KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 12:22

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 13:59 
Saftblander

Karlsen:

Oversikt over NTG spillere som har vært på a-laget til KIL

1983:Molnberg,albertsen,severeide,felic
1984: jordanger,ekerhaugen
1985: tran,leikvin
1986:koffeld*2,odden,leistad
1987:linstad
1988: nilsen
var de jeg kom på i farta,har også vært ca5stk til som burde fått muligheteten...og kan hende jeg kommer på fler etterhvert..Jeg kjenner ikke til årgangene etter 1988...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 14:08 
Forumlegende

Xvinger wrote:
Karlsen:

var de jeg kom på i farta,har også vært ca5stk til som burde fått muligheteten...og kan hende jeg kommer på fler etterhvert..Jeg kjenner ikke til årgangene etter 1988...

Takk. Greit å ha oversikt. 83, 84 og 85 årgangen har spillere som ikke lenger er i KIL eller ikke var gode nok til å etablere seg i a-stallen. Jeg tror nok de beste får sjansen om de er gode nok, uansett om de er fra NTG eller andre steder.

Samtidig virker alle fra 86, 87 og 88 årgangen lovende så jeg blir ikke overrasket om noen av disse etablerer seg i a-stallen og etterhvert tar en plass i første 11ern

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 14:08 
Kaptein

Xvinger wrote:
Karlsen:

Bækken har jo også fått muligheten. Synd at han dro. Var også en midtstopper som var på A-laget samtidig som Dinko og gutta, men husker ikke navnet...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 14:09 
Klubbdirektør

Xvinger wrote:
For det første stiller jeg spørsmålet fordi jeg tror Kil ville fått en kollaps av nok ett nedrykk fra TL. Jeg mener at per dags dato er ikke Kongsvinger en plass for TL fotball,pga for dårlig økonomi og lite fans. Uansett tror jeg neppe Kil rykker opp i år,så jeg kan nok trygt kose meg med pizza på lørdagkveldene ganske mange år fremover!!

Kolaps av et nedrykk? ja den var god :lol: Jeg syntes du skriver bare tull, og KIL har pontesiale til å dra tilskuere 5000 stk på "2 Div kamp" men det er mange medganssuportere, de vil automatisk komme tilbake hvis KIL spiller i Tippeligaen......
Økonomien blir da bare bedre av og rykke opp :roll: samt jeg skal banne på at det kommer 3/5 ganger så mange og ser de spille kamper.
Xvinger og bor i Oslo vil vel si at du holder med enga kanskje , og de har vært en mye større jojo en de fleste da det gjelder opp og nedrykk....
For og avslutte med det første "kolapse" har du noen gang hørt om et lag som har kolapset så kraftig at de ikke klarer å reise seg igjen? og hvorfor skulle dette gjelde spesielt Kongsvinger?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 14:22 
Saftblander

Bækken har jo også fått muligheten. Synd at han dro. Var også en midtstopper som var på A-laget samtidig som Dinko og gutta, men husker ikke navnet...

Jon Ståle Mæland

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 14:24 
Saftblander

Jada-jada wrote:
Xvinger wrote:
For det første stiller jeg spørsmålet fordi jeg tror Kil ville fått en kollaps av nok ett nedrykk fra TL. Jeg mener at per dags dato er ikke Kongsvinger en plass for TL fotball,pga for dårlig økonomi og lite fans. Uansett tror jeg neppe Kil rykker opp i år,så jeg kan nok trygt kose meg med pizza på lørdagkveldene ganske mange år fremover!!

Kolaps av et nedrykk? ja den var god :lol: Jeg syntes du skriver bare tull, og KIL har pontesiale til å dra tilskuere 5000 stk på "2 Div kamp" men det er mange medganssuportere, de vil automatisk komme tilbake hvis KIL spiller i Tippeligaen......
Økonomien blir da bare bedre av og rykke opp :roll: samt jeg skal banne på at det kommer 3/5 ganger så mange og ser de spille kamper.
Xvinger og bor i Oslo vil vel si at du holder med enga kanskje , og de har vært en mye større jojo en de fleste da det gjelder opp og nedrykk....
For og avslutte med det første "kolapse" har du noen gang hørt om et lag som har kolapset så kraftig at de ikke klarer å reise seg igjen? og hvorfor skulle dette gjelde spesielt Kongsvinger?

Selfølgelig vil det komme noen fler enn det gjør nå.men hva var snittet til Kil ifjor feks?over 1000?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 14:33 
Klubbdirektør

Nå har jeg stilt det to spørsmål som du ikke har besvart, men det er mullig at du ikke har evne til dette?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 15:16 
Saftblander

Får svare deg da:
Ja,har faktisk hørt om lag som har måtte gå nedover i systemet pga lite fans og økonomi..
Jeg kan jo nevne lag som Fyllingen og Mjøndalen..
Jeg sier ikke at det er helt sikkert at det vil skje med KIL også,men jeg kommer bare med en advarende pekefinger!

Da får du svare på midt spm da,hadde Kil over tusen i snitt på hjemmekampene i fjor???

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 15:17 
Saftblander

Jada-jada wrote:
Nå har jeg stilt det to spørsmål som du ikke har besvart, men det er mullig at du ikke har evne til dette?

Hva med å ta ballen istedet for mannen, Jada-jada? Du har fått kommentarer på din måte å debattere på før og jeg sier meg enig i kritikken. Det må kunne gå an å diskutere sak uten å blande inn personkarakteristikk når man blir motsagt.

Så til selve saken: Xvinger har jo faktisk rett i et par av punktene sine. Vi har liten stadion, få supportere og lite penger. Det gjør ikke nødvendigvis konklusjonen til Xvinger riktig!

Selvfølgelig har vi noe i tippeligaen å gjøre dersom vi skulle rykke opp! De lagene som rykker opp er de beste i Adecco-ligaen og er følgelig kvalifisert til å prøve seg i eliten. Om laget klarer å holde seg der er avhengig av at man tilpasser seg nivået. Dette er igjen avhengig av økonomi og fornuftige spillerinvesteringer. Sånn som det jobbes med spillerkjøp i KIL om dagen synes jeg dette ser positivt ut.

Gjemselund er per idag ingen praktarena. Det blir spennende å se om man kan få istand en utbygging slik at spillere og tilskuere får bedre forhold. Jeg er i alle fall optimistisk og håper planene blir en realitet. Uansett vil Gjemselund aldri kunne matche de store anleggene i dette landet, men vi kan sikkert få til et anlegg som tilfredsstiller kravene til tippeligaspill.

Så kan man jo ta Xvingers kritikk av supporteroppslutningen som en utfordring. Det er ingen tvil om at det er usedvanlig dødt på tribunene. Supporterklubben har utvilsomt en jobb å gjøre med å verve nye medlemmer, få med flere folk på kamp og å skape litt mer liv.

Uansett er det ingen grunn til å gå rett i forsvar når man får kritikk som den Xvinger kommer med. Vi får heller gjøre en jobb for å vise at han tar feil!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 15:23 
Materialforvalter

84 (tror jeg): Bent Roar Ekerhaugen. Var vel en del av troppen i begge opprykks-sesongene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 15:48 
Forumlegende

Mange av de nevnte NTG spillerne var gode nok for 2. divisjon. Men klarte ikke noe steg videre. Se hvor Molnberg, Tran, Strand, Severeide er i dag.

NTG er selvfølgelig avhengige av å få inn talenter som de kan lage 1. divisjonsspillere av. Så langt har de som har kommet derfra blitt 2. divisjonsspillere. Skyldes dette ene og alene manglende talent?

Nå har jeg ingen forutsetninger for å si noe om hvordan NTG arbeider. Men min evne til å være kritiske er nok litt for sterk:P Uansett, det ideelle ville vært om NTG klarte å levere toppspillere. Hvorfor har de nesten ikke klart det så langt?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 16:29 
Klubbdirektør

Ser Leikvin ble nevnt her.. Han har jo lagt opp og satser på showbusiness med ball i stedet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 16:54 
Forumlegende

Xvinger wrote:
Å påsta at Kil har sitt beste mannskap på mange år er ihvertfall å dra det vell langt,nå har ingen obligatoriske kamper blitt spilt enda,mange som prøver ut spillere på den her tiden av året,men man skal ikke kjimse av positive resultater heller..Men vent til serien er i gang med sånne konklusjoner.

I 2004 hadde laget veldig gode treningsresultater, ikke i 2005 og 2006.
Resultatene teller uansett. Det er ikke tvil om at mannskapet er bedre enn de 2 siste årene. Man ser det ikke bare på resultatene, men også på måten, ikke minst, laget opptrer.

Så langt er resultatene i :

Raufoss 3-1 0-5 2-3
Sundet 4-0 1-1 1-1
Hamkam 0-0 0-5 2-4 (mener jeg)

hhv, 07,06,05,
Vi ser flere forhold ut fra resultatene og kampene........
en helt ny dimensjon defensivt......en helt annen tæl og vilje enn de to siste sesongene. laget har flere "versatile" spillere......dessuten virker laget jevnt over en god del bedre teknisk enn før.

Det betyr selvsagt ikke automatisk suksess. Selvsagt ikke, men utgangspunktet er å et høyere nivå.

Fyllingen og Mjøndalen hadde jo et par brukbare naboer som "hjalp" seg nedover når det buttet. Strindheim er også et annt eksempel. Os også. Kongsvinger er således mer alene plassert.
Sammenlikningen er grei nok, men ikke fullstendig.
Men vi ser at det å et sted ikke er så lett med mer enn 1 toppklubb.

Om laget skulle rykke opp, kommer som mange har sagt, mange som gikk her før tlbake. Det bekymrer meg ikke (he he).

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 17:29 
Klubbdirektør

Xvinger wrote:
Får svare deg da:
Ja,har faktisk hørt om lag som har måtte gå nedover i systemet pga lite fans og økonomi..
Jeg sier ikke at det er helt sikkert at det vil skje med KIL også,men jeg kommer bare med en advarende pekefinger!

Da får du svare på midt spm da,hadde Kil over tusen i snitt på hjemmekampene i fjor???

Nei det kom ikke over tusen i gjenomsnitt i fjor og det er for dårlig, men gud så mange "hedmarkinger" som ikke sier.... gidder ikke å se på 1Div fotball men skal komme å se hvis dem rykker opp igjen.
Nå er vel KIL "akkurat" det laget som har klart å reise seg etter å vært nedi i 2 Div for så og stabiliserer seg i toppen av 1 Div.....
KIL har nesten aldri dradd jevn mange mennesker til Gjemselund, men det ville hjulpet betraktlig å rykke opp, for sånn er bare kjernen i Kongsvinger dessverre.

PS-rubired hvis min måte å diskutere på blir for tøft for deg så send klagen via PM!!!!! herregud kvinnfolk :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 20:01 
Saftblander

Jada-jada wrote:
Xvinger wrote:
Får svare deg da:

Nei det kom ikke over tusen i gjenomsnitt i fjor og det er for dårlig, men gud så mange "hedmarkinger" som ikke sier.... gidder ikke å se på 1Div fotball men skal komme å se hvis dem rykker opp igjen.
Nå er vel KIL "akkurat" det laget som har klart å reise seg etter å vært nedi i 2 Div for så og stabiliserer seg i toppen av 1 Div.....
KIL har nesten aldri dradd jevn mange mennesker til Gjemselund, men det ville hjulpet betraktlig å rykke opp, for sånn er bare kjernen i Kongsvinger dessverre.

PS-rubired hvis min måte å diskutere på blir for tøft for deg så send klagen via PM!!!!! herregud kvinnfolk :roll:

Er midt på tabellen plutselig blitt stabilt topp lag nå da? :shock:

Med gangs fansen ville fort forsvinne igjen ett noen tap..og da vil det kanskje bli enda færre om man skulle rykke ned til 1div igjen.

Men la oss nå se om denne tråden kan bli til realitet vet sesong slutt?
Man vet jo aldri,det er bare å krysse fingre for en forhåpentligvis morro sesong med blod,svette og (gledes) tårer! :wink:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]