KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 09 May 2025, 01:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 464 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 31  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 12:55 
Forumlegende

Ingen tvil om at Supporterne har beholdt sin iver siden jeg sist var inne. Flott med engasjement! Fint at man er glødende for det man tror på og driver med. Det er altfor mange lunkne folk.

Det er jo synd at eller om han blir borte. Vel, høsten 2006 var han til dels veldig bra, men også ujevn. Slik KIL var og spilte tålte ikke laget over tid at en så viktig brikke var så ujevn. Gutten har et potensiale som kan bli til noe stort. Jeg er ikke sikker på at KIL om de skal fortsette med 4-3-3 er klubben til å utvkle det så godt. Men det får vi nok aldri vite!

Skjønner at gutten vil videre og det kan jo ingen klandre ham for. KIL har jo selv et "mål for 2009", ikke sant! Noe av hans argumenter har vel også vært skolemuligheter. Det er fornuftig for vi vet jo ikke om han blir eller kan bli en godt betalt spiller.

De "14.000" som argument for å bryte kontrakt er nok mer eu utrykk for frustrasjon enn særlig mye annet. Om noen anklager ham for manglende klubbfølelse, hva så? I dagens fotball er ikke klubbfølelse noe som er utbredt og vi snakker tross alt om et lag på nest høyeste nivå. Skal laget komme tilbake til toppen, må man bare glemme nostalgien om klubbfølelse, trist men sant mener jeg. Oppvokst på Flisa kunne han likegodt ha havnet i HamKam.

Terje Holt, Terje Dybendal (+sønn), Tom Nordvang spilte for KIL. Stein og Bjørn Karlsen for HamKam. Spillere fra Flisas "Golden Days".

At man ikke skal selge ham for slikk og ingenting er jeg den første til å støtte. Men supportere \ fans bør trå varsomt for å kritisere for sterkt selve gutten. DET vil i alle fall ikke gjøre NOE godt i en slik sak. Selvsagt skal også Gundersen følge spillereglene.

Det er likevel uunngåelig at supporterne hyler opp. Det ligger i menneskets og sakens natur. Jeg håper bare at tingene skjer ryddig og profesjonelt fra klubbens side. Jeg er ikke imponert over en del av arbeidet der når det gjelder alt fra høstens Skogheim-sak via via diverse til dette. Er det noe tak i styret for å skape ro og fred og ordne tingene...Håper, men tvil knager.......

Men snart er det kamp mot Raufoss!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 13:17 
Forumlegende

Velkommen tilbake Ivo!

Er ganske enig i det du skriver. Men samtidig forsvarer jeg supporternes reaksjoner av grunner som tidligere er nevnt.

Gundersen har opptrådt på en måte hvor han har bedt om dette sjøl. Med ydmykhet og lojalitet inntil avgjørelse om overgang var tatt kunne en sak som denne fått andre reaksjoner. Det er forståelig at en ung spiller har ambisjoner. Men ikke at han tar ibruk alle virkemidler for å dolke den gamle arbeidsgiveren for å få en ny en.

Gutten er svært ung og kommer for alltid til å ha på sin CV at han lot være å møte opp på jobb uten grunn. Sånt bør være ensbetydende med sparken! Men det er vel det han ønsker. Derfor er det bra KIL ikke gjør det men heller prøver å få noen kroner for han.

Men det var da vel ingen som skjenket gutten full heller før han skrev under ny kontrakt med KIL? Dette har noe med konsekvenser for de valgene man gjør.

Dette minner veldig om John Obi Mikel saken hvor gutten hadde dårlige rådigivere og det viser seg at Mikel har forferdelige holdninger i tillegg.

Gundersen spiller aldri i KIL drakt igjen. Han er tapt for KIL på grunn av sin egen opptreden. Og det er vel det han ønsker...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 14:01 
Klubbdirektør

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=5789 gulp gulp

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 14:06 
Forumlegende

Ja ta de 1,5 mill så er vi kvitt'n!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 15:00 
Forumlegende

Karlsen,
jeg forstår godt reaksjonene, selv om de kan bli overdrevne. Men slk er vel fotballens liv og det er greitt nok. Måhende føler mange seg litt "tråkket på" ettersom KIL per idag er en liten klubb og Viking og LSK er store, om du skjønner hvordan jeg tenker.

Men nok om det. Det er likevel synd at det blir mye skrik og skrål. Uansett om KIL har sitt på det tørre teknisk sett, kan alltids noen betrakte KIL som vanskelige. Men pytt pytt.

Strengt talt har du rett i at han skulle behandlet sin arbeidsgiver anderledes og at dette skulle ha vært løst på en annen måte. Han er nok snart glemt bare ballen ruller igjen.

Fotballmessig ville han ha hatt godt av 1 sesong til her, men et hadde jo betinget tålmodighet og viljen til det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 15:11 
Klubbdirektør

Jeg har vel skrevet det før men hvis dette hadde hendt på vårsesongen i fjor så hadde vel knappes noen giddet å diskutere dette...

Han bruker jo media på en måte som er til å bli kvalm av og i dag virker det som han har fått tilbud fra Lillestrøm også og må telle på knappene for vilken klubb han skal gå for :roll:

Gutten har jo ikke bakkekontakt og nå begynner jeg nesten å syntes synd på han, men jeg håper KIL blir kvitt denne gutten til 2 Div spill for Viking eller Lillestrøm så kan vi bruke de pengene på noe bedre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 15:41 
Trener

Jada-jada wrote:
Gutten har jo ikke bakkekontakt og nå begynner jeg nesten å syntes synd på han, men jeg håper KIL blir kvitt denne gutten til 2 Div spill for Viking eller Lillestrøm så kan vi bruke de pengene på noe bedre.

Gutten har ikke bakkekontakt, men synes synd på han? Aldri ....La han spille 2.div, det kler han sikkert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 20:46 
Kaptein

http://fotball.aftenbladet.no/eliteseri ... e73099.ece

God tur, og kom aldri tilbake!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 20:51 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/kil/article2533621.ece

1,5 mill ikke akseptert av KIL enda.

Profile  

PostPosted: 20 Jan 2007, 21:25 
Reserve

"Jeg kommer ikke til å spille mer for KIL. Nå står det mellom Lillestrøm og Viking, og jeg bestemmer meg i løpet av helgen, sier Gundersen til nettstedet".

Nå er det nå engang slik at det er opptil KIL hvor drittungen havner. Hadde det ikke vært på sin plass for den som intervjuer dritten og forklare det til dette vesenet?

Nesten synd ikke Møkkaenga er interessert i drittungen, det ser ut som han hadde passet perfekt der.

Profile  

PostPosted: 20 Jan 2007, 22:19 
Klubbdirektør

Antienga wrote:
"Jeg kommer ikke til å spille mer for KIL. Nå står det mellom Lillestrøm og Viking, og jeg bestemmer meg i løpet av helgen, sier Gundersen til nettstedet".

Nå er det nå engang slik at det er opptil KIL hvor drittungen havner. Hadde det ikke vært på sin plass for den som intervjuer dritten og forklare det til dette vesenet?

Nesten synd ikke Møkkaenga er interessert i drittungen, det ser ut som han hadde passet perfekt der.

KIL kan gjøre dette til en lang og kjedelig affære for Gunderesen og de er tydelig irritert på gutten i følge Glomdalen.

Det er inget bud som er godtatt og han får ikke røre en ball for et annet lag før det er ryddet opp i denne saken.

Han er Kongsvingers eiendom til han er solgt kjøpt og betalt av en annen klubb, og det kan fort ta sin tid før de tre parter blir enige i denne saken....

Det som er flott er at KIL bare sitter på gjerdet og lar gutten leve i sin lille verden, men de vet godt at det er dem som kommer til å bestemme hans skjebne til slutt uansett :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 22:37 
Trener

Jeg blir kvalm av gutten, gud veit hva han tror han er ...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2007, 23:15 
Klubbdirektør

Nesten så jeg håper at Åge er så jævlig han kan mot han, og lar han råtne i KIL. Men for klubben sin del håper jeg selvsagt at det blir en ordning og at kil får noen millioner for han. 1,5 er greit når man får alt i perspektiv, men blir for dumt at han skal fucke opp klubbens sjanser til å tjene litt på han. I utgangspunktet er jo dette et skambud, men i mine øyne er ikke den gutten verdt mer enn rævhåra mine...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jan 2007, 13:10 
Forumlegende

1,5 mill for Gundersen. Er det egentlig for lavt? Han har deler av en halv sesong hvor han var god + en del på høsten 2004 (det lille han fikk i kampene mot Glimt var strålende). Har ikke undersøkt priser på spillere, men har dere noen andre norske som er solgt \ kjøpt til hvilket pris det ble?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jan 2007, 13:13 
Klubbdirektør

ivo wrote:
1,5 mill for Gundersen. Er det egentlig for lavt? Han har deler av en halv sesong hvor han var god + en del på høsten 2004 (det lille han fikk i kampene mot Glimt var strålende). Har ikke undersøkt priser på spillere, men har dere noen andre norske som er solgt \ kjøpt til hvilket pris det ble?

Vel du har jo han U21 spilleren til Songdal som ble solgt til Viking for 6 mill da...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 464 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 31  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]