KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 20:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 18:03 
Saftblander

[quote="Haraball"]Jeg tror de som mener KIL er dårlig på talentutvikling bør ta en gjennomgang av stallen til de andre adeccolagene. Er det noen som har flere "lokale" unge gutter?? (og med unge tar jeg da med alle under 25 og spillere fra andre delere av landet som har vært i KIL i flere år (Eriksen, Stormoen feks))

Jeg kom til 12 slike da jeg telte!! Det er svært bra spør du meg.[/quote]

Spørmålet er vel ikke hvor mange kil har i stallen, heller hvor mange som slår til.mange av disse 12 du teller her er på samme stadie som alle tidligere nevnte, som kommer til å få beskjed om å forlate klubben i løpet av neste sesong. det går igjen og igjen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 19:18 
Spiller

Ja, noen får sikkert beskjed om at de ikke vil bli satset på, men det er vel helt normalt sammenlignet med resten av fotballverden. Og er de ikke gode nok så er vel det greit!? Det er vel ikke slik at de blir gode nok bare de er lenge nok i klubben.

Uansett så er det vel bedre å ha en haug egenavla gutter som får sjansen til å være med i A-stallen enn å hente en drøss med utlendinger eller folk fra resten av Norge for å ha dem på benken. Den som tror at alle skal slå til er vel i overkant naiv. Hvis en eller to klarer å bli med vidre samtidig som et par nye tas opp fra junior hvert år så mener jeg det er bra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Aug 2006, 18:26 
Forumlegende

EB wrote:
Å si at de ikke har fått sjansen er jo helt på trynet å påstå!! De har ikke fått sjansen i 1 div. det er riktig. Men for å få sjansen der må de overbevise på TRENINGENE og de b-kampene de får. Og når de ikke overbeviser på trening eller i 3 div bør de ikke få sjansen mer enn 1 år. For det er ingen som helst tvil om at KIL mer eller mindre bare har satset på unge spillere etter nedrykkene!

Og det at ikke Skogen snakker med de unge spillerne tror jeg bare er oppspinn fra mislykkedde og skuffede unge gutter som er vant til at mamma og pappa roser dem! Er du i A-stallen er du voksen og da får du oppføre deg som en også, Skogen kan jo ikke ha oppfølging av hver enkelt spiller på hver trening når han har 22 mann.

Så hvis du skal kritisere noen KIL-gutt må det bli Amundsen (SPILLERUTVIKLER) det er vel han som skal utvikle disse "gode" spillerne du snakker om!

Applaus til EB! Helt enig! De beste spillerne blir ikke best på lagets treninger, men med sinnsykt mye egentrening! Skogens jobb: Bygge lag! Det er bare folk med en meget sterk treningsvilje, gode holdninger og selvdisiplin som oppnår noe. Sippere og latsekker får holde seg i 3. divisjon og lavere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2006, 13:43 
Saftblander

EB wrote:

Og det at ikke Skogen snakker med de unge spillerne tror jeg bare er oppspinn fra mislykkedde og skuffede unge gutter som er vant til at mamma og pappa roser dem! Er du i A-stallen er du voksen og da får du oppføre deg som en også, Skogen kan jo ikke ha oppfølging av hver enkelt spiller på hver trening når han har 22 mann.

Så hvis du skal kritisere noen KIL-gutt må det bli Amundsen (SPILLERUTVIKLER) det er vel han som skal utvikle disse "gode" spillerne du snakker om!

Rolig nå EB. Forsiktig med hva som blir slengt ut.

Det er allmenn viten at en treners letteste jobb er å ødelegge unge spillere. Det er ikke sikkert treneren er klar over at han gjør akkurat dette, men ved å ikke snakke mye med unggutta, kommer de fleste til å bli knekt før eller siden.

Det er ingen stor overraskelse at en spiller som feks Birkeland kan håndtere motgang alene, mye bedre enn en spiller som Leistad. Det er derfor svært viktig at en trener bruker mye mer tid til å gi tilbakemeldinger til unggutta, enn gamlekara.

Når det gjelder Skogen, har jeg et fint eksempel fra en tidligere kil-gutt:
Etter at spilleren har vært skadet hele sesongen, er han klar til å begynne med ball igjen i januar. Formen er elendig, og han er fortsatt ikke fullt restituert. Etter den første treningen tar Skogen spilleren til side og sier at siden han ikke er på 100% enda og at han fortsatt holder jr alder, skal han trene med jr laget framover. Spilleren gjør dette, og hører pent lite fra Skogen før i mars. Da blir han ringt opp, og de avtaler et møte kl 10 påfølgende dag. Selv om han må skulke noen skoletimer for møtets skyld, er han der ti på ti. Der venter han i en time før Skogen kommer på kontoret. Skogen tar så å går rett forbi spilleren, henter seg en kaffe, leser litt i Glåmdalen og snakker litt med de andre i bygget, før møtet kan settes igang. Der blir det sagt:"Du er ikke helt i form enda, og siden det er så mange som er med rundt a-laget nå, og siden du allikevel får reise med skolen til Kypros, blir du ikke med til La Manga." Møtet slutt.. Det var siste gang han ble snakket til av Skogen. Han sluttet derfor i kil etter vårsesongen.

Flink til å kommunisere med de unge han Skogen...
Kanskje det er derfor Trond(som virker veldig allright) er blitt ansatt nå senere?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2006, 15:19 
Saftblander

[quote="EB"]Ja da har han trent med juniorlaget og da er det treneren på juniorlaget som skal snakke med spilleren, ikke Skogheim! Ser faktisk ikke noe problem i den saken, at han kom for sent skjer. At sjefen tar en prat med andre medarbeidere før han går i et møte er ikke uvanlig. Skjønner at det kan være tøft for en ung spiller, men sånn er det å bli voksen! Og hvis han forsvant er det ikke pga Skogheim, men pga av spilleren selv. MEN bare så det er sagt, Skogen er ikke feilfri han heller![/quote]

Du må tenke deg litt om før du svarer trur jeg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2006, 15:44 
Saftblander

Ja, for en sjef skal jo delegere arbeidsoppgaver.. Så ved å fraskrive seg ansvar(sorry, delegere), så blir det mye koseligere for sjefen å jobbe.. Og så skal trenerne sette seg ned å snakke seg imellom.. Skjønner..

eksempel 2: ung spiller på jr laget. Imponerer over lengere tid. Jr trener rapporterer til hovedtrener. etter veldig mye rapportering, får spiller prøve seg på a-trening. kommer seg godt ut av det, og får prøve seg videre. blir plutselig dumpet ned på jr laget igjen, via tekstmelding. jr trener lurer på hvorfor spilleren møter på jr trening. etter noen økter der, sier jr trener "du skal møte på a-treninger igjen". noen treninger der, blir dumpet igjen, og går opp og ned mellom a- og jr-treninger en stund. hver gang med en tekst melding:"du skal trene med jr laget" få timer før trening. møter (tilfeldigvis) assistent-trener i garderoben:
"hvorfor har ikke du møtt opp på treninger?"
"Nei, fikk teksmelding for noen dager siden som sa jeg skulle trene med jr laget"
"Det er bare tull. Du skal være med oss hele tiden"
javel tenker han og møter opp på a-trening igjen. det går et par dager så tikker det inn melding igjen, og han fortsetter tilværelsen sin i kil som en kasteball hvor assistent- og jr-trener sier a-lag, og hovedtrener ikke sier noe, men sender en tekstmelding i ny og ne.
slitsomt å lese? tenk på han som måtte igjennom det..

Fin fyr han skogheim

PS: Med de holdningene EB, håper jeg du aldri blir sjef for noen noengang. Du vet ikke mye om arbeidsliv...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2006, 18:23 
Klubbdirektør

Mye inside information gitt.... Og Bloggen, skal du sitere, hvorfor ikke bare trykker på siter?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2006, 19:17 
Forumlegende

God kommunikasjon og mennesklighet er viktig ja. Men hvor gamle er disse eksemplene? Kanskje ting er bedre nå? Ledere lærer dem også. Og jeg tar det som en selvfølge at en bedrift som KIL Toppfotball (Som alle andre seriøse bedrifter) hele tiden tenker progresjon og sørger for at man hele tiden blir litt bedre i alt. Kommunikasjon og menneskebehandling er jo da selvfølgelig en av de tingene man da hele tiden utvikler.

Et ledd i en utvikling av medarbeidere kan kanskje ha vært at man har sendt alle lederne på kurs med ujevne mellomrom?

Jeg nekter å tro at KIL Toppfotball står stille og er der man var for for eksempel to år siden. Talentutvikling er jo hele livsgrunnlaget for KIL Toppfotball, Da regner jeg også med at man kvalitetssikrer og hele tida blir litt bedre på nettopp det området.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 03:34 
Reserve

Oser breddefotball av dette her. Stadionutbygging er et must hvis vi skal opp og bli der....håper jeg tar feil. men er dessverre for gammel til å tro på mirakler....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 08:00 
Reserve

Er egentlig JÆVLA imponert av alle som gidder å gå på Gjemselund om dagen. De 10-15 KARA på store stå med RAGGEN i spissen, glimrende jobb, men dessverre vi har tapt. Dette blir heis mellom 1. og 2.div.

Last edited by Van Bengelstone on 20 Aug 2006, 04:55, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 09:47 
Forumlegende

Van Bengelstone wrote:
Er egentlig JÆVLA imponert av alle som gidder å gå på Gjemselund om dagen. De 10-15 KARA på store stå med RAGGEN i spissen, glimrende jobb, men dessverre vi har tapt. Dette blir heis mellom 1. og 2.div. Har sett ca 450 A -KAMPER siden 1975 og dette stinker bredde!!!! 31 ÅR, 14,5 kamper i snitt pr sesong.

Ser ikke ut som om vi behøver å trykke på ned knappen i heisen i år ihvertfall ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 10:14 
Reserve

knappen skal ikke røres i år, men ,,,,,

Profile  

Post subject: Heia Skogen!
PostPosted: 18 Aug 2006, 15:17 
Saftblander

Jeg har reagert på en del av innleggene i denne tråden - noen arter seg som rene skvalder, med halvkvedede viser om hvordan Skogen har eller ikke har opptrådt overfor en eller annen juniorspiller. Gledelig derfor å lese Vegards innlegg i Trenerens hjørne. Håper dere som sutrer og klager følger hans oppfordring og tar diskusjonen ansikt til ansikt på hans kontor. Jeg for min del er imponert over den mannen - hva han har fått til og entusiasmen han oppviser. Det at han tar opp tråden fra forumet er også beundringsverdig.

Alt i alt har jeg inntrykk av at KIL jobber bra med de unge spillerne, og jeg er heller ikke i tvil om at Skogheim har sin del av æren.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 15:26 
Forumlegende

bra innlegg i debatten, og artig at Skogen følger så tett med på hva som skjer her på forumet

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 15:33 
Grævling

Se det ja.........Da er det vel bare å stikke innom kontoret for de som måtte ønske en videre debatt på saken....tror vel neppe det blir kø utenfor døra hans!

Godt å se at de følger med her inne i hvert fall :-)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]