KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 14 May 2025, 01:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1271 posts ]  Go to page Previous  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 85  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 00:38 
Trener

Bergkamp wrote:
Sigurd wrote:
Men det så innmari stygt ut allikevel.. Et sånt spark hadde vært nok til å bure folk inne, om det hadde skjedd på byen. Nå er jo ikke dette noe Arse spilleren prøver på, ettersom Terry er voldsomt lavt med hodet..

Synd for Arse at de tapte kampen om det eneste trofeet de har sjans for å vinne, og synd at det trofeet gikk til Chelski..

KANSKJE det eneste vi kunne ta i år. Men med de talentene vi har er det dette trofeet Liverpool, Chelsea og United vil kjempe for de neste årene. Mot Arsenals enda yngre gutter, for disse ungguttene som har tatt oss til 2. plass i årets ligacup kommer til å bli store!!!

Det er godt du lever i trua!! Den som lever får se, men tror nok United vil abbonere på ligatittelen i årene fremover..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 01:01 
Klubbdirektør

Vel, slik som unggutta har gjort det denne sesongen vil jeg si at Arsenal vil være laget man må slite for å slå i årene fremover. Disse ungguttene er bedre enn Becks, Giggs, Scholes, Keane og Neville-generasjonen til United da de kom fra rekruttlaget og kommer til å styre PL i årene fremover.

Walcott, Fabregas, Traore, Merida, Denilson, Diaby, Djourou, Hoyte, Adebayor, van Persie, Clichy og Vela er alle spillere som kommer til å bli verdensstjerner om få år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 09:12 
Klubbdirektør

Korslund wrote:
Vel, slik som unggutta har gjort det denne sesongen vil jeg si at Arsenal vil være laget man må slite for å slå i årene fremover. Disse ungguttene er bedre enn Becks, Giggs, Scholes, Keane og Neville-generasjonen til United da de kom fra rekruttlaget og kommer til å styre PL i årene fremover.

Haha.. Humor har du ihvertfall.. :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 10:26 
Trener

Javel.. Nevn EN Arse spiller som er bedre enn Giggs, Scholes, Neville.. Og som er like viktige for sitt lag.. Hadde de vært så jævlig gode, hadde dere jo grusa Chelski i går... Men hvem vant?? Nei, dæven det var jo Chelski..

PS! Adebayors reaksjon i går er grunnen til at han aldri kommer til å bli noen stor stjerne. Han reagerte som en liten unge og tenker bare på seg selv fremfor laget sitt..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 13:23 
Klubbdirektør

FRANCESC FABREGAS

Desverre skal ikke du si noe da det gjelder ligacupen, ettersom United som kjent røk ut mot SOUTHEND. Skal dere væers å jævli overlegne i årene fremover må det gå ann å slå SOUTHEND.

Adebayors reaksjon er kanskje ikke den beste, og herregud, du kan da bare holde kjeft, med tanke på Roy Keane... Kan også skjønne at Ade blir sur da han ikke gjorde en dritt. Ikke hans feil at linjemann som fortalte dommeren om dette ikke greier å se forskjell på en 3 meter høy afrikaner med rastafletter og en 1,50 høy liten skallet en. Bildene viser at det er Eboue som er syndebukken, IKKE Adebayor. SÅ for all del steng Eboue ut for resten av sesongen, det bryr meg ingenting. Vi har Hoyte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 14:31 
Klubbdirektør

For å si det slik. Denilson, Diaby og Fabregas PISSA på Makelele, Lampard og Essien i første omgang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 14:38 
Grævling

Tenk å få se slik engasjement om egen klubb i eget land....da hadde det vel blitt liv også på Gjemselund...rai rai!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 16:55 
Forumlegende

Det gjenstår jo å se hvor gode disse Arsenal-kidsa kan bli da. Walcott og Fabregas har jeg tro på.

Men United er ihvertfall ikke noe dårligere stilt på ungdomsfronten. Ronaldo, Fletcher og Rooney kjenner vi alle, de er fortsatt kun talenter. Ellers varsler Ferguson at talentene som er ute på "finsliping" i andre klubber er i a-stallen neste sesong. Og her snakker vi om den beste generasjonen siden Backham og co. Ben Foster, Pique, Phil Bardsley, Richie Jones, Lee Martin og Guiseppe Rossi for å nevne de som kommer til å nå a-troppen først. Deretter et par år yngre talenter som må ha litt lenger tid.

Men greit, Arsenal har bra rekruttering. Arsenal og United har en enorm styrke der i forhold til Chelsea og Liverpool. Chelsea har vel sånn ca en mann som kan kalles ungt talent, og han heter Mikel... Liverpool? Vel Agger er jo god. Men thats it.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 17:22 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Ronaldo, og Rooney .

Rooney er allerede over the top og Ronaldo er en hype!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 17:36 
Grævling

Chelsea har faktisk en god del bra unggutter i bakhånd, problemet for dem er bare at de ikke slipper til like lett på A-laget som i ManU og Arsenal. Muhurino går for seiere uansett om det er PL, CL, FA eller Liga-cup, som han sier....fotball består av å vinne trofeer, og er det noe jeg liker ved fyren så er det nettopp dette!

Nå skal liksom hele verden hylle Arsenal pga at de har tatt seg helt frem til finalen med unggutta, greit nok, de har levert en bra prestasjon, men jeg ville mye heller ha sett at Arsenal og ManU også hadde kjørt på med sine beste lag i Liga-Cupen. Det er faktisk ikke så jævig mange år siden at det faktisk var litt prestisje i å vinne denne cupen. Men det er klart, når "Storlagene" velger å gi faen, så gir det ikke samme verdi.

Det går vel noen år til, så vil vi se samme greia med FA-Cupen....... det er faen meg i ferd med å dø ut hele greia. CL har fått alt for stor betydning økonomisk. Du ser det helt tydelig på plasseringene nedover på tabellen.....det kriges ikke lenger om sølv og bronse i PL. Det viktigste er å bli blandt de 4 beste slik at du får plass i CL, om du blir nr 2 (og tar sølv) eller blir nr 4 (og får gråstein) er stort sett likegyldig........dette er TRAGISK!

Det verste er faen meg at du ser det tydelig også i vår lille verden i norge.... å komme seg med i Royal League er liksom en stor greie, viktigere å bli "blant topp 4" enn å ta sølv. Faen som jeg ler av denne lego-cupen... I fjor ga alle svenske tilskuere faen i hele greia, og til og med spillerene deres fatta ikke poenget med å spille kamper midt på vinteren. Nå har også norske tilskuere fått nok, det er liksom begrenset hvor gøy det er for "folk flest" å stå i stiv kuling og 15 minus å se b-laget VIF spille fotball.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 18:17 
Forumlegende

Veldig enig i det du sier om Royal league Raggen. Latterlig cup.

Internasjonalt snakkes det jo om at man etterhvert innfører plikt til at troppen/11ern inneholder var det 5 mann som er egenproduserte i Champions League. 5 egenproduserte mann er ikke noe problem for United, det har man på banen uansett.

Jeg synes man kunne vurdere å kutte ut ligacupen. Kanskje det hever statusen på FA cupen ved at det bare blir en cup i England? FA cupen er klassisk og den er eldst. Ligacupen er heft. Når det er sagt: Dersom United stiller toppet i omkampen mot Reading i morgen blir jeg sur. Jeg forventer at ungdom som Ronaldo og Rooney hviler så dem er klare for ligakamper og CL i stedet.

Forøvrig er det jo sånn i ligaen nå at ligamesteren taper maks et par tre ganger i løpet av sesongen. Noe som gjør enhver ligakamp dritviktig. På 90 tallet kunne Ferguson hvile nøkkelspillere i ligaen på hjemmebane mot svake lag. Det går ikke lenge for ett feilskjær i dag og ligagullet kan gå tapt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 18:39 
Grævling

Jo da, Liga-cupen har aldri hatt samme status som FA-cupen, men det er trist at Europeiske cuper skal ha større betydning enn hjemlige greier. CL har blitt en pengeturnering med alt for høy verdi, og hvor de store nasjonene har alt for stor makt. Det er bare å se på året hvor Liverpool vant, men uansett ikke skulle få være med året etter da de ikke var kvalifisert gjennom egen serie....svisj og svosj...så fant de på noe nytt....så de uansett fikk lurt seg med.

Nei...gi meg tilbake de gode gamle Europa-cupene:

Serievinnercupen: 1 lag fra alle nasjoner.
Cupvinnercupen: 1 lag fra alle nasjoner.
Uefacupen: Flere lag fra flere nasjoner.....som i dag/og tidligere.

Dette holder lenge.....slik det er i dagens CL så blir bare den økonomiske forskjellen mellom de små og gigantene større og større. Dette kommer til å drepe interessen i det lange løp. Vi sitter allerede i dag med en situasjon hvor det reelt bare er 10-12 klubber i europa som har mulighet til å vinne CL. For resten av klubene er det bare å henge med så lenge som mulig, for å suge ut mest mulig kapital.... Klarer da en klubb fra et litt mindre land å henge med i dette selskap så skaffer de seg en så gedigen fordel i sitt eget land at det nærmest knekker all konkurranse.....det er bare å se på alle fordeler Rosenborg dro med seg.

Fotball for meg blir bare mindre og mindre spennende, det blir mer og mer avgjort i styrerom enn ute på bana.....men det er tydelig også de som liker dagens situasjon, huff......nei.....nå blir det alt for seriøst:

ARSENAL SUGER.......UANSETT :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 18:49 
Forumlegende

Joda, dette ble seriøst, men akk så interessant.

Gamle serievinnercupen kunne man kanskje fått tilbake ja. Da ville statusen på UEFA cupen økt også! Ta PL 05/06: Chelski i Serievinnercupen mens United, Arsenal og Liverpool var med i UEFA cupen! Hva da med cupvinnercupen? Nesten litt synd den ble borte. Har fortsatt cupcvinnercup finalen i 1991 på VHS video, United-Barca! Hvilken fantastisk triumf det var for en United supporter den gangen!

Men som United supporter rangerer jeg ligagull foran triumf i CL. Ligaen er hverdagen, den engelske ligaen må være noe av det gjeveste.

Samtidig er jo CL helt konge på sin måte selv om det dreier seg om få nasjoner og de samme lagene. Tenk hvilken historisk klang lag som Real Madrid, Barcelona, Milan, Bayern og United har. Alle disse er nærmest garantert å å delta i samme turnering hvert år. Men jeg er ikke redd for at CL "erstatter" de lokale ligaene.

Men serievinnercupen hang kanskje enda høyere i sin tid? Det var jo en svært eksklusiv turnering.

Og for å henge meg på Raggens siste veltalte ord i forrige innlegg: JA Arsenal suger uansett!! :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 19:11 
Grævling

Jeg har da også ført opp Cupvinnercupen der oppe ;-)

Tidligere så var det selvfølgelig Serievinnercupen som hadde høyest status å vinne, så cupvinnercupen. I tillegg var det stort nok å vinne Uefacupen på den tiden.....nå er jo Uefacupen bare en parantes i forhold til CL. Men slik er det jo nødt til å bli når alle de store nasjonene skal ha med sine 4 beste lag i CL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 19:37 
Trener

Det gjenstår å se hvor lenge talentene til Arsenal gidder å være i en klubb der de ikke vinner noen trofeer..

Skal ikke se bort i fra at Chelski og co kjøper disse gutta etter hvert..

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1271 posts ]  Go to page Previous  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 85  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]