KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 15:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 24 Jul 2006, 18:50 

sogndal var best i denne kampen og vant fortent

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jul 2006, 18:52 
Klubbdirektør

Rødfoss har ikke vinni 20 hodedueller til sammen en gang siden han kom til KIL. Jeg tror ikke problemet til KIL er at spissene ikke løper, for både Gundersen og Koffeld har vist at de er ganske bevegelige. Problemet ligger i at midtbanen ikke klarer å skape noe særlig for spissene. Vi har flere alternaltiver på midtbanen, men jeg syns ikke noen av disse har skilt seg positivt ut denne sesongen. Klarer vi å hente en god, kreativ midtbanespiller så tror jeg det er nøkkelen til å sette fart i KIL-angrepet igjen. Dessuten er backene våre alt for dårlig til å komme seg fremover på kantene slik at vi kan skape et overtall. Hvor ofte har vi sett kamark, byfuglien eller wibe lund skape en sjanse på kanten denne sesongen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jul 2006, 21:27 
Saftblander

Rød jævel skrev: Rødfoss har ikke vinni 20 hodedueller til sammen en gang siden han kom til KIL.

Hvor mange kamper har du sett i år? Rødfoss vinner jo nesten alle duellene han er involvert i. Problemet er jo at han ikke får spille mer enn 10-15 minutter i hver kamp. Jeg tror Kim Roger Strand og Bjørn Inge Rødfoss kunne vært en giftig duo for KIL. Problemet for begge er jo at de ikke får tillitt over tid. Se på Ragnar Koffeld og TA Gundersen. De får jo starte hver eneste kamp selv om de ikke leverer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 00:58 
Trener

Alt i alt var vel Sogndal best desverre. Artig å være på Fosshaugane, eller hva det heter. :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 07:55 
Klubbdirektør

fotballsupporter wrote:
Rød jævel skrev: Rødfoss har ikke vinni 20 hodedueller til sammen en gang siden han kom til KIL.

Hvor mange kamper har du sett i år? Rødfoss vinner jo nesten alle duellene han er involvert i. Problemet er jo at han ikke får spille mer enn 10-15 minutter i hver kamp. Jeg tror Kim Roger Strand og Bjørn Inge Rødfoss kunne vært en giftig duo for KIL. Problemet for begge er jo at de ikke får tillitt over tid. Se på Ragnar Koffeld og TA Gundersen. De får jo starte hver eneste kamp selv om de ikke leverer.

Rødfoss "vinner" hodedueller når han er upresset. Så fort han får litt konkurranse blir han ofte for veik. Det hjelper ikke å treffe ballen først med hodet når ballen faller ned hos motstanderen. Dessuten skaper han absolutt ingenting på egenhånd. Han spiller støttepasninger hver gang han får ballen og plasserer seg på de helt merkeligste steder. Grunnen til at han ikke spiller mer enn 10-15 minutter hver kamp er at han ikke får til noe særlig den tiden han spiller. Jeg har sett mer enn nok kil-kamper til å kunne uttale meg om dette, men du skal få lov til å være uenig hvis du vil. Ragnar Koffeld viser i alle fall vilje, selv om ferdighetene er så som så enda. Han løper antakeligvis mest av de 3 nevnte spissene og han blør for drakta si. Gundersen er etter min mening den beste av spissene. Han er som regel alltid rettvendt og kan dra av forsvarsspillere. Han er også det nærmeste kil kommer en gållgetter i nåværende stall. Så fort det løsner litt for han tror jeg han kan bli meget god.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 13:54 
Saftblander

Jeg er ikke enig. Du skriver: Rødfoss vinner hodedueller, men de havner ofte hos motspillerne. Dette var vel grunnlaget for hele diskusjonen. Rødfoss vinner 20 hodedueller i hver kamp, men vi har ikke spillere på løp som kan gjøre noe med dem.
Skjærvold og Rødfoss er to spillere som har fått altfor lite spilletid i år. Begge har vært gode når de har kommet inn hele sesongen, men må nøye seg med 10-15 minutter i hver kamp.
Det vi trenger er en midtbanespiller som går skikkelig foran. En kriger ala Kasey Wehrmann i LSK. Han blør for drakta, takler motstanderne utover sidelinjen og ofrer alt for lagkameratene sine. Hvorfor har ikke KIL en slik spiller i stallen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 17:56 
www.kilsk.com

Rødfoss har ikke vært god.. Han er en alt for stasjonær spiss, men som regel utvikler man seg med tiden.. og han har blitt bedre enn det han var, men mangler fortsatt littegran, men syns det er helt greit å la han spille 10-15 minutter i kampene;)

Gundersen kan bli en goalgetter, men han blei usynlig mot sogndal.. det er fordi vi ikke klarte å skape noe på han.. en spiss trenger litt hjelp for å være en goalgetter..

Skjærvold er jeg enig i at har fått for lite spilletid, men på midten har vi et luksusproblem, så det er bare formen på spillerne som bestemmer..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 21:53 
Klubbdirektør

fotballsupporter wrote:
Jeg er ikke enig. Du skriver: Rødfoss vinner hodedueller, men de havner ofte hos motspillerne. Dette var vel grunnlaget for hele diskusjonen. Rødfoss vinner 20 hodedueller i hver kamp, men vi har ikke spillere på løp som kan gjøre noe med dem.
Skjærvold og Rødfoss er to spillere som har fått altfor lite spilletid i år. Begge har vært gode når de har kommet inn hele sesongen, men må nøye seg med 10-15 minutter i hver kamp.

Man vinner ikke en duell når man mister ballen. At spillere ikke er der for å plukke opp er en ting, men det er ikke lett å vite hvor du skal plukke opp en ball som flyr i alle mulige retninger. Hvis du mener Rødfoss har vært god når han har kommet inn denne sesongen så er det vel heller jeg som bør stille spørsmålet som du stilte meg i sta: Hvor mange kamper har du egentlig sett i år?
fotballsupporter wrote:
Det vi trenger er en midtbanespiller som går skikkelig foran. En kriger ala Kasey Wehrmann i LSK. Han blør for drakta, takler motstanderne utover sidelinjen og ofrer alt for lagkameratene sine. Hvorfor har ikke KIL en slik spiller i stallen?
Hallo!? Lars Erik Fremming? Nå driter jeg i både lillestrøm og kasey (er ikke det et jentenavn?) men karakteristikken passer i alle fall perfekt på han. Men det er vel heller ikke det kil trenger. KIL trenger en kreativ spiller som kan skape sjanser for spissene våre, og sette i gang kantene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 22:57 
Klubbdirektør

Quote:
KIL trenger en kreativ spiller som kan skape sjanser for spissene våre, og sette i gang kantene.

Peter Lindau? Fantastisk og undervurdert spiller. Med en gang han kommer på banen skaper KIL sjanser. Ja, jeg husker det så godt siden mot Sogndal. Han kom innpå i pausen, han tør OG GREIER å holde på ballen, han har gode mottak, gode passninger og gode innlegg. man kan se eksempler. Mot FFK slet vi i angrep i nesten 70 minutter. Helt til Lindau kom innpå. Ja, og de som var der vet hva som skjedde. Vi så ett mye bedre KIL-lag. Problemet er at han ikke får starte så altfor ofte mot de gode lagene. Da mener Skogen (noe jeg forstår) at vi trenger mere løpskraft. (Fremming og Berg Hansen) Men som man så i første omgangen mot Sogndal, og så mange flere ganger i år, så skaper ikke løpskraft alene sjanser. Angrep er beste forsvar og skaper vi ikke sjanser, så scorer vi ikke. Scorer vi ikke vinner vi ikke kamper. Så lett er det. Selv på en dårlig dag for laget, matcher han nivået til motstanderen. Dette så man mot Aalesund og FFK.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Jul 2006, 08:00 
Klubbdirektør

Enig i at Lindau er det nærmeste vi kommer en slik spiller. Hvorfor han ikke spiller mer skjønner jeg ikke helt selv. Han har kvaliteter som de andre ikke har. En midtbanetreer med Stormoen (I god gammel form), Berg Hansen og Lindau er slik jeg ser det den beste KIL kan sette sammen for øyeblikket. Skjærvold og Fremming har sine kvaliteter de og, men jeg håper på å se de 3 nevnte på banen mot Moss på søndag.

Kanskje på tide å legge denne diskusjonen død, ettersom tråden opprinnelig dreide seg om sogndal-matchen! Vi får evnt. diskutere videre i Moss-KIL tråden! :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5

All times are UTC + 1 hour [ DST ]