KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 23:28

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next
Author Message
 Post subject: Ny stadion
PostPosted: 30 Jan 2007, 09:49 
Trener

http://www.glomdalen.no/kil/article2553415.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 10:42 
Klubbdirektør

Ja det tvinger seg vel frem skal man være med i toppen, men det er et stort prosjekt som mange skal godkjenne før dette blir en realitet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 10:44 
Grævling

JA TAKK :D

Hadde selvfølgelig vært best å fått "knytt sammen" de forskjellige seksjonene i hjørnene. Men jeg skal ikke klage på dette forslaget....det viktigste er at noe skjer!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 11:31 
Reserve

Dette synes jeg ser bra ut. Det ideelle hadde selvsagt vært om noen hadde tatt ansvaret for å bygge en helt rå stadion til et par hundre millioner, men de pengene finnes ikke rundt KIL. Hvordan det ligger an med finansiering har jeg ikke peiling på, men jeg tror det kan være vanskelig å få så mye mer av kommunen i år. Det er valgkamp om få måneder, og jeg ser for meg en rekke populistiske utspill om investeringer i nytt stadion kontra gamlinger på hjem og andre stemme-greier.

Det ser ut som om løpebanene forsvinner, og det er jo som manna fra himmelen. Men kan KIL Friidrett forpurre planene? Personlig har jeg ikke sett noen løpt der (med unntak av enkelte ballgutter..) siden 17.mai stafetten 1975. Og hva med breddefotballen? Jeg regner med at kunstgress på to baner hjelper mye på den vanskelige bane-situasjonen i byen, men er det nok når resten av anlegget blir boliger?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 12:11 
Grævling

Tja....de får vel bruke noen kroner på å sette skansesletta i litt bedre stand. Skal dette lykkes så er de vel nødt til å avsette plass på Gjemselund til boliger og næringsvirksomhet.....selv er jeg klar som et egg til å få meg en kåk på Costa del Gjemselund :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 12:37 
Reserve

Joda, jeg er klar over alternativene. Men jeg var egentlig på jakt etter litt info om hvordan andre parter stilte seg til planene. Med tanke på at Njøsen har jobbet med dette en 3-4 år (ifølge Glåmdalen) er det jo håp om at impliserte parter allerede har blitt informert og kanskje også akseptert planene. Men hvis dette fremdeles er en sologreie fra KIL Toppfotball er det så mange potensielle hindringer i veien foreløpig at ny stadion bare blir på drømmestadiet. Men da har jo Glåmdalen mulighet for å fylle sportssidene med konfliktstoff i 2-3 år fremover.... :twisted:

Og hvis det siste er tilfellet, tror jeg du skal vente en liten stund med å kontakte megler for salg av nåværende kåk, Raggen. :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 12:46 
Forumlegende

Med kunstgressbane(r) på plass vil dette også være en fordel for breddefotballen. Da vil banene få mye større kapasitet i form av at de ikke slites så fort, og da kan det trene lag der så og si døgnet rundt. Da slipper man også å vokte hovedbanen som en juvel som kun kan brukes av Toppfotballen.

Videre er det alltid plass på Skansen. Den er ikke overbooket om sommeren. Der er det også plass til utvidelser.

Det finnes også "bydelsbaner" rundt omkring som kan brukes av løkkefotballen om de settes litt i bedre stand.

I tillegg kommer det nye dekket i Kongsvingerhallen

Mulighetene er mange for breddefotballen selv om feltet på Gjemselund skulle forsvinne.

Det største problemet som kan bli for en lat breddetrener som meg er at man overhodet ikke får treningstid på Gjemslund og ikke får lagringsplass til utstyr for eksempel på Skansen. Å bære utstyr over halve byen er..slitsomt!:P Men regner med de som jobber med dette i breddefotballen også tar dette i betraktning.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 13:20 
Reserve

Skansesletta er et flott alternativ til feltet ved Gjemselund, helt enig. Dessuten vil to utendørs kunstgressbaner være et kjempeløft for breddefotballen i byen, så jeg skal ikke på noen måte være surpompen som skal drepe gleden dagens oppslag ga. Men poenget mitt var å finne ut om noen visste i hvilken grad andre interessegrupper var orientert om planene Njøsen la frem, og i hvilken grad disse eventuelt stilte seg bak forslaget. Er det enighet, er det bare å glede seg til opprustede fasiliteter. Men jeg orker liksom ikke glede meg voldsomt over disse planene før jeg har rimelig grunn til å anta at ikke 4 andre idrettslag og 25 lokalpolitikere skal hamre løs på dette forslaget de neste ukene. For da - klok av erfaring - vet jeg at både vintre og vårer vil gå uten at det kommer et plastsete på dagens ståtribune.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 13:43 
Klubbdirektør

Har egentlig kommunen råd til å si nei?? Tror ikke dem har det. Det blir ikke noe billigere for dem å ruste opp den gamle dritten som er der nå hvert år. De bruker noen kr på det. Og noe billigere blir det nok heller ikke. Det er mange som er innteresert i dette prosjektet her ja. Leilihetene er ikke noe problem å få solgt. Det er også planer om et par nye kjøpesentre i byen også. I løpet av 2-3 år. Tenk hvor bra det hadde blitt med nytt annlegg også. Det trekker folk hit også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 14:02 
Reserve

Om kommunen har råd til å si Nei er en sak. Om de har evnen og viljen til å si Ja er en annen. Spesielt rundt en valgkamp. Bones har jo vist at han er mer opptatt av å legge lista fra Norsk Toppfotball lavest mulig, enn å gjøre Gjemselund attraktiv. Dette blir garantert satt opp mot nedlegging av plasser på Skyrud, funksjonshemmede unger som blir mindre aktivisert, kvaliteten på dassrullene på skolene, etc. Derfor håper jeg at prosjektet involverer så mye privat kapital at det kan la seg gjøre.

Lite, om noe, har satt Kongsvinger positivt på kartet som fotballen de siste 25 årene. Men polikerne her sliter litt med å se dette.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 15:37 
Forumlegende

Nå har vel Bones rota det veldig til i denne kommunen slik at det er vel ikke akkurat fotballstadion media kommer til å fokusere på under valgkampen. Tror nok mannen heller må stå skolerett for grusom økonomistyring, snusk i forbindelse med LabAnalyser, nedlegging av Lunderseter skole, nei til NTG ungdomsskole, svak eldreomsorg, svært trang skoleøkonomi... Lista er uendelig. Fotballstadion blir neppe nevnt i det hele tatt. Og det er forsåvidt greit. La oss få inn privat kapital og at den kommunale eiendommen Gjemselund stadion overføres til private nærmest gratis. Da er ihvertfall ordførern og co kvitt ett problem...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 15:49 
Reserve

Skansesletta er vel ikke et alternativ for friidretten, er ikke det området fredet? Muligens bare jeg som roter.. Synes friidretten kan få løpebane mellom rundkjøringene på rasta, der er det fint med plass også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 16:01 
Reserve

Karlsen wrote:
Nå har vel Bones rota det veldig til i denne kommunen slik at det er vel ikke akkurat fotballstadion media kommer til å fokusere på under valgkampen.

Dersom kommunen bestemmer seg i sommer for at det er greit å bevilge et stort millionbeløp til nytt tribuneanlegg, kan jeg garantere deg at dette vil bli en stor sak i valgkampen. Jo flere millioner, jo flere populistiske utspill om eldreomsorg etc.

Men jeg er enig i at Bones har mer enn nok å svare for seg om. :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 16:26 
Klubbdirektør

Den eneste moligheten kommunen har for å slippe unna kostnader i fremtiden er å selge Gjemslund. De har snart ikke noe valg. Enten vil de ha Kil i 1 div eller Kil rykker ned hvis dem ikke pusser opp. Så enkel er den saken. Løpebanen har dem diskutert om å legge på Brandval. Den saken har godt en god stund. Eller kutte ut isen på Holt og legge løpebanen dit.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 16:51 
Materialforvalter

Endelig! Dette er gode nyheter.

Uten at man skal ta helt av, våger jeg å påstå at dette er den mest korrekte og beste løsningen for KIL og Kongsvinger by. Dette GLEDER jeg meg til å følge med på.

Utfra tegningene kan det se ut som de legger opp til en løsning ala Aspmyra (med bygg tett opptil målene). Vil bli intimt og flott, i tilfelle.

TaigerVudds wrote:
Men poenget mitt var å finne ut om noen visste i hvilken grad andre interessegrupper var orientert om planene Njøsen la frem, og i hvilken grad disse eventuelt stilte seg bak forslaget.

KIL Friidrett har tidligere sagt at de ikke vil motstrebe en flytting/nedlegging av løpebanen.

Som tidligere nevnt, så synes jeg de skal flytte den til Holt Stadion. Brandval er tull - altfor langt unna sentrum - for Kongsvinger fortjener/trenger et ok friidrettsdekke.

Angående is/skøyteaktivitet på Holt vil ikke dette forringes noe. Bare se på Bislett, de kjørte friidrett på sommeren og skøyter på vinteren (så lenge det varte).

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]