KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Jul 2025, 15:07

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:36 
Materialforvalter

Sigurd wrote:
Det er sant. Selv kjenner jeg Skogheim kun utifra media og kan derfor bare forholde meg til det inntrykket jeg får av han.. Men desverre er det en gang slik at KIL er avhengige av resultater og da har man ikke tid til å vente på at talentene skal modnes.. Synd at vi ikke har en lokal klubb i 2. div, denne hadde vært perfekt å låne spillere til som en slags farmer klubb..

Men ikke glem det gamle ordtaket er du god nok er du gammel nok.. Se på El Yonussi i FFK eller alle gutta i LYN.. Desverre har vi ikke noen talenter av førstnevntes kaliber i klubben her enda..

Men det har mye med hvordan unggutta i klubben vår blir satset på og hvordan de blir behandlet av trenerne. Derfor har vi dessverre ingen av dems kaliber i dagens stall. Bare vent, etter 2007-sesongen har vi også kvittet oss med Mile, R. Koffeld og Gerhardsen å hentet inn en ny svenske på lån..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:38 
www.kilsk.com

ser at det diskuteres leikvin her, og jeg vet godt hvem som gjorde hva. Leikvin gjorde det helt riktige.. han fikk ikke spilletid og tok konsekvensen av det..senere fant han ut selv at han ikke passet like godt til et lagspill som på egen hånd, så han valgte street fotball, og det synes hvertfall jeg var et klokt valg.. han er en enorm trikser, en ballkunstner så ville han utvikle den ferdigheten..

å si at han ble fryst ut av KIL: Feil
at ha ville gå selv: riktig

han tok konsekvensen av å ikke få spilletid, og det syns jeg det står respekt av.. mange blir bare sure og grinete av å ikke få spille, men leikvin ville heller finne en annen utvei, og det var nok det riktige

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:38 
Forumlegende

Sigurd wrote:
Det er sant. Selv kjenner jeg Skogheim kun utifra media og kan derfor bare forholde meg til det inntrykket jeg får av han.. Men desverre er det en gang slik at KIL er avhengige av resultater og da har man ikke tid til å vente på at talentene skal modnes.. Synd at vi ikke har en lokal klubb i 2. div, denne hadde vært perfekt å låne spillere til som en slags farmer klubb..

Men ikke glem det gamle ordtaket er du god nok er du gammel nok.. Se på El Yonussi i FFK eller alle gutta i LYN.. Desverre har vi ikke noen talenter av førstnevntes kaliber i klubben her enda.. Hadde noen av gutta som ikke er her lenger vært STORE talenter, hadde de fått prøve seg på nivået.. Mange 19-20 åringer som er etablerte 1.div og eliteseriespillere.. F.eks. El Younissi, Åse Lunde, Sokolowski, Simonsen, Roberts, Per E. Flo, Austbø, Almenning Jarstein, Staw, Hauger, Gundersen,+++++

nå kan man vel si at Eidsvoll Turn har fungert som en slik farmer klubb, eksisterte det ikke også en samarbeidsavtale mellom KIL og Turn en gang i tida før KIL rykka ned på samme nivå?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:43 
Trener

Vi har ikke sett helt resultatene av det enda, men håper og tror Kim har klart å utvikle seg positivt hos dem.. Har ingen anelse om en avtale.

Og tror ikke vi kommer til å kvitte oss med noen av de unge, men det er ikke lett å holde dem her heller, når jobb- og studiemulighetene er begrensete. De må ha noe å holde på med utenfor banen også, og der er ikke kongsvinger konkurransedyktig i forhold til andre byer med lag i første div..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:45 
www.kilsk.com

er vel ikke noe problem å skaffe seg jobb bak kassa på esso'n vel:P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:47 
Trener

Nei, ikke om det er målsetningen. Men mange unge i dag har en drøm om studier og en god jobb og da er ikke kongsvinger det ideelle stedet.. I alle fall ikke for studier.. Men de fleste i dag vil vel helst leve av fotballen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:48 
www.kilsk.com

jepp ;)

men det skal mye til å leve av bare fotball da

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:52 
Trener

Ja, og da er man nok ikke i en klubb som KIL.. Men om man er god nok, blir man i stand til å leve av fotball etter hvert...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:53 
Materialforvalter

mikeb wrote:
Sigurd wrote:

Men ikke glem det gamle ordtaket er du god nok er du gammel nok.. Se på El Yonussi i FFK eller alle gutta i LYN.. Desverre har vi ikke noen talenter av førstnevntes kaliber i klubben her enda.. Hadde noen av gutta som ikke er her lenger vært STORE talenter, hadde de fått prøve seg på nivået.. Mange 19-20 åringer som er etablerte 1.div og eliteseriespillere.. F.eks. El Younissi, Åse Lunde, Sokolowski, Simonsen, Roberts, Per E. Flo, Austbø, Almenning Jarstein, Staw, Hauger, Gundersen,+++++

nå kan man vel si at Eidsvoll Turn har fungert som en slik farmer klubb, eksisterte det ikke også en samarbeidsavtale mellom KIL og Turn en gang i tida før KIL rykka ned på samme nivå?

Jo, mange går fra Kil til Eidsvoll, men ingen kommer tilbake! Du ser jo hva som skjer nå med Kim. Bøtter inn mål i 2.div, men Skogen vil ikke ha ham tilbake.. Han vil heller "satse" på de unge. Altså toppspissene R. Koffeld og Gunders :?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:53 
Materialforvalter

Sigurd wrote:
Ja, og da er man nok ikke i en klubb som KIL.. Men om man er god nok, blir man i stand til å leve av fotball etter hvert...

Men det får man ihvertfall ikke tid til i Kil ihvertfall..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:55 
Materialforvalter

keepern wrote:
ser at det diskuteres leikvin her, og jeg vet godt hvem som gjorde hva. Leikvin gjorde det helt riktige.. han fikk ikke spilletid og tok konsekvensen av det..senere fant han ut selv at han ikke passet like godt til et lagspill som på egen hånd, så han valgte street fotball, og det synes hvertfall jeg var et klokt valg.. han er en enorm trikser, en ballkunstner så ville han utvikle den ferdigheten..

å si at han ble fryst ut av KIL: Feil
at ha ville gå selv: riktig

Pratet med Leikvin på onsdag å han fortalte med at han ble presset ut av Kil. Han sa også at Kil ikke er en klubb for unge spillere. Tror ikke han står å ljuger om det så lenge etterpå....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:55 
Trener

Neivel.. Nå har jo disse gutta hatt mer enn nok tid til å bli gode, de har vært her i tre år, minst.. Og ser ut som om KIL foreløbig har satset på de rette spillerne, selv om det ikke alltid har vært tilfelle..

Disse gutta har fått mer enn nok sjanser til å overbevise ,i interkrets og i 3.div, men når de ikke overbeviser og dominerer der, så er de ikke verd å satse på... KIL driver ikke veldedighet og må velge de spillerne som til enhver tid er best..

Last edited by Sigurd on 09 Aug 2006, 00:01, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 00:00 
www.kilsk.com

jeg har daglig kontakt med leikvin jeg da kilgutt;) og han fortalte meg at han ville satse mer på triksing enn på fotball.. han ble aldri presset ut av KIL, men i og med at han fikk såpass lite spilletid ville han gjøre noe.. så det er nok du som misforstår her

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 00:02 
Klubbdirektør

KilGutt wrote:
Sigurd wrote:
At spillere som f.eks. Leikvin ikke ble med videre har også noe å gjøre med holdninger. Leikvin hadde ikke de beste holdningene og da har han ikke noe i en toppklubb å gjøre. Og det hjelper aldri så mye om mjan "gjerne vil" fortsette, så lenge man ikke er god nok. Driver ikke veldedighet her heller.. Og hadde de spillerne du snakker om vært så forbanna gode, så hadde vel andre 1.div eller tippeligalag signet dem når ikke KIL ville holde på dem.. At alle er i 2.div og lavere viser bare at KIL gjorde rett i å slippe dem..

Veldig mye hetsing og usaklig kritikk av Skogheim her inne nå.. Skal passe oss at vi ikke gjør oss selv en bjørnetjeneste og jager han på dør.. Janteloven lenge leve!!

Jeg er vel den her inne som kjenner Skogheim best personlig å veit hva han står for.. Han er ingen stor trener. Kun en som tenker trøkk, men ikke formasjon++

Å hvem er du a? Frode Birkeland?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 00:06 
Materialforvalter

Sigurd wrote:
Neivel.. Nå har jo disse gutta hatt mer enn nok tid til å bli gode, de har vært her i tre år, minst.. Og ser ut som om KIL foreløbig har satset på de rette spillerne, selv om det ikke alltid har vært tilfelle..

De har jo vært heldige med de spillerne de har hentet de siste årene:

1. Vegard Lan(dro)
2. Bjørn Inge Rødfoss
3. Thanh Tran
4. Tor Vidar Leikvin
5. Erfan Kamali
6. Ji-Ho Cha
7. Sindre Jordanger
8. Eskil Koffeld
9. Robert Leistad
10. David Molnberg
11. Stian Repshus
12. Kim Roger Strand
13. Nå Vangjel Mile (forsvinner innen ett år)
14. Nå John Pelu (på lån. blir ikke kjøpt, å forsvinner dermed til vinteren)

Alle disse fikk knapt 40 kamper til sammen for klubben!

Ingen slo til. Kan ikke huske noen som har slått til etter at vi hentet Stormoen til klubben, å det begynner å bli noen år siden...

Last edited by KilGutt on 09 Aug 2006, 00:07, edited 2 times in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]