FFK har et lite annet utgangspunkt enn oss, det har blitt sprøytet inn en del kapital og de har bra publikumsoppslutning, dermed er det mer atraktivt for bedrifter å knytte seg opp mot disse.
http://www.fredrikstadfk.no/default.asp?page=market.asp
KIL drar omtrent 10% av det FFK klarer å få inn av publikum på sine kamper og nettop publikumstall og mediadekning er nøklen for å få bedrifter til å sponse klubben. De som sponser vil gjerne ha noe igjen i form av markedsføring og vleger å markedsføre der hvor de treffer flest potensielle kunder.
Ikke for å blåse av ditt forsalg Janko, for det hadde vært flott om KIL gikk ut å lanserte seg selv som Hedemarks lag eller noe i den duren. Ta opp kampen med Kamma om fokuset på fotball i Hedemark, men også for å satse på markedsføring trenger man penger og samarbeidspartnere og FFK har jo fått fatt i en med bred bakgrunn på dette området. Vet ikke hva Lund i KIL har for slags bakgrunn, men tror ikke det er på samme nivå som han fra FFK uten at det behøver å være noen hindring.
Tror det som må til på Kongsvinger er at man benytter seg av de fortrinn komunen kan by på f.eks ny Rv2 som sikkert vil korte ned reisetida til Oslo, nærhet til Sverige og forsøker å lokke bedrifter til å etablere seg i kommunen. Dersom man får en oppblomstring av næringslivet i kommunen kan det også dryppe litt på KIL og til opprustning av Gjemselund. Så drar opp igjen forslaget om at klubben, kommunene og næringslivet går sammen om å dra til seg oppmerksomhet rundt laget og hva kommunen har å by på ellers.
(Nå vet ikke jeg allverden om næringslivet og sånt på vinger siden jeg stort sett følger fotballen, men har ikke inntrykket at det er kjempedriv og god økonomi i kommunen)