KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 23:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 25 May 2006, 21:16 
Den taktikken du prater om , har vi ikke sett mye av. Ta f.eks alle frispark som KIL får på egen bane halvdel. KIL slår høyt og langt vær dag. Hvorfor ikke etablere spillet fra forsvaret og fram. Spille mer organisert. De må tørre å spille seg ut fra forsvaret. De virker alt for utrygg med ballen i bena. Hver eneste gang Eriksen har 5 meter slår han lang. Han kan heller spille på back eller stopper . Det er ordentlig fotball og slik utvikler du spillere til å bli individuelt gode! Slik skaper du spillere og utvikler talenter.

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 21:22 
Kaptein

Slik jeg ser det må Ruben være Ivar Hoff med pseydonym.

Profile  

Post subject: jaha
PostPosted: 25 May 2006, 21:27 
For å si det slikt , vist ikke du klarer å komme med noen saklige argumenter. Så er faktis det jeg sier riktig. Jeg kan være Ivar Hoff også. Men det har ikke noe å si i denne saken. Du burde forholde deg til faktum i saken.

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 21:32 
Klubbdirektør

Du MENER det er riktig. Jeg har sett etter at Skogen tok over at taktikken går veldig mye på å spille opp fra Back-indreløper og ut på en av kantene eller eventuellt en back på overlapp og så slå innlegg.. dette går regelvis etter bakken men i år har de desverre blitt tvunget til å slå litt lengre, litt pga underlaget.

Profile  

Post subject: Greit det...men
PostPosted: 25 May 2006, 21:40 
Greit at de har det som utgangs punkt med spill fra back til indreløper så kant. Men hjelper ikke når de ikke tør å gjøre det i kamp. Å man trenger ikke å slå langt på hvert frispark. Vist du fokuserer på spill fra back til indreløper så kant. Så er det veldig lett å stoppe KIL. Må ha en mer fleksibel taktikk med flere muligheter. For når KIL ikke tør å spille på kantene eller ikke kommer rundt,så slår de bare langt. Å KIL har ikke akkurat sin styrke på kantene og backene.

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 21:41 
Kaptein

Alright, Ivar.

Jeg siterer deg på følgende:

"KIL spiller gammel norsk fotball og er veldig konservativ i forhold til sin spillestil. Hvordan skal de konkurrere i toppen og utvikle talenter. Når de ikke kan endre spillestilen med tiden som går."

Nå har jeg hverken tid, anledning eller behov for å rakke ned på dine lite gjennomtenkte ytringer angående Kils spillestil eller hvordan et lag skal utvikle talenter.

Dog:

- Kil spiller først og fremst ikke konservativ fotball. Beviser på det er det så fantastisk mange av, men ta nå bare siste kamp laget spilte borte mot Godset i Drammen. Her skriver blant annet VG at det var første gang i år at et lag åpnet med å gå rett i angrep, og ha minst 4 spillere i pressledd på Godsets banehalvdel hele kampen igjennom. Alt i alt var Godset heldige ved at de fikk ett poeng. At du som Bryne-supporter kommer med slikt, jfr. spillestil er direkte komisk.

- Da det gjelder å utvikle talenter og konkurrere i toppen skal du FAEN i meg, beklager ordbruk, men det får da være måte på idioti, ta de ordene tilbake og se på fakta. Kil har et av divisjonens yngste lag. Kil har hentet flertallige lokale spillere fra sitt juniorlag foran denne sesongen. Kil har et av de MINSTE budsjettene i divisjonen.

Så kommer du her og snakker om spillestil, talentutvikling og å konkurere i toppen? Da kan du med hell vri ditt trangsyn over på Jæren der det finnes både store ressurser og engasjement. Det Kil utretter, og har utrettet med bare "smuler" av det dere besitter i Bryne, er ikke mindre enn utrolig. Hold fred, ta en sovepille og drøm mer klarsynte drømmer.

Ty.

-

Haha, rettelse; Dersom du faktisk er fra Kongsvinger, og ikke er Bryne-supporter, er det enda mer synd på deg.

Last edited by hNk* on 25 May 2006, 21:46, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 21:43 
Klubbdirektør

Var greit med et poeng i dag. Men jeg savner samme innsats som mot Godset, og jeg savner flere innlegg fra kantene. Da kommer også sjansene. Er litt overrasket over at verken Pat eller Paul kommer seg noe særlig gjennom på kantene.

Må si jeg er litt skuffet over Solan. Synes han gjorde mye rart på bana. Skyter himmehøyt over, og slår dårlige pasninger. Forventer snart at han kommer i form. Er vel begrenset hvor mange kamper man må ha for å trene seg opp.

Må rose Gundersen for innhoppet. Han var bra og skapte en del. Dessverre gjorde ikke Ragnar det i dag, og jeg tror Gundersen starter som midtspiss neste kamp.

Godt å se at Peter har funnet formen, han var virkelig bra i dag, selv om jeg savner at han legger ballen inn etter å ha kjørt karusell med motstanderen. Dessverre forsøkte han det for lenge, slik at backrekka til Bryne kom seg tilbake.

Når det gjelder dommeren så kunne han gitt Bryne mange flere gule kort for å drøye tiden. Det gjorde de i 80 minutter. Samt at han kunne lært seg fordelsparagrafen. Det gjaldt for begge lag. Kanskje burde denne kenianeren også fått gult kort for skuespill.

Hva gjelder Bryne er det et stuslig lag. Gang på gang forsøkte de å drøye tiden, og late som om de var skadet. Like mange ganger stilte de seg forran våre frispark for å sabotere. Jaakko Nyberg er en gedigen bløff. God var han ikke i det hele tatt, og jeg savner han bare mindre og mindre. DEt vil egentlig si at jeg ikke har savnet han på måneder. Vi har Per Verner og etter min mening er han allerede etter få måneder i KIL-drakta en minst like god stopper.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 21:46 
Forumlegende

Nå skal det faktisk sies at Bryne gjorde en knakande god jobb med å hindre at KIL fikk spille sitt spill. Det er to lag på banen. Bryne var først i alt og forsvarte seg meget bra. KIL var nølende hele tida utenom de siste ti. Dagens kamp har ingenting med hvordan spillestil eller formasjon er. Derimot sier dagens kamp noe om hvem som kjempa og ville mest og løp mest. 1-1 ble det, takk og lov at vi har flaks for en gangs skyld.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 21:50 
Trener

Syns det er dumt at Rubens forslag bare blir dissa og rakka ned på med en gang. Sånn har det vært i hele år.. Det må være lov å kritisere, og den kritikken han kommer med er ganske konstruktiv.Men når kampen utvikler seg som den gjør, er KIL tvunget til å slå langt for å skape noe.. Som kjent scorer man mål når ballen er oppe foran motstanders mål.. Og når man ligger under, er det naturlig å satse fremover for å få mål.. dermed må ballen gå fort opp til motstanderens mål..

Håper Mile snart er klar, vi trenger virkelig fart på begge kantene for at formasjonen skal lykkes maksimalt!!

Profile  

Post subject: hmm... okei
PostPosted: 25 May 2006, 21:55 
KIL spilte bra mot Godset. Men alle kan ha en bra kamp i blandt. Og særlig vist Godset har en dårlig dag så blir det lettere å spille. Ragnar Koffeld var den eneste unge spilleren på banen idag. Gundersen kom innpå etterhvert .

Bare så du vet det så startet det to 19 åringer på Bryne sitt lag idag. Det var Nisja og Rugland. Motland kom inn på slutten av kampen og er 18 år.Høiland(17år) skulle også ha spilt idag, men er skadet. Alle disse er på aldersbestemte landslag.Hvor mange spillere har KIL på aldersbestemte landslag? De har en spiller , og det er Sverre Digerud som er spiss på U17. Der er han spiss maker med Høiland som spiller fast på Bryne sitt A-lag. Det sier bare litt om satsingen til Kongsvinger. De er ikke akkurat så god i satsingen som du tror.

Å når vi snakker om spillerstilen til KIL. Så var det ikke særlig bra idag. Når du spiller på hjemmebane. Å sliter med mangel på publikum. Så er det viktig å spille underholdene fotball. Det var det akkurat ikke noe særlig av idag.

Jeg synes det er viktig med poeng, men er viktigst med god og underholdene fotball. Må være en grunn for at det er så få på Gjemselund. Husker du tiden til KIL i 2.div . Da var det utrolig mye tilskuere på kampene. Det var fordi de spilte underholdene fotball. For da fikk de bedre tid med ballen til å gjøre hva de ville. KIL takler ikke høyt press. Og må da slå langt.

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:08 
Forumlegende

Kom på kampen noen minutter for sent i dag også og det første jeg ser er et knallhardt skudd fra Pat som stryker noen cm. over. Da tenkte jeg at dette kom til å bli en morsom kamp, men så feil kan man ta. Maken til stusslig forestillign har jeg ikke sett på lenge. Bryne må være det kjipeste laget vi har møtt så langt, riktig at de er dyktige til å hindre KIL å etablere sitt spill, midtbanen er jo totalt usynelig i 90% av kampen, men de begynner jo å drøye 5 minutter ut i andre omgang og legger seg ned og faker skader som om de skulle være det italienske landslaget.
Når det gjelder spillerene så er det ikkke tvil i mine øyne om at Olaussen var banens beste i dag, han var høyt og lavt og kjempet som en helt + scorer mens de andre ble anonymisert av Bryne, Eriksen og Lindau får også godkjent., men kaptein Stormoen må løfte seg for å kunne forsvare kapteinsbindet fremover han har langt igjen til der han var før han ble skada og må kjempe for å forsvare en plass på laget. Kamark er helt ute å sykler i dag i forhold til kjempeinnsats tidligere i sessongen.
Regner med at det svake spillet skyldes Brynes taktikk som besto i å bryte opp spillet, men det var for mye feilpassninger og dårlig trøkk i duellene til å kalle dette en godkjent kamp av KIL. Satser på at de henter seg inn og finner tilbake til det de har vist tidligere når de skal til Aspmyra og hevne kvallikkampen fra 2004.

Gledelig å se Wibe tilbake på A-laget selv om han ikke fikk vist seg så mye frem.

Ruben, dine innlegg vitner om at du har sett KIL veldig lite i år, om det hadde vært basert kun på kampen i dag så kunne jeg vært enig med deg men påsatndene dine holder ikke mål hvis vi ser på restene av kampene i år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:14 
Har du sett på noen KIL kamper i år? Virker ikke slik når jeg ser over innlegget ditt. Du forteller at du kom forseint til kampen, da er man ikke akkurat noen stor KIL fan.

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:18 
Forumlegende

Jeg har sett alle kampene bortsett fra bortekampen mot Hødd og hjemmekampen mot Hønefoss. Og at du stiller spørsmåltegn ved om jeg er supporter eller ikke gidder jeg ikke en gang bry meg om.

Lurer litt på hva du vil her på forumet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:20 
Trener

Bare lage bråk og forsvare Brynes defensive taktikk.. Men det er ikke første gangen Bryne taper to poeng på slutten av kamper.. Det viser bare at de ikke kan basere seg på å ødelegge for motstanderen i hver kamp.. De må gjøre som KIL, prøve å spille sitt eget spill.. Først da vil de kanskje få litt mer respekt..

Noen som vet hva som skjedde med Ørjan i dag? ettersom han ble bytta ut i første?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:22 
Jeg er her på forumet for å komme med meninger som ikke påvirkes fordi jeg er KIL supporter.Jeg er nøytral. Og når man ikke kan være åpen å akseptere det slikt ting er, fordi man er KIL supporter. Så trenger man en som meg på forumet. For å holde balansen ...

Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]