KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 12:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 109 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: 28 Mar 2007, 00:07 
Grævling

Her har vi til tider hatt en del harde utspill vedrørende lokalavisa og dens dekning av laget i våre hjerter. Spørsmålet nå er hva vi kan vente oss i fremtiden, det ryktes at den beste journalisten skal "omplasseres", i tillegg ser ut til at Glåmdalen går inn for en generell nedprioritering av KIL.

I fjor ble det startet en uhøytidlig kåring her inne på forumet, kåringen gikk ut på hvilken av journalistene som dekket KIL som vi likte best. Svaret var relativt greit, så å si alle hadde Henning Danielsen som favoritt. Gutten har peiling på fotball, enkelt og greit. I tillegg har han etter hvert opparbeidet seg et bredt kontaktnett innad i klubben. Som litt over middels engasjert KIL-Supporter er det ikke alltid like lett å akseptere andre sine meninger om KIL. Når det gjelder Danielsen har det deromot vært en glede å lese hans skriblerier, både når det har vært velstand og skryt, men også når han har satt ett kritisk søkelys på det klubben har bedrevet (både sportslig og administrativt). Nå skal han altså ikke skrive mer i papirutgaven om KIL? Det er ett eller annet som skurrer!

Når det i tillegg ser ut til at KIL skal nedprioriteres generelt av avisen, så blir jeg oppriktig bekymret......og forundret!!!

I dagens verden er det fint lite som engasjerer mer enn fotball. Det skrivews side opp og ned om fotball. Media i dette landet har til og med evnen til å få oss hjernedøde fotballslukere til å tro at vi har et landslag i verdenstoppen...før vi da går på en smell mot ett eller annet bengalys-kastende lag fra øst-europa. Hårsveisene til Ronaldo, dama til Rooney, elskerinnene til "Gøte" från Torsby....alt får hovedoppslag i tabloidene. Men her på bjerget i Glåmdal? Nei da.....her driter vi i fotballen!!

Jeg fatter å begriper ikke hva som skal til for å få folk i denne "dalen" til å få opp øya og se hva laget vår prestrerer og har prestrert oppgjennom årene. Greit nok, vi er ikke i landets øverste divisjon som vi en gang var, men jaggu er det ganske bra av ei lita bygd langs Glåmma å henge med så langt opp som vi faktisk gjør. Det kunne også fort vært mye bedre, men for å bli bedre kreves det mer engasjement....fra ALLE i byen og distriktet rundt. Og det er her vår kjøre lokalavis har en jobb å gjøre!

Vi har en eneste lokalavis i byen, uten at jeg vet salgstallene til Østlendingen i Kongsvinger så vil jeg vel tro at Glåmdalen knuser dem kapitalt i nærområdet rundt byen. Hva er det så denne avisen har å skirve om av sportsnyheter fra distriktet? Jo da, vi har vel en og annen utøver som leverer noen brukbare resultater fra tid til annen, og fremover skal de kanskje følge en flisagutt's strabaser i 2. divisjon på Romrike? Greit nok, men for faen, vi har bare en eneste gigant i distriktet, som stort sett har holdt seg i toppen (ja, adeccoligaen er også toppfotball) i en mannsalder. Det er en grunn til at folk flest i dette landet faktisk har et forhold til Kongsvinger, det er pga fotballaget i byen. Hadde det ikke vært for dette laget hadde vi bare vært byen som "alle forveksler" med Kongsberg!

Nå ser det altså ut til at Glåmdalen ikke ønsker å være med på jobben med å få oss tilbake til den øverste elite. Ser de ikke selv hvilken påvirkningskraft de har på byens befolkning? Glåmdalen alene har en utrolig mulighet til bidra med og skape entusiasme rundt denne klubben som ingen annen. Mer stoff om KIL og mer opphausing før kamper kan føre til at mange flere tar på seg skoa på søndagen og tusler ned på Gjemselund. Skal vi ha noe realistisk mål om å komme oss tilbake til landets øverste divisjon, så er vi i hvert fall nødt til å ha flere folk på tribunen slik at det blir mer penger i klubbkassa. Kjære Glåmdalen......dette må dere være med å legge til rette for!!

Haff......ja ja, dette ble fjas og spark i allverdens rettninger sent på en tirsdag. Blir bare så utrolig deppa av alle idiotiske avgjørelser folk klarer å ta!

"Omplassering" av Danielsen og "nedprioritering" av KIL? .....NEI TAKK!!! :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 01:18 
Klubbdirektør

Hvor kommer disse opplysningene fra?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 09:14 
Grævling

....fra flere kanter!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 09:16 
Forumlegende

I såfall går de glipp av de 2-3 løssalgsnummerene jeg kjøper i året for å lese om KIL ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 09:20 
Klubbdirektør

Tragisk: Mulig vi burde startet en protest-kampanje på mail ?
Å spamme redaksjonen bør gjøre susen :-)

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 10:45 
Forumlegende

Kanskje de "justerer" for press fra andre grupper og hold? Det er faktisk mange som mener at KIL får for stor plass i avisen. KIL Toppfotball er ikke ubetinget populære blant andre idretter og slettes ikke blant de som ikke er særlig interesserte i fotball. Dessuten for mye vs. de andre lagene.

Var vel også noen her (Morten Sand og Hamkam-kampen) som "mente" at avisen var på tokt for å dekke større områder.......

Kanskje har de fått instrukser fra sine eiere også? Hvem vet? Idag er alt mulig.
I gamle dager slapp ikke folk til i Gdalen om de ikke var medlemmer i Ap.

Selv om KIL's betydning for distriktet er betdydelig overdrevet, så er det pussig at en lokalavis ikke gir 100 for nær sagt det eneste laget i dets naturlige nedslagsfelt som er på toppnivå. Knights for tross alt ha meg unnskyldt. Når laget satser mer enn på lenge er det direkte talentløst om avisen går motsatt vei.

Vi tror vel tro at Raggen ikke har hatt en ond drøm eller tatt feil av kalenderen, eller er kjøpt opp av konkurrerende lag.
(se for førstkommende søndag).

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 11:09 
Grævling

ivo wrote:
Vi tror vel tro at Raggen ikke har hatt en ond drøm eller tatt feil av kalenderen, eller er kjøpt opp av konkurrerende lag.

Que? :?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 11:18 
Forumlegende

Raggen wrote:
ivo wrote:

Que? :?

Satire ....
1.april på søndag...got it?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 11:49 
Grævling

;-)

Ja...da er jeg med!

Dessverre er nok ikke dette en tidlig aprilspøk :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 12:11 
Forumlegende

Raggen wrote:
;-)

Ja...da er jeg med!

Dessverre er nok ikke dette en tidlig aprilspøk :(

Da har det klikket der borte........... :x

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 12:35 
Trener

Dette fører vel til et enda større behov for en egen supporter-avis/KIL-avis? Selv om denne først og fremst vil bli distribuert til medlemmer av KILSK så burde det kansjke være en mulighet for i hvertfall å leke med ideen om å starte en slik??

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 12:48 
Klubbdirektør

Sigurd wrote:
Dette fører vel til et enda større behov for en egen supporter-avis/KIL-avis? Selv om denne først og fremst vil bli distribuert til medlemmer av KILSK så burde det kansjke være en mulighet for i hvertfall å leke med ideen om å starte en slik??

Vi har ikke folk til å veive med flagg på kampdag en gang... men tanken får ikke blitt bedre sigurd!

Stemmer for at du sender det første innlegget ditt til Glåmdalen,Raggen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 12:50 
Trener

Hvis dette stemmer er det en tragedie...

Da blir det nok enda et par nummer som ikke selges i løssalg i Narvesen på Oslo S før/etter kampdag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 13:00 
Klubbdirektør

Jeg har hørt de samme ryktene som Raggen. Tragisk spør du meg. Her skal den beste journalisten degraderes, og KIL skal nedprioriteres. Så nå blir det vel mer stoff om sutregutten fra Flisa og en skalla grue-kar i Danmark.

Jeg er en av de som bor i Oslo og som abbonerer på Glåndalen på grunn av KIL. Jeg leser også Østlendingen, og synes personlig de dekker KIL på en bedre måte. Blir det mindre stoff om KIL kan du garantere at pengene mine blir brukt på andre ting, og at jeg heller kun leser Glåmdalen dagen etter kampene.

Dette er svakt av en lokalavis å nedprioritere klubben i distriktet som har desidert størst tilskuermasse. Rett og slett tragisk er dette.

Jeg stiller også spørsmålet ved om de ansatte i Glåmdalen (de fleste er fra Vingerstraktene) er enige i dette. Eller er det en redaktør fra Nes, som skal ha enda mer romeriksstoff i Glåmdalen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 13:30 
Forumlegende

Det med journalist er én sak.....Slikt skjer.

Men hva menes med nedruste ellers? Hva går de "ryktene" ut på.
Mindre rundt selve kampen - og eller i det hele tatt?

avisa har også forandret sitt nettutseende og profil - ( under samme paraply) og mange a la glåmdalen har nå samme profil. også for disse synes en del sport å ha blitt veldig nedjustert. ikke sikker på at dette bare er lokale krefter bak....

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 109 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]