KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 23:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Skogen på bærtur
PostPosted: 02 May 2006, 13:29 
Kaptein

Sitat Skogen i Glåmdalen: "Det bekymrer meg ikke at vi ikke scorer. Det er dere i media som ser på manglende scoringer som et problem."

Jeg håper virkelig at Skogen er feilsitert, hvis ikke er jeg skremt. Selvfølgelig er det ikke bare media som ser på manglende scoringer som et problem. Det tror jeg alle som bryr som om KIL gjør. Og det bør også Skogen gjøre!
Tidligere har Skogen flagget offensiv og underholdene fotball, nå er plutselig ikke det så viktig lengre.
Nei, ærlig talt, hva er det som er i ferd med å skje?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 15:45 
Klubbdirektør

Den regla der dro han jo etter kampen i forrige uke. Dessuten bør du få med deg litt av konteksten til utsagnet før du rakker ned på han. Les trenerens hjørne på kil.no dersom du vil se hvilke tanker som surrer rundt i skogen sitt hode..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 18:49 
Kaptein

Rød Jævel wrote:
Den regla der dro han jo etter kampen i forrige uke. Dessuten bør du få med deg litt av konteksten til utsagnet før du rakker ned på han. Les trenerens hjørne på kil.no dersom du vil se hvilke tanker som surrer rundt i skogen sitt hode..

Den regla der dro han etter kampen mot Hødd. Dette sto i Glåmdalen i dag - ikke i forrige uke! Selv om du tilsynelatende ikke gjør det, så synes i hvert fall jeg at det er et stort problem at KIL ikke har scoret på fire kamper. Så får du heller snakke om "konteksten til utsagnet" til du blir blå i trynet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 19:08 
Spiller

Det handler vel bare om å klare å lese hele artikkelen, og å klare å se for seg hva journalisten har tenkt, og å tenke på hva som har skjedd før.

Du koste deg vel i fjor da vi putta 3 mål på Høddvoll, men dessverre slapp inn 4...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 19:51 
Kaptein

Haraball wrote:
Det handler vel bare om å klare å lese hele artikkelen, og å klare å se for seg hva journalisten har tenkt, og å tenke på hva som har skjedd før.

Du koste deg vel i fjor da vi putta 3 mål på Høddvoll, men dessverre slapp inn 4...

Så du synes ikke det er et problem at KIL ikke har scoret? For å bruke din retorikk, så er du vel fornøyd med at KIL ikke har scoret på fire kamper...
Det blir for dumt. Selvsagt er det bekymringsfullt!
For å være ærlig, så blir jeg mildt sagt oppgitt over at Skogen ikke kan kalle en spade for en spade og si at vi har et offensivt problem. Spillerne er ikke så dumme at de ikke ser det selv. Tror du virkelig de vil skjelve som aspeløv hvis det leser i Glåmdalen at Skogen innrømmer det? Hvorfor i all verden skal alt pakkes inn? Det er ikke en knøttelag vi snakker om.

Fasiten er ganske grei: En målforskjell på 1-3 etter fire kamper forteller at vi er solide bakover, men katastrofalt dårlige bakover. Jeg har ikke nerver til sitte rolig på gjerdet og vente kamp etter kamp på at vi skal begynne å score.

Jeg synes det er betegnende at KIL med ett unttak (LøvHam) bare har møtt lag som ligger over dem på tabellen, men likevel bare vunnet ett av oppgjørene.

Last edited by KIL4ever on 02 May 2006, 20:00, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 19:56 
Spiller

Neivel, da får du finne deg noe annet å gjøre enn å heie på et fotballlag. Håndball kanskje: der scorer de jo jevnt og trutt.

det blir vel ikke bedre (verken tabellen eller spillernes scoringsform) om Skogen går ut i avisa og sutrer.

Det er et større problem at folk er ufattelig problemfokuserte enn at KIL ikke har scora enda.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 21:03 
Kaptein

Haraball wrote:
Neivel, da får du finne deg noe annet å gjøre enn å heie på et fotballlag. Håndball kanskje: der scorer de jo jevnt og trutt.

det blir vel ikke bedre (verken tabellen eller spillernes scoringsform) om Skogen går ut i avisa og sutrer.

Det er et større problem at folk er ufattelig problemfokuserte enn at KIL ikke har scora enda.

Kjære vene, du kan da ikke ha skjønt noe. Går det ikke an ta opp noe negativt uten å bli stemplet som problemfokusert. Jeg husker godt da vi rykket ned fra 1. divisjon i 2001. Da ble jeg møtt av mange med samme holdninger som det. Jeg så tidlig at det gikk den gale veien, men ble stemplet som negativ og med beskjed om at det ville ordne seg. Sånn gikk det dessverre ikke. Men jeg skjønner at du ønsker at alle KIL-supportere skal være med i et halleluja-kor! Nåde dem som våger å være kritisk til noe.

Jeg trodde dette var et forum hvor det er lov å komme med synspunkter uten å bli bedt om å finne på noe annet enn å heie på et fotballag. Du skjønner tydeligvis ikke at dette handler om engasjement. Jeg er rimelig sikker på at jeg har minst like sterke følelser for KIL som deg, og nettopp derfor våger jeg også å bry meg, selv om du mellom linjene ber meg holde kjeft.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 21:51 
Trener

Må se meg enig med KIL4EVER i denne saken. Det er ikke til å legge under en stol at KIL har et offensivt problem. Men problemet hadde vært enda større om vi ikke hadde skapt sjanser i det hele tatt! Først da er det virkelige problemer, men vi må stikke fingeren i jorda og innse at man ikke vinner fotballkamper dersom man ikke scorer mål.. Dessuten har vi fått svar på at det ikke er noen kamper som er lette i denne divisjonen, og at alt kan skje! Håper den ekstreme verkebyllen sprekker på søndag, og at alle kan få ha sine egne meninger uten å bli uthengt og mobbet.. Det er bare smålig og hører ikke hjemme i dette forumet!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 22:26 
Klubbdirektør

Quote:
Så du synes ikke det er et problem at KIL ikke har scoret? For å bruke din retorikk, så er du vel fornøyd med at KIL ikke har scoret på fire kamper...
Det blir for dumt. Selvsagt er det bekymringsfullt!
For å være ærlig, så blir jeg mildt sagt oppgitt over at Skogen ikke kan kalle en spade for en spade og si at vi har et offensivt problem. Spillerne er ikke så dumme at de ikke ser det selv. Tror du virkelig de vil skjelve som aspeløv hvis det leser i Glåmdalen at Skogen innrømmer det? Hvorfor i all verden skal alt pakkes inn? Det er ikke en knøttelag vi snakker om.

Fasiten er ganske grei: En målforskjell på 1-3 etter fire kamper forteller at vi er solide bakover, men katastrofalt dårlige bakover. Jeg har ikke nerver til sitte rolig på gjerdet og vente kamp etter kamp på at vi skal begynne å score.

Jeg synes det er betegnende at KIL med ett unttak (LøvHam) bare har møtt lag som ligger over dem på tabellen, men likevel bare vunnet ett av oppgjørene.

Jeg er også enig i at det er et problem at vi ikke scorer! Men nå var det utsagnet til skogen du ville snakke om. Skogheim er og har alltid vært en trener som fokuserer på det positive. Og vi har faktisk tatt 5 poeng på 4 kamper uten å score mål. Blandt annet et poeng borte mot hødd som vi ikke har tatt på noe sånt som 40 år. Fotball handler faktisk mye om psykologi, og det vil jeg påstå at KIL beviste for 2-3 sesonger siden da vi fløyt på en medgansbølge og vant kamp etter kamp. Vi hadde selvtillitten og det var det som gjorde at vi klarte nettop dette! Selvfølgelig ser spillerne det som et problem at ikke KIL scorer mål, men de blir absolutt ikke bedre av at det er dette det fokuseres på etter at vi har tatt poeng! Målene vil komme det sier seg selv. Det er ikke slik at vi ikke skaper sjanser i de kampene vi spiller. Hadde vi ikke gjort det ville situasjonen fort vært mørkere. Derfor sier jeg du bør se konteksten i det skogen sier.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 22:32 
Klubbdirektør

Leste forøvrig skogens ferskeste innlegg på trenerens hjørne rett etter jeg skrev forrige innlegg. Vennligst les ---> http://www.kil.no/trener/vis.php?id=84

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 23:36 
Spiller

Nå får vi slutte å være så hårsåre da...

Og les innlegget til Skogen. Kan vel neppe forklares bedre, og det han sier mener jeg folk bør skjønne uten at han skriver side opp og side ned om hvordan han tenker.

Jeg skjønner at det er engasjemnet, men kanskje enkelte bør jobbe med å få det ut i noe positivt? jeg synes ikke man bare kan skjule seg bak retten til å være kristisk.

Og KIL4ever: Jeg ber deg ikke holde kjeft. Fortsett gjerne. Jeg ønsker bare at folk skal være litt realistiske i forhold til KILs situasjon og ikke få panikk og bli problemfokuserte (kritiske) når det butter litt. Det er små marginer og de er garatert ikke i mot oss hele sesongen. Vi kommer garantert til å score mange mål, og så får vi se hvor det ender.

Uansett: jeg mener du bør skjønne hvordan skogen tenker når han uttaler seg til media.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 07:08 
Forumlegende

Her er det jo bare å slutte seg til det Skogen skriver. Selv har jeg vel ropt litt høyt om scoringsproblemet et par ganger. Men det hjelper lite det også.

Den tryggheten i den bakre firer vi har i disse dager hadde vi ikke i samme grad i fjor. Det er godt å vite for en skvetten supportersjel som fortsatt sliter med traumer fra 2. divisjon. I tillegg har Eriksen vært med å forsterke dette, det ser ut til at han har tatt steget opp som en habil førstekeeper.

Videre viser laget killerinstinkt og vilje. Det er også noe som til dels var manglevare i fjor.

De to tingene nevnt over er grunnleggende for å oppnå resultater. Uten vilje finnes det ikke det lag i verden som vinner kamper. Og tryggheten defensivt sprer seg jo til resten av laget (og oss på tribunen).

Kanskje det at vi tapte 4-3 mot Hødd i fjor var typisk for fjorårets lag. Vaklende defensivt og ikke alltid like god innsats var kjennetegnet da. Vi ledet den kampen men klarte ikke å ro i land seieren. Det er derfor en styrke at vi i år klarer å fighte med oss et poeng og holder unna for press imot.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 10:17 
Trener

Tror det var mer tilfeldig at vi slapp inn fire mål i fjor. Husk at Hødd hadde like mye flaks som SKAMMA( i forrige runde) i fjor og fikk tre straffer.. Men som jeg sa tidligere, at så lenge vi skaper sjanser er det ingen grunn til bekymring. Den dagen vi slutter å skape sjanser og slutter å score på trening, da bør alle alarmer og varsellamper blinke!

Og husk at vi som supportere har rett til å kritisere laget når vi mener noe ikke er riktig.. Vi betaler tross alt for å se laget vårt, og da har vi også rett til å stille krav om underholdning!

Og det er lov å ha meninger som går på tvers av hva treneren og media mener. Det er tross alt treneren og støtteapparatet spillerne skal høre på... Jeg håper at de ikke tar våre meninger alt for seriøst, selv om de nok leser dem og tar dem innover seg.. Det viktigste er det vi ikke hører, nemlig hva som blir sagt i garderoben og på trening!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 10:26 
Forumlegende

Det er jo tydlig at forumet her blir lest når man ser Skogens siste innlegg og det debatten er i all hovedsak har gått på er hvorvidt det er et problem at vi ikke har scoret så langt eller om det er for tidlig å rope krise. Det å kun stå med et tap er også en bra prestasjon, og når sessongen summeres opp på slutten vil få insluppne mål og få tap være veldig viktig, det vil selvfølgelig antall seiere og scorede mål også være, men som flere av oss nå sier: målene kommer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 11:34 
Forumlegende

KIL4EVER har jo et poeng. men man trenger ikke være enig i det at det er et poeng å komme med. som han selv sier må man jo kunne ta opp ting, fokusere på ting uten å bli stemplet som negativ. synes kil4ever fikk mye unødvendig pepper i denne tråden. skal alle smile og rope hurra uansett?
der gagner vel ingen.......

det virker iblant som det stemples som illojalitet overfor KIL's trener om man stiller spørsmål.....han er den eneste som vet og som skal uttale seg.....ikke sikkert at den virkelige verdenen er like rosenrød og enkel.....

tolker kil4ever's innlegg slik at han synes at treneren kanskje tar litt for enkelt på det. det er hans fulle rett å si det, og husk at treneren ofte har
"refset" både journalister og "folk i kongsvinger"......

det er ikke ofte jeg er enig med Glåmdalens journalister, men faktisk treffer Danielsen spikeren på hodet da sier at kunden, dvs. publikummeren alltid har rett. dette betyr egentlig ikke annet i en slik sammenheng at publikum må få si hva de mener.

bli ikke også publikum i byen delt inn i såkalte ekte + mesgangssupportere? det er jo en stor synd å si. dessuten finansierer også de såkalte medgangssupportere klubben i stor stil evd at de går på kampene. litt off topic etterhver ser jeg.

nei, kil4ever, bare stå på med dine "bekymringer" og sett spørsmål ved de du mener ikke stemmer. det er også en el av å komme videre......

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]