KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 12:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Opprykk? Hva skjer da..
PostPosted: 17 Feb 2007, 14:21 
Saftblander

Jeg er daglig inne på siden og leser innlegg og følger med kil.no, ettersom jeg ikke bor i vinger lenger er det vanskelig å få med seg mange kamper i vinger område. men nok om det,poenget mitt med denne tråden er at jeg har ett par spm til dere supportere om kil skulle rykke opp til TL de ett av de nærmeste årene...
1. Kil hadde hatt desidert minst stadion i TL
2. Færest fans
3. Minst penger
4. Sannyneligvis dårligst treningsbane kongsvinger hallen og (Brandval) matta på gjemselund er grei nok om sommern.
5. utnytter ikke NTG ( er nok flere grunner til det )

Jeg spør bare hva har KIL i TL å gjøre???
Ingenting spør du meg,glem at Kil hadde en storhets tid for 15 år siden...Vi lever i 2007 nå,da er penger og fans viktigere enn noen gang og lag som Sogndal og kil ( to eksempler ) har desverre ingenting i TL å gjøre..

Men lykke til i sesongen!
Jeg tipper nedrykk desverre..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Feb 2007, 14:48 
Forumlegende

Du følger heller ikke med på lokale nyheter skjønner jeg...

For å ta dine punkter:
Stadion - Her foreligger det planer og tegninger og jobbes aktivt med utbygging. Et evt opprykk ville nødvendigvis framskyndet dette mer. At stadion i seg selv ville vært et av TLs minste er ikke noe problem, men ganske logisk. Vi trenger ikke et stadion som tar 10000 her oppe.

Fans - So? Vi er fra et lite sted. Dessuten vil man trekker både nye fans og få tørka støvet av gamle som har liggi i dvale ved et opprykk..

Minst penger - Ja, men å spille i TL medfører store merinntekter både på sponsorsiden, publikum, og ikke minst lukrative tv-avtaler.

Dårligst treningsbane - Du følger ikke med på lokale nyheter tydeligvis og bør derfor ikke trekke konklusjoner så raskt. Gamle nyheter gjøres nå nye for deg: Det blir nytt dekke i Kongsvingerhallen. Videre blir det to kunstgressbaner i forbindelse med utbygginga av Gjemselund

Utnytter ikke NTG - Eller klarer ikke NTG å produsere gode nok spillere? Kanskje de aller største talentene havner andre steder enn på Vinger? Lokale gutter kommer gjennom systemet etter tur. Det interessante er at de har gått veien via KIL Fotball og ikke NTG..

Har KIL noe i Tippeligaen å gjøre? JA!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Feb 2007, 14:52 
Spiller

Bra Karlsen: )

Profile  

PostPosted: 17 Feb 2007, 15:07 
Forumlegende

Xvinger wrote:
2. Færest fans
3. Minst penger
4. Sannyneligvis dårligst treningsbane kongsvinger hallen og (Brandval) matta på gjemselund er grei nok om sommern.
..

1) sant nok, men den nye stadion bygges nok også etter antatt publikumspotensiale. potensialet er nok det laveste ja av de som vil kunne rykke opp (om KIL er en av dem da). :x

2) sant nok sikkert, men i Rally VM viste man at man kan når man vil.
antall fans henger jo sammen med publikumspotensialet, men vil helt sikkert øke ved opprykk (aktive altså). slår vi først til her oppe er vi glåmdøler som vikingene i gamle dager --- ikke lette å stoppe :D

Det ser u til at det vokser opp en fin gjeng med ungdommer / yngre her oppe nå. De er ivrige og smitter over på mange, ikke bare yngre.

3) "money is a gas". vanskelig å nekte på dette, men man vet jo ikke hvordan situasjonen blir om laget rykker opp. Da KAN det jo komme investerorer sm ser muligheter. Problemet er kanskje å finne langsiktige investorer. På den annen side vil også de større klubbene kunn miste investeringer etterhvert. Det er jo mye bråk dem.

Derfor må KIL når de først kjøper noen, virkelig finsikte spillerne og ikke bare kjøpe antatte gode spillere eller etter navn, slik mange andre kan.
Etter et par slappe år synes man å være flinke igjen på dette. Problemet blir ofte å beholde dem ettersom lønningene har økt så mye.

Dessuten skaper innkjøpte "fiasko-stjerner" mer uro som ikke er bra for et lagarbeide.

Men over lit tid er det ikke så mange klubber i Norge som kan kjøpe sedg gode lag uten vidre heller, og men 16 lag i TL, så vil halvparten fort kjempe om å ungå nedrykk/kval. Et kavllag fra TL vil derfor ha enda bedre mligheter til å klare kavlikken enn idag.

4) feil. Når Kongsvingerhallen blir "overhalt" får den et supert dekke og blir faktisk en av Europas beste haller, tro det eller ei. Med kunsgress i Kongsvnger (ute) i tillegg, hjelper det på. Ei matte eller to bør ikke stoppe noe. Med en kreativ og særs dyktig Jens Njøsen i spissen for nye Gjemselund, for å si det slik, kan mye skje.

5) har ikke snøring om NTG

Xvinger wrote:
Ingenting spør du meg,glem at Kil hadde en storhets tid for 15 år siden...Vi lever i 2007 nå,da er penger og fans viktigere enn noen gang og lag som Sogndal og kil ( to eksempler ) har desverre ingenting i TL å gjøre..

Jo, noen vil alltids rykke ned. Hamkam har vært et heislag siden midten på 70-tallet......Aalesund er det i dag. Godset har vært en del opp og ned.

Hva har enkelte lag i VM å gjøre? Hva har enkelte å gjøre i CL-kvalikk?
Slk kan vi alltid flytte "streken", så til slutt blir både VM og TL et sluttspill med 4 lag.......det er også bare store land som har vunnet VM!

Men veldig fint med innspillet ditt. Slikt skaper engasjement og mobiliserer!

Profile  

PostPosted: 17 Feb 2007, 22:33 
Grævling

Xvinger wrote:
Jeg er daglig inne på siden og leser innlegg og følger med kil.no, ettersom jeg ikke bor i vinger lenger er det vanskelig å få med seg mange kamper i vinger område. men nok om det,poenget mitt med denne tråden er at jeg har ett par spm til dere supportere om kil skulle rykke opp til TL de ett av de nærmeste årene...
2. Færest fans
3. Minst penger

hehe.....å bli tippet på nedrykk er ikke noe nytt, og nå har vi en bedre stall enn på herrens mange år...så der misser du grovt ;-)

Ellers....hva har vi å gjøre i TL? Tja....rykker vi opp så er vi i TL, enkelt å greit!!

Jeg er klar over at N(ø)FF og media prøver å få alle mindre klubber i norge til å bli borte...men det er heldig vis ikke så enkelt. Noen med store tradisjoner holder seg oppe uansett om konto'n ikke er så jævlig feit.

I dag klarte vi 0-0 på bortebane mot et TL lag fra i fjor....som har 3,5 ganger så mye i budsjett....fotball blir avgjort mellom noen krittlinjer...ikke på et forum, hos N(ø)FF eller landets media....gleder meg til seriestart....og ser under hva KIL`s daglige leder sier:

Profile  

Post subject: NTG...
PostPosted: 19 Feb 2007, 00:25 

Karlsen wrote:
Du følger heller ikke med på lokale nyheter skjønner jeg...

For å ta dine punkter:
Stadion - Her foreligger det planer og tegninger og jobbes aktivt med utbygging. Et evt opprykk ville nødvendigvis framskyndet dette mer. At stadion i seg selv ville vært et av TLs minste er ikke noe problem, men ganske logisk. Vi trenger ikke et stadion som tar 10000 her oppe.

Fans - So? Vi er fra et lite sted. Dessuten vil man trekker både nye fans og få tørka støvet av gamle som har liggi i dvale ved et opprykk..

Minst penger - Ja, men å spille i TL medfører store merinntekter både på sponsorsiden, publikum, og ikke minst lukrative tv-avtaler.

Dårligst treningsbane - Du følger ikke med på lokale nyheter tydeligvis og bør derfor ikke trekke konklusjoner så raskt. Gamle nyheter gjøres nå nye for deg: Det blir nytt dekke i Kongsvingerhallen. Videre blir det to kunstgressbaner i forbindelse med utbygginga av Gjemselund

Utnytter ikke NTG - Eller klarer ikke NTG å produsere gode nok spillere? Kanskje de aller største talentene havner andre steder enn på Vinger? Lokale gutter kommer gjennom systemet etter tur. Det interessante er at de har gått veien via KIL Fotball og ikke NTG..

Har KIL noe i Tippeligaen å gjøre? JA!

Skal du skrive om NTG må det være korrekt, Karlsen!
Helt enig at de største talentene ikke havner på Vinger - det er nok pengesterke klubber som kaprer dem, men med unntak av Gunderson har alle ungguttene som blir tilknyttet KILstallen bakgrunn fra NTG. Jeg nevner fra "gamle dager": David Molnberg, Dinko Felic og Kim Roger Strand, i dagens A-stall Ragnar Koffeld, Kjetil Gerhardsen, Herman Odden, Fredrik Nilsen, Kristian Jahr, Sverre Digerud mm...[

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 03:12 
Saftblander

Flott,jeg forventet en del svar rundt dette temaet.

Å påsta at Kil har sitt beste mannskap på mange år er ihvertfall å dra det vell langt,nå har ingen obligatoriske kamper blitt spilt enda,mange som prøver ut spillere på den her tiden av året,men man skal ikke kjimse av positive resultater heller..Men vent til serien er i gang med sånne konklusjoner.

Jeg var ikke klar over at det jobbes med bedre forhold til treningsbaner og kamper,det var positivt å høre,så får man vente å se hvor lang tid det tar før den/de er på plass..

Poenget med å spørre om KIL har noe i TL å gjøre var med tanke på at de klubbene som nå er i TL er meget sterke både økonomisk og fans messig konta KIL..Her mener jeg det er ett hav av forskjell,men rykker KIL opp er det selvsagt fortjent ikke misforstå meg..Men spørsmål videre er om KIL evt hadde blitt en kastaball og rykket rett ned igjen og masse spiller vil da naturligvis mistetes...og hva skjer da?? enda noen sesonger i 2div??

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 03:17 
Klubbdirektør

David Molnberg og Kim Roger spiller for tiden 2 divisjon. Gudene vet hvor Dinko befinner seg. Hittil har det vel ikke vært en eneste som har etablert seg i en av de to øverste divisjonene i Norge. Er klar over at Digerud, Gerhardsen, Jahr, Nilsen og Odden er folk for fremtiden, men det er ingen garanti for at disse kommer til å slå til på det øverste nivået heller. Selv om jeg såklart tror og håper på det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 06:34 
Reserve

Xvinger wrote:
Poenget med å spørre om KIL har noe i TL å gjøre var med tanke på at de klubbene som nå er i TL er meget sterke både økonomisk og fans messig konta KIL..Her mener jeg det er ett hav av forskjell,men rykker KIL opp er det selvsagt fortjent ikke misforstå meg..Men spørsmål videre er om KIL evt hadde blitt en kastaball og rykket rett ned igjen og masse spiller vil da naturligvis mistetes...og hva skjer da?? enda noen sesonger i 2div??

Har du røyka noe rart? Dette er noe av det fjerneste jeg har hørt her inne noensinne.

Du vil ikke at KIL skal rykke opp, fordi vi kommer til å miste så mange spillere at vi havner i andre divisjon om vi rykker ned igjen? Er du av typen som ikke tør spise pizza på lørdagskvelder, fordi du ikke vil ha en for stor nedtur med å måtte nøye deg med grovbrød med brunost på på mandagen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 08:43 
Klubbdirektør

Korslund wrote:
David Molnberg og Kim Roger spiller for tiden 2 divisjon. Gudene vet hvor Dinko befinner seg. Hittil har det vel ikke vært en eneste som har etablert seg i en av de to øverste divisjonene i Norge. Er klar over at Digerud, Gerhardsen, Jahr, Nilsen og Odden er folk for fremtiden, men det er ingen garanti for at disse kommer til å slå til på det øverste nivået heller. Selv om jeg såklart tror og håper på det.
http://www.svenskafans.com/fotboll/syri ... ruppen.asp

Profile  

Post subject: Re: NTG...
PostPosted: 19 Feb 2007, 10:12 
Forumlegende

NormanC wrote:
Karlsen wrote:
!

Skal du skrive om NTG må det være korrekt, Karlsen!
Helt enig at de største talentene ikke havner på Vinger - det er nok pengesterke klubber som kaprer dem, men med unntak av Gunderson har alle ungguttene som blir tilknyttet KILstallen bakgrunn fra NTG. Jeg nevner fra "gamle dager": David Molnberg, Dinko Felic og Kim Roger Strand, i dagens A-stall Ragnar Koffeld, Kjetil Gerhardsen, Herman Odden, Fredrik Nilsen, Kristian Jahr, Sverre Digerud mm...[

Fin avklaring. At Digerud går på NTG var jeg ikke klar over. Gikk Fredrik Nilsen på NTG her i byen?

Hva med Linstad og Koffeld? Krogh og Knashaug? Jeg veit ihvertfall godt at Digerud, Krogh og Knashaug som G16 spillere i KIL Fotball fikk en meget god oppfølging både av dyktig G16 trener samt at de fikk trene med Toppfotballens jr. lag. Spørsmålet er jo om lokale gutter egentlig "må" innom NTG for å slå gjennom når det til tider er gode utviklingsmuligheter i breddefotballen som samarbeider med Toppfotballen?

Og det her er kanskje NTGs største "problem": De kan ikke få spillerne før de er i videregående alder. Veldig synd at politikerne stoppet NTG ungdomsskole.

Derfor har jeg tidligere tatt til orde for at KIL Toppfotball må sterkere inn i G16, enten ved at de styrer et lag, eller er veldig behjelplige. Videre MÅ KIL Fotball alltid ta de beste trenerne i de beste lagene i den aldersgruppa og ikke la foreldreinteresser styre det. Tør man i breddefotballen også å tenke
topping, kvalitet i alle ledd og utvikling på et G16 1. lag har man kommet langt. Forøvrig bør lag toppes allerede fra G14 mener jeg.

Vil bare avrunde med å si at det er strålende at NTG er på Vinger. Men foruten Odden så har de ikke levert spillere som er i a-stallen. Eller som klarer å etablere seg der over tid.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 10:47 

Fredrik Nilsen er i sitt siste år på NTG nå. Jeg regner med at han blir den første eks-NTGeren som virkelig setter sitt preg på KIL.
Av de lokale så ser Digerud og Krogh (begge går 2. året) veldig lovende ut.
Jeg er ellers helt enig at det må en langt sterkere ungdomssatsing til fra KIl for å utvikle unge talenter.
NTG får spillerne altfor seint. Når en leser at 13-14 åringer fra Vålerenga stiller opp på organiserte treninger hver dag før skoletid skjønner vi at det satses hardt flere steder.
Om det ble lagt til rette på liknende måte her i Kongsvinger er jeg sikker på at flere ungdommer hadde stilt opp. Men det må til en framtidsrettet satsing fra KILs side.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 11:25 
Forumlegende

Om vi skulle rykke opp må vi bare bite tenna sammen og satse for å ikke rykke rett ned igjen. Nivåforskjellen mellom Tippeligaen og adecco kan virke som den har blitt mindre de siste årene da flere av de som har rykket opp har klart å sparke fra seg første sessongen i Tippeligaen.

Jeg synes uansett det er litt tidlig for oss supportere å begynne å kikke i den krystallkula, men håper for all del at apparatet rundt KIL legger handling bak ordene om at vi skal rykke opp i 2009. Et opprykk krever bedre anlegg, mer sponsormidler og spillere som tåler nivået i den øverste divisjonen og får man på plass dette er mye gjort, men selvføgelig ingen garanti for å overleve.

Målet for i år er å gjøre det så bra som mulig i 1. div så det er vel ikke så mye vits å begynne å diskutere hva vi gjør ved opprykk nå?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 12:18 
Forumlegende

NormanC wrote:
Fredrik Nilsen er i sitt siste år på NTG nå. Jeg regner med at han blir den første eks-NTGeren som virkelig setter sitt preg på KIL.
Av de lokale så ser Digerud og Krogh (begge går 2. året) veldig lovende ut.
Jeg er ellers helt enig at det må en langt sterkere ungdomssatsing til fra KIl for å utvikle unge talenter.
NTG får spillerne altfor seint. Når en leser at 13-14 åringer fra Vålerenga stiller opp på organiserte treninger hver dag før skoletid skjønner vi at det satses hardt flere steder.
Om det ble lagt til rette på liknende måte her i Kongsvinger er jeg sikker på at flere ungdommer hadde stilt opp. Men det må til en framtidsrettet satsing fra KILs side.

Men hva kan man gjøre slik ståa er i Kongsvingerfotballen nå? Mitt inntrykk som frivillig i breddefotballen er at breddefotballen og Toppfotballen sitter på hver sin tue til tider og er litt sure på hverandre. Det nytter ikke i lengden isåfall. Og kan NTG, selv om de ikke har ungdomsskole, likevel til en viss grad med sin kompetanse bidra overfor yngre spillere?

Tenk om man hadde et samarbeide mellom de tre aktørene med en felles forståelse og vilje med tanke på utvikling av spillere under videregående alder. At de tre aktørene kunne utnytte hverandres kompetanse til beste for talentutviklingen i Kongsvinger.
At breddefotballen fikk skolert trenere ved hjelp av Toppfotballen og NTG . (Jeg er selv en breddetrener som verker etter å lære. )
Videre burde de utdannede trenere på NTG og i Toppfotballen bidra innad i utviklingslag i breddefotballens G14 og G16, for eksempel holdt egne treninger for de i de aldersgruppene som ønsker å satse.

Nå er vel dette litt på siden av trådens hovedtema kanskje, men dog så viktig at dette må diskuteres.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 13:53 
Saftblander

Har du røyka noe rart? Dette er noe av det fjerneste jeg har hørt her inne noensinne.

Du vil ikke at KIL skal rykke opp, fordi vi kommer til å miste så mange spillere at vi havner i andre divisjon om vi rykker ned igjen? Er du av typen som ikke tør spise pizza på lørdagskvelder, fordi du ikke vil ha en for stor nedtur med å måtte nøye deg med grovbrød med brunost på på mandagen?

For det første stiller jeg spørsmålet fordi jeg tror Kil ville fått en kollaps av nok ett nedrykk fra TL. Jeg mener at per dags dato er ikke Kongsvinger en plass for TL fotball,pga for dårlig økonomi og lite fans. Uansett tror jeg neppe Kil rykker opp i år,så jeg kan nok trygt kose meg med pizza på lørdagkveldene ganske mange år fremover!!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]