Så tror nok dette blir ett lag som kan stabilisere seg noe sted midt på tabellen kanskje!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 17:18 
Spiller

Ja, blir spennende om de klarer å holde seg oppe i år. Det er alltd det første året som er værst. Klarer de seg i år kan de bygge seg opp til å bli et godt Premier League lag!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 21:49 
Forumlegende

Wigans problem er at ingen vil spille for dem, de har slitt veldig med å få spillere. De går nok rett ned.

ManU vinner i år av mange årsaker:
-Ferguson, Giggs, Keane, Scholes og Neville har ikke fått sove om natta etter cupfinalen. Dette er folk som hater å tape, alle disse kommer til å ofre liv og helse for pokaler.
-Rooney og Ronaldo er med helt fra starten i år, og disse blir bare bedre!
-van der Sar gir United den nødvendige rutine bakerst. En meget stødig keeper.
-Park styker laget reelt. I tillegg er Richardson tilbake fra WBA og har tenkt å gi Giggs kamp om plassen. I tillegg er det en ny gullgenerasjon med -ungutter på gang, lær deg navnet Guiseppe Rossi med en gang!

-Chelski får ikke blitt bedre enn i fjor, de må få en liten tilbakegang.
-Liverpool er virkelig styrket, og kommer også til å klare seg bra i ligaen, men de er ikke klare for gull enda
-Arsenal er svekket etter salget av Vieira. Også noe tynt både foran og bak på banen. Et lite generasjonsskifte på gang her
-Tottenham har som vanlige noe på gang. Men holder det? De har altid godt lag som presterer under forventet. Sterk sentrallinje i Robinson, King, Davids og Defoe. Mulig det er vel tynt rundt de.

Se opp for: Middlesbrough! Har kjøpt Yakubu fra Portsmouth, han kommer til å putte minst 20!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 23:21 
Klubbdirektør

tottenham har jo alltid noe på gang..men resultatene uteblir og snakket forblir!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2005, 00:11 
Klubbdirektør

Ok Karlsen... jeg tror du bør skaffe deg litt peiling om Arsenals stall jeg før du kommer med slike uttalelser!

Her skal jeg skrive litt om stallen og enhver posisjon..

Keepere
Jens Lehmann
Manuel Almunia
Mark Howard
Vito Mannone

Oppsummering: Dette er vel den plassen som ble mest diskutert i fjor. Men faktisk ser jeg ikke problemet her. Almunia skjønner jeg egentlig ikke er kastet på hue og rævva tilbake til der han kom fra, for det er blant de dårligste keepere jeg noen sinne har sett. Jens Lehmann var dårlig på førsten av sesongen, men når han kom tilbake etter at Almunia fikk vist at han var total-blottet for talent, da fikk man se hva som egentlig bor i ham. Holdt vel buret rent i 13 av de 15 siste kampene ellns, og var avgjørende i FA-cupfinalen som vi vant. Vito Mannone og Mark Howard har fått spille mye i pre-season, men de er altfor unge til å slippe til enda. Men da har vi vaffal talenter for fremtiden der. Vel.. etter dette høres dette nok ut osm om vi trenger og forsterke, og det er akkurat det Wenger snart har gjort. Sebastian Viera(Ironisk), 22 år gammel Uruguyansk landslagskeeper. Regnes som en ny Chilavert. Denne mannen skal i følge ryktene være MEGET nære en overgang nå og da ser jeg ikke noe problem i denne posisjonen om han kommer.

Forsvar
Venstre Backer:
Ashley Cole
Gael Clichy
Høyre Backer:
Lauren
Emmanuel Eboue
Justin Hoyte
Stoppere:
Philippe Senderos
Kolo Toure
Sol Campbell
Pascal Cygan

Oppsummering:
Venstre Backene - er det ikke noe problem med. Vi har verdens beste i sin posisjon, Ashley Cole og det sier jo litt om det. Så har vi unge Gael Clichy som er nesten identisk i spillestilen som Ashley. Cole hadde en liten flørt med Chelskjij i januar, men har nå skrivet under både en ny kontrakt som forlenger kontrakten hans til 2008, og har forklart sine bånd til Arsenal som er umulige å brekke. Clichy har også sikret sin fremtid i Arsenal ved å undertegne en kontrakt til 2010. Trenges ingen forsterkninger.

Høyre Backene Egentlig ikke noe problem i det hele tatt. Lauren var en av våre beste spillere i fjor, og han er ofte med å lager sjanser og mål offensvt. Justin Hoyte har storspilt i pre-season, og det samme har Eboue. Legg merke til Eboue, dette navnet kommer dere nok til å høre mere av.
Her er det god konkurranse om plassene, Wenger trenger absolutt ikke åpne pengepungen for denne delen av banen.

Stoppere Campbell begynner å dra på årene etterhvert. Er endel skadet også. Men regner med at skadene tar slutt denne sesongen og at han kommer seg tilbake i formen sin. For når han er på sitt beste, er han blant verdens beste midtstoppere. Toure vokser og vokser. Svak sesong i fjor, men fik det ikke til å funke uten Campbell, som for det meste var skadet. Men når plutselig Senderos dukket opp som en stjerne av intet, da våknet forsvaret igjen og begynte å slippe inn færre mål. Har også Cygan som ikke er no særlig god, men hva skal du forvente av ett fjerdevalg som nesten ikke får spille? Her trenges ikke forsterkninger med en gang.

Midtbanen
Høyre kant:
Fredrik Ljungberg
Aliaksandr Hleb
David Bentley(kan også brukes som spiss)

Venstre Kant:
Jose Antonio Reyes (kan også brukes som spiss)
Robert Pires

Sentral Midtbane:
Mathieu Flamini
Francesc Fabregas
Gilberto Silva

Oppsummering:
Høyre Kant Veldig bra del av laget. Målfarlige Ljungberg som putter garantert 10-15 mål per sesong. Har ikke fått mye konkurranse før , men i år får han det garantert. Nyinnkjøpte Aliaksandr Hleb fra Stuttgart er en skikkelig verdensklassespiller. Han har egentlig det meste en midtbanespiller trenger. Kommer til å se mye av ham i år. David Bentley storspilte i Norwich den tiden han var skadefri. Var blant lagets beste gjennom sesongen og det var nesten så han hjalp dem med å bli oppe, men desverre røyk det i siste runde. Nå er han tilbake i Arsenal og sammen med bedre spillere, kan han vel bare bli bedre. Kommer til å kjempe hardt om en plass på laget. Her er det skikkelig konkurranse og det trengs ABSOLUTT ikke forsterkninger.

Venstre Kant Også veldig bra. Med Reyes som endelig er i storform igjen og har vendt seg til både England og den engelske spillestilen kommer nok til å komme på scoringslista minst 15 ganger i år. Om ikke mer. Har også Pires som er garanti for 15 mål hver sesong og er en stor del av angrepsspillet. Hleb kan også brukes her, og dermed ser jeg ingen grunn til å forsterke her heller, når man har 3 verdensklassespillere der.

Sentral Midtbane Her har Edu og Vieira etterlatt seg ett stort hull. Ingen tvil om det. Men i år er Cesc og Flamini både ett år eldre, og bedre enn i fjor. De kan spille fler kamper utenom å bli utslitt, og den jobben de gjorde i fjor, må vel ha gjort hvem som helst imponert. Dette er framtidens Arsenal-motor og kommer til å gjøre det veldig bra i år også. Gilberto er hittil den eneste rutinerte spilleren vi har igjen. Men han er klar for å ta oppdraget, og jeg føler meg sikker på at dette går bra. Wenger er også på vei til å hente inn en ny sentral midtbane, men han vil finne en som er bedre enn Cesc og Flamini, som kommer til en fornuftig pris. Wenger gjør ikke som Chelsea og manu, kjøper uten peiling. Han fikk desverre ikke Baptista som var øverst på lista hans, for han valgte å gå til benkeslit på Bernabeu istedefor fast spill i Arsenal. Rart hvor mye enkelte bryr seg om penger.MEN! Wenger kjøper med fornuft, forde Wenger Knows 8) :wink: Nesten 3 uker til transfermarkedet stenger, og her kommer det en forsterkning.

Angrep
Thierry Henry
Dennis Bergkamp
Jose Antonio Reyes
Robin van Persie
Quincy Owusu Abeye
Arturo Lupoli

Oppsummering:
Her har vi Verdens nest beste spiller i Henry. Scorer garantert minst 25 mål pr sesong bare i ligaen. I tillegg har han en bråta med Assists. Bare Lampard slo ham på det i fjor, men hvor mange mål hadde Lampard? :wink:
Reyes ,som også kan brukes på venstre kant, var god i begynnelsen i fjor, men kommer til nok til å være mere stabil i år. Nå har han fått familien til London og da går det bedre for spanjolen. Denne mannen blir stor i år.
Evigunge Dennis Bergkamp går inn i sin siste(?) sesong for The Gunners. Nok en gang :lol: . Hehe. Passningene hans er jo totalt verdensklasse, på linje med Zidane. Landsmann Robin van Persie tilbrakte den første delen av sin sommerferie i fengsel, men ble frikjent etterhvert. Han er nå tilbake, og både Wenger og jeg har troa på at han også kommer til å gjøre det knall i år. I backup for disse har vi talentene Quincy og Lupoli som kan komme inn å gjøre en god nok jobb om 3 stk skulle bli skadet.
Så her ser jeg ingen grunn til å forsterke, selv om Owen har blitt linket. men hva faen skal vel Arsenal med en avdanka dårlig spiss som Owen?

Kan jo også sette opp oe av det jeg TROR kan bli den beste lagoppstillingen i år:

Lehmann
Lauren-Toure--Campbell-Cole
Hleb-Gilberto--Cesc-Reyes
Henry-Bergkamp/van Persie

Og den som sier at dette ikke er ett lag som er godt nok til å kjempe hardt om ligatittelen, den har ikke peil på fotball!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2005, 01:29 
Grævling

Om dette er godt nok eller ikke er vel egentlig bare avhengig av hva Chelski finner på.....uansett hva du måtte mene så ser hele kloden at Chelski har den beste stallen i PL.....spørsmålet er bare om de får det til å funke også i år!!!

En annen ting jeg lurer på......er dette noe du har kommet opp med selv eller driver du å "knabber" andre gnuere's innlegg på det norske gnuer-forumet?

....je bære lurer ;-)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]