Veldig fornftig, Karlsen.
Men hva skal KIL gjøre nå? For å klare å etablere et godt lag i den øverste divisjonen for juniorer?
- Trenere med god kompetanse ( Det holder ikke å ha en gammel keeper( som er keepertrener på a-laget) som hovedtrener. Her må Toppfotballen se å åpne øynene og få på plass et kompetanserikt støtteapperat.
- Gode spillere. Noen som jeg tviler på framover nå. Det er INGEN spillere som er villige til å flytte på seg for å spille 1.div junior.
- Et godt samarbeid med NTG. Dette samarbeidet må bli bedre om KIL/NTG skal lykkes med å få et juniorlag opp i toppen som det har vært de siste årene.
Det er sikkert fler ting som vil komme til å være viktig for å klare å få et godt juniorlag frem og opp av sumpen som de er i nå.
Jeg vet en god del om det som skjer både i NTG og KIL systemet, og jeg vil si det mye rart. Både når det gjelder a-lag og junior.
Men jeg har en følelse av at NTG kommer til å gjøre dårlig butikk de neste årene. Spesielt om det fortsetter slik, med nedrykk og diverse..
Men vi får vente å se hva som skjer med juniorlaget, men jeg har en dårlig følelse..