Neida, mine foreldre er fra Glåmdalsdistriktet de, så grunnen til at jeg ikke fikk kjærlighet var nok at de stakk i fjøset ved sekstida, og ikke kom tilbake fra potetåkeren før i ellevetida om kvelden.Jeg er ikke her "hele tiden", bare slenger innom av og til siden jeg kjenner en del KIL supportere, som tar ironisk småerting for hva det er, og av den grunn er jeg heller ikke et ukjent ansikt for enkelte debattanter her inne. Så VIF er ikke en klubb med tradisjoner? Hvilke tradisjoner er det KIL har å skryte så fælt av da, i forhold til det VIF har? Tradisjoner i Europa har vel ingen av oss i spesielt stor grad. I seriesammenheng har vel KIL vært mer stabilt på midten, som en tradisjon, inntil dere forsvant. Vi har vel vært mer heislag i perioder, men har da også rasket med oss noen seriemesterskap, samt noen medaljer i andre valører. Dere har såvidt jeg husker en sølv. I cupen har vel også vi noen flere finaler, samt også noen mesterskap. Har KIL noensinne spilt cupfinale? KIL har tradisjoner for å lage gode spillere ut av unge talenter, for siden å selge dem til større norske klubber som f.eks VIF. VIF har tradisjoner for å levere disse videre til klubber i større ligaer. Men vi begynner dessverre også å få en tradisjon for å hente disse hjem igjen når de nærmer seg førti

I supportersammenheng har dere tradisjon for å bli sunget ut på hjemmebane, av alle mulige grupperinger, fra alle landets dalstrøk, inkludert de to gamle damene fra Sogndal som alltid var på plass på midten av nittitallet. Dette vet jeg, for jeg var der. Ofte. Vi har lange tradisjoner for å være de beste på supportersida i mange år, selv om jeg nok må innrømme at vi har tapt oss noe de siste åra og at fugla nå kanskje er mer livate. Rasismeproblemene ble ryddet opp i da Klanen ble stiftet, og det du viser til stammer fra Apebergettida, som ikke var bra. Og hvis jeg tar med meg Caleb på VIF-kamp nå, så blir han antagelig glad over å se at det han ble utsatt for, aldri kommer til å gjenta seg.