KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 17:02

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 Aug 2006, 13:10 
Forumlegende

i 2003 møtte man el ikke så mange gode lag da.

poenget er vel at mange spisser skal få vær spisser og ikke annet.
selvsagt er det det samme hvem som scorer........det sistnevnte ordet nærmest et fremmedord for kil i år.........

me nsakogheim lovte jo mange mål på ettervinteren så...............

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Aug 2006, 13:16 
Forumlegende

skjønte ikke helt det siste innlegget, men jeg er forsåvidt enig med deg i at det scores for lite mål, for om vi hadde scora mer mål og vært like gode i forsvar hadde vi helt sikkert ligget noen plasser høyere på tabellen

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Aug 2006, 13:30 
Forumlegende

mikeb,
nettopp. laget er blitt for fastlåst i sitt system og bruken av spillere.
ikke lett å skifte over natta, men man får litt pisk her frodi man bare har dette som løsning.....og nå er det høsten

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Aug 2006, 14:06 
Grævling

[quote="ivo"]
i 2003 møtte man el ikke så mange gode lag da.
[quote]

Hm...mente 2004 :oops:

Profile  

Post subject: Fin oversikt
PostPosted: 16 Aug 2006, 19:41 
Reserve

mikeb wrote:
Det er riktig at vi de siste åra ikke har hatt en spiss som har "bøtta" inn mål, ofte vært midtbane/kant spillere som har vært toppscorere, for meg er det ett fett hvem som scorer måla og det ha finne en spiss som scorer 20 mål i sessongen er det ikke mange andre klubber som har heller, men det er ett faktum i år at KIL scorer lite mål, heldigvis komanserer de ved å slippe inn få mål også slik at det blir poeng likevel, men kan vi ikke snart slutte å messe om at det ikke er noen spiss som scorer dersom vi ikke har noe forslag til hva som skal til for å forbedre på dette, for det har vel kommet klart nok frem her på forumet at vi gjerne skulle sett fler mål?

Her er toppscorerlista i KIL tilbake til Frigårds tid. Var forresten bare første sessongen i KIL at Geir Frigård scora mange mål. Det ble 17 totalt og 5 av de kom i UEFA cup'n.

2006 Gundersen står foreløpig på 6
2005 Kalsæg fikk 15
2004 Foday endte opp med 8
2003 Olaussen scora 11 (Kim Roger Strand putta 9)
2002 Kristian Berge 10 mål
2001 Marius Gullerud 10
2000 Vassdal 10
1999 Andreas Alm 11
1998 Ludde "headet" inn 9
1997 Svennis scora 10 en del på frispark (Ludde putta 8 )
1996 Trym Bergman 12 (Riseth fikk 8 )
1995 Riseth 13
1994 Frigård 10
1993 Frigård 17 (5 i UEFA cup'n)
1992 Kjell Roar Kaasa blir KIL's andre toppscorer i Eliteserien med 17 og får 23 totalt den sessongen

Så både Riseth, Alm Olaussen og Kalsæg hadde bedre målteft enn Frigård hadde i sin andre sessong for KIL, men antall mål avhenger ikke bare av individuelle ferdigheter men minst like mye av hvilke spillere du har rudnt deg og det har nok vært noen midtbanespillere som har hatt et ord med i laget på noen av disse scoringene ;)

Fin oversikt, men blir jo feil å sammenligne tiden i Tippeligaen med sesongene i 1. div, 2. div og 1. div.

Av Gundersen's 6 er vel 5 kommet på straffer?

Vi ser jo egentlig KILs nedovergående kurve fra 2. plass i 1992 og til nedrykket i 1999 i denne statistikken.

Ser forøverig at Dylan McAllister går til Sparta. Tragisk at Sparta Sarpsborg har større ressurser / ivrigere rike onkler enn KIL...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Aug 2006, 19:48 
Reserve

ivo wrote:
mikeb,
nettopp. laget er blitt for fastlåst i sitt system og bruken av spillere.
ikke lett å skifte over natta, men man får litt pisk her frodi man bare har dette som løsning.....og nå er det høsten

Det blir helt feil å skylle på feil system eller bruk av spillere.

Stikk fingern i jorda, se ann spiller stallens kvaliteter målt mot nivået ellers i Adeccoligaen.

Se på hva Ålesund, Godset, Bodø Glimt, Sogndal og Bryne har.

Det er kvaliteten på spiller stallen som er problemet, og den henger naturligvis direkte sammen med størrelsen på budsjettet.

Personlig er jeg overrasket og egentlig meget imponert over 7. plassen så langt i år, jeg var veldig redd for nedrykk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Aug 2006, 22:32 
Klubbdirektør

Ser helst at KIL ikke leier noen dyr eliteseriespiss slik som tabellen har blitt. Bedre å spare pengene til neste år når avstanden til kvalikplass nå er blitt 9 poeng.

Ser man på lagene rundt oss på tabellen er det ingen tvil om at KIL får mest ut av pengene. Hønefoss, Bryne, Sogndal og Moss har vel alle minst dobbelt så mye penger som oss. Et annet hederlig unntak er Løv-Ham, men de har vel en stor fordel i samarbeidet med Brann.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2006, 00:02 
Grævling

Antienga wrote:
Personlig er jeg overrasket og egentlig meget imponert over 7. plassen så langt i år, jeg var veldig redd for nedrykk.

Helt enig.....virker som om en del her inne ikke har forstått at det er en sammenheng mellom penger og prestasjoner.

Det er mulig å gjøre det bra selv med lite penger, det så vi med KIL i 2003. Men det er totalt urealistisk å regne med at vi skal få ut slike prestasjoner år etter år. Når det gjelder betydningen av penger....se på Godset, se hva de har vært de siste årene, og se på dem nå.....når du kan kjøpe (og lønne) spillere av høy kvalitet fra TL så blir også resultatene deretter, i hvert fall når du har mulighet til å kjøpe samme kvantitet som Godset.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2006, 07:38 
Forumlegende

flott om penger og spillere og lag.

ergo kommer KIL aldri tilbake i toppen. tror ikke at så mange ute i distriktet gråter for det heller......

det er alltid lett å skylde på budsjetter. men det har null niks å gjøre med at man kunne ha kommet enda bedre ut av det med å prioritere en del ting anderledes.

ok, nevn de 6 spillerne på a-laget dere ville kjøpe inn spillere istedet for om dere hadde Godsetpenger.......dere har jo selv sagt det så jeg antar at dere er menn nok til å navngi de dere ville skvise ut........men......

jeg venter nå navnene på de som ikke ville spille / væe i stallen i dag om man fikk pengene.............

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2006, 09:40 
Reserve

ivo wrote:

ergo kommer KIL aldri tilbake i toppen. tror ikke at så mange ute i distriktet gråter for det heller......

det er alltid lett å skylde på budsjetter. men det har null niks å gjøre med at man kunne ha kommet enda bedre ut av det med å prioritere en del ting anderledes.

ok, nevn de 6 spillerne på a-laget dere ville kjøpe inn spillere istedet for om dere hadde Godsetpenger.......dere har jo selv sagt det så jeg antar at dere er menn nok til å navngi de dere ville skvise ut........men......

jeg venter nå navnene på de som ikke ville spille / væe i stallen i dag om man fikk pengene.............

OK, fra the stating line up, i hvert fall: Gundersen, Holtet, Byfuglien, Fremming, Wibe Lund.

Fra benken: Alle kan nevnes.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2006, 10:23 
Forumlegende

ivo wrote:

Er vel litt bastant å si at KIL aldri kommer tilbake i toppen, de har etablert seg som ett førstedivisjonslag igjen raskere enn de fleste trodde, første sessongen overrasket de alle med å klare kvallik, foran årests sessong trodde de aller fleste at de skulle kjempe i bunnen av tabellen, for at KIL skal komme tilbake i toppen av norsk fotball så kreves det langsiktig satsning og det er klart at for å etablere seg enda høyere enn det de har nå så kreves det mer midler, dermed er det ikke sagt at vi behøver å begynne å skvise spillere ut av stallen i år, de spillerene som er på laget har vist at de er gode nok til å slå hardt fra seg på dette nivået og de utvikler seg kontinuerlig, se eks. Eriksen som jeg absolutt ikke hadde tiltro til som første keeper som nå er en veldig stødig keeper i 1. div.
Vi trenger helt sikkert forsterkninger foran neste sessong, men å kaste inn nye spillere betyr også at disse må tilpasse seg laget og spillestilen og kan dermed gjøre det vanskeligere å forbedre seg. Jeg mener at vi skal satse på å utvikle de spillerne vi har, men supplere med enkelte forsterkninger særlig fremover på banen, dessuten vil det sikkert også i år forsvinne en eller to sentrale spillere som må erstattes desverre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2006, 10:36 
Klubbdirektør

Angående kjøp av spillere som Strønsgodset har gjort, så er det ikke mange av dem som er med om 1 til 3 år på grunn av aldern.Se her: ødegård 35 år-holmen 33 år- nornes 33 år- karlsen 33 år- deila 32 år- nyan 31 år- leonardsen 36 år- sørli 30 år- finstad 29 år- rnkovic 30 år og kavacs 31 år. Er i orden å kjøpe spillere, men håper ikke Kil kjøper spillere i denne alders gruppen FOR Å RYKKE OPP. Når alle disse gir seg er det nok ikke mye å handle for i Godset.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]