KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 21:09

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 464 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Next
Author Message
 Post subject: Gundersen på vei bort?
PostPosted: 22 Nov 2006, 03:18 
Klubbdirektør

Glåmdalen melder i dag om at Tore Andreas Gundersen kan være på vei til Viking eller Sandefjord:

http://www.glomdalen.no/sport/article2426320.ece

Kan ikke se at Viking skal være så aktuelt nå som Uwe Rösler har tatt over. Sandefjord derimot kan kanskje komme til å legge inn et bud. Bør være mye penger som ligger på bordet dersom KIL skal gi slipp på et talent som Gundersen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 09:07 
Klubbdirektør

Åge selger nok ikke spillere på billigsalg nei. Det sier han klart og tydlig. Bra det har kommet en som har skjønt det. Er det noen lag fra eliteserien som er innteresert betaler de det kil forlanger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 09:45 
Materialforvalter

Hva er egentlig billigsalg? Gutten har 1 år igjen av kontrakten, og ønsker man i det hele tatt penger for gutten så er det vel fare for at det blir på "billigsalg", uansett hva Steen sier..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 10:33 
Forumlegende

Er det egentlig et karriereframskritt å gå til Sandefjord da? De er nok på vei ned og får et tøffere 2007. Mens KIL er på vei opp. Må være penger da isåfall. MYE penger! Faktisk så mye penger at jeg tviler på om en parantes av en klubb som Sandefjord har så mye...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 11:01 
Klubbdirektør

Problemet er at det er investorer som eier Tore Andreas. Det betyr etter hva jeg har forstått at det er de som stikker av med mesteparten av pengene dersom han forsvinner til en annen klubb.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 15:03 
Klubbdirektør

Er ikke faren hans en av de investorene?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 17:07 
Klubbdirektør

Kan vi ikke be om at Ørjan bli i KIL på fast basis mot at Gundersen går andre kanten da?

Men det er klart at jeg gjerne vil se Gundersen på Gjemselund neste sesong!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 17:54 
Klubbdirektør

Synes ikke det blir et reelt bytte. Gundersen spiller på u21 landslaget og putta 14 mål i adeccoligaen i fjor. Slike spillere blir fort ettertraktet og markedsprisen på Gundersen er nok altskillig høyere enn den er på Berg Hansen. Men et bytte med et par mill i mellom skulle man vel kunne leve med! :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 18:44 
Reserve

[quote="ManUtd"]Kan vi ikke be om at Ørjan bli i KIL på fast basis mot at Gundersen går andre kanten da?

Har du ramla ned festningsmuren eller??? Du mener vel ikke at vi skal bytte Gundersen mot Ørjan. Greit nok at Ørjan har hatt en veldig bra sesong men aldri i verden om jeg vil bytte han mot Gundersen. Gundersen er en ung, lovende spiss som har vist at han har et øye for mål. Disse vokser ikke på trær, i hvert fall ikke på Gjemselund. Er det ikke sånn at han er mestscorende spiller siden Kaasa? Det er faen meg 14 år siden det. Det er vel også et rimelig tydelig signal når to eliteserieklubber er klare for å kjøpe Gundersen mens Sandefjord er avventende i forhold til å ta Ørjan tilbake. Nei ManUtd når tuller du håper jeg.

Over til sakens kjerne:
Jeg syns, som dere sikkert har skjønt, Gundersen har gjort en strålende sesong i Kil. Mål, U21 plass mm vitner om dette. Klubben går ut med store ord og håper på Tippeliga, økte publikumstall og lignende. Det er nettopp typer som Gundersen vi trenger. Unge gutter med lokal forankring som putter mål. Ser ikke at noe er mer verdifult i forhold til lokale sponsorer og publikumsoppslutning enn det. Ser selvfølgelig signaleffekten ved å kunne la en spiller gå, mer penger i kassa osv. Dessuten er poenget med kontraktslengde veldig viktig. Det er bedre for meg om han går i dag og Kil får penger for han i stedet for at vi sitter med skjegget i postkassa om et år. Men hvis han blir settes vel alle kluter til for å forlenge kontrakten, håper jeg

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 19:30 
Klubbdirektør

Selvfølgelig håper jeg ikke at det kun blir en byttehandel, slik at vi får Ørjan og Sandefjord får Gundersen. KIL er som alle vet en klubb som ikke driter penger, så det er klart at det burde komme en sum i mellom her. Ville ikke det vært suverent?

KIL får beholde en av de beste spillerne denne sesongen, og klubben får sårt tilkjente penger i kassa.

Men det er klart, jeg vet ikke hva som veier tyngst: KIL mister sin desidert beste spiss fra denne sesongen, eller at KIL får sårt tilkjente penger i kassa..

Men la nå det være klart, selvom det forrige innlegget mitt kanskje var uklart: Jeg vil selvfølgelig se Gundersen i KIL drakt neste sesong. Det tror jeg også han kunne hatt godt av. :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 20:38 
Klubbdirektør

KIL er en FOTBALLklubb, ikke en bank. Kun penger erstatter ikke spillere. Greit at økonomien ikke er den beste, men det sportslige går først.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 21:13 
Klubbdirektør

Enig, dersom Berg Hansen, Rønning og Gundersen forsvinner begynner det å se svart ut. Tror ikke det vil hjelpe nevneverding å sitte igjen med et par millioner for de to sistnevnte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 21:23 
Trener

Som sagt så er de ikke uerstattelige, ingen er større enn klubben.. Og KIL MÅ jo selge nå, om de skal håpe på å få noen penger for dem.. Da kan de bruke pengene til å ersatte de man evt mister..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 21:50 
Grævling

I fjor mista vi Persson, Jaakko, Nystuen og Kalsæg.........vi skal vel klare også denne baugen....selv om det er ufattelig irriterende :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 22:09 
Klubbdirektør

Det er greit å ta 1 steg tilbake for å gå to steg frem, men om vi skal gå ett steg frem og ett tilbake for hver sesong, så kan vi hvertfall ikke tenke på opprykk i 09.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 464 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]