KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 23:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 23 Apr 2006, 19:58 
Klubbdirektør

Dette blir bare mer og mer frustrende, og jeg lurer på hvorfor ikke KIL har brukt penger på en spiss?

Vi har jo for pokker ingen som klarer å få ballen i mål :cry:

Hva mener dere? er det spilestilen vår eller mangler vi en god spiss?

Last edited by Jada-jada on 26 Apr 2006, 10:26, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2006, 20:34 
Trener

I dag tror jeg det var galt hele veien. Bare noen som får godkjent. Vi trenger helt klart en spiss som LAGER mål.

Last edited by KIL-SMURF on 23 Apr 2006, 20:54, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2006, 20:36 
Forumlegende

Jeg tror dette er en kombinasjon av spillestil og mangel på målscorer.

Hovedproblem 1 er at vi ikke skaper feite målsjanser, det blir sånn nesten dilldall rundt 16 meteren. Og det var jo helt tydelig på oppspillene i dag at det ikke er noen plan (Om da ikke lange baller på spillere med en snitthøyde på 170 kan kalles for plan..) Det typiske vingspillet blir jo også borte når Olausson er borte. Holtet er ikke typisk ving, og Gundersen er spiss... Uten typiske vinger så kunne knaksje 4-4-2 vært en ide.

Konklusjonen er at vi ikke har en spillestil i forhold til spillermatrialet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2006, 20:55 
Trener

Du fortsetter med 4-4-2 dyrkningen skjønner jeg! ;)

Det er uansett det samme hvilket system man spiller så lenge man ikke scorer noe mål eller lager kvalifiserte sjanser.. Da kan man spille med både fire og fem spisser uten at det hjelper det spor..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2006, 21:26 
Forumlegende

Koffeld som har vist bra takter i de to første kampene ble litt veik mot de to eneste gode på Løv Ham som spillte stoppere, det ble alt for mye lemping inn mot midten i dag og mulig Rødfoss hadde passet bedre slik kampbildet ble i dag

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2006, 21:30 
Forumlegende

Sigurd wrote:
Du fortsetter med 4-4-2 dyrkningen skjønner jeg! ;)

Det er uansett det samme hvilket system man spiller så lenge man ikke scorer noe mål eller lager kvalifiserte sjanser.. Da kan man spille med både fire og fem spisser uten at det hjelper det spor..

System i seg selv er ikke det mest interessante her. Det mest interessante er hvordan man bør spille med det spillermaterialet vi har i dag. Hadde vi noen typiske vinger på banen i dag for eksempel? Nei. Og dette bar spillet preg av. Bør man da spille med reine vinger?? Alle kan jo se at man ikke lyktes med det offensive i dag, da må man ha en plan B.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2006, 21:37 
Forumlegende

Enig i at man skal tilpasse spillestil etter hva man har av spillere og ikke umulig man bør prøve 4-4-2 ihvertfall så lenge de vi har av gode kantspillere er ute med skade. Skogheim sverger til 4-3-3, men han er neppe uenig i at dersom noe ikke funker så bruk plan B. Ofte er jo Plan B for KIL 4-2-4 eller 3-3-4 og da får vi to midtspisser, men dette kjørere vi jo bare når vi må ha mål i de siste minuttene av kamper.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2006, 22:02 
Trener

Men synd at hverken Rødfoss(?) eller Mile var på benken i dag.. Da blir det vanskeligere å gjøre noe offensivt, når man ikke har så mange å sette inn..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2006, 22:38 
Klubbdirektør

[quote="mikeb"]Enig i at man skal tilpasse spillestil etter hva man har av spillere og ikke umulig man bør prøve 4-4-2 ihvertfall så lenge de vi har av gode kantspillere er ute med skade. Skogheim sverger til 4-3-3, men han er neppe uenig i at dersom noe ikke funker så bruk plan B. Ofte er jo Plan B for KIL 4-2-4 eller 3-3-4 og da får vi to midtspisser, men dette kjørere vi jo bare når vi må ha mål i de siste minuttene av kamper.[/quote]

KIL kommer aldri til å legge om til 4-4-2 under Skogen. Han har tidligere uttalt att både indreløperne, vingene og spissen skal komme til sjanser i en 4-3-3 formasjon, da må samhandlingen på topp være bedre enn i dag. Så får banen ta en del av skylda for at samhandlingen uteblir og at det blir så mye pumping.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2006, 22:55 
Materialforvalter

For å fortsette system-debatten, så spilte vi faktisk 4-4-2 på slutten i dag. Med Lindau og Koffeld på topp. Funka vel ikke 100 prosent, men var vel et slags forsøk.

Ellers synes jeg Koffeld har vært god i de første kampene. Bare synd verken han eller noen andre har scora.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Apr 2006, 00:03 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Rødfoss lager måla til KIL etterhvert. Gi gutten arbeidsro å spilletid. Koffeld er sikkert en dyktig mann å ha på topp, men sånn som kampen ble idag så ble han på en måte veldig usynlig. Vant vel omtrent minimalt med dueller. Men gutten`s løpsinnnsats er det ingenting i veien med. Men som sagt et nummer for liten idag. Å mål! Ja det må snart lages eller så tillter jeg snart. :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Apr 2006, 11:12 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/kil/article2058246.ece

Skogen om scoringer. Har han et poeng? Eller?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Apr 2006, 11:44 
Forumlegende

Han har et poeng i det at vi ikke er så dårlig som resultatene tilsier. Det er mye som fungerer og målene kommer helt sikkert.

Det at han sier at vi ikke trenger å score for å ta poenge er riktig, men vi må score for å vinne kamper og vi må vinne kamper for å overleve i 1. div. Men det bekymrer meg ikke så mye, jeg tror vi har et lag som kan hevde seg, jeg tror ikke vi kommer til å kjempe i toppen, men at vi kommer til å plukke greit med poeng og ender opp rundt midten av tabellen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Apr 2006, 11:59 
Kaptein

Problemet er at vi ikke har noe eget spill, og derfor heller ikke skaper noe.

Jeg må si meg enig med Karlsen i at 4-4-2 bør benyttes når man ikke har kantspillere. Jeg tror vi hadde hatt mer nytte av en ekstra midtbanespiller enn å ha spillere på kant som ikke passer inn der. Holtet spilte etter min mening en god kamp i går, men han har ikke farten som kreves på kanten. Jeg tror Holtet hadde spilt like bra som midtbanespiller på venstresiden, og at Gundersen kanskje hadde kommet litt mer med som spissmakker til Koffeld.

Men hvis planen virkelig er å slå langt og høyt over midtbanen trenger vi selvfølgelig ingen flere midtbanespillere. :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Apr 2006, 12:43 
Forumlegende

tja, har Skogen noe poeng? poeng kan man jo alltid finne. det har sikkert moss etter 2-4 i tromsdalen også...........om man skjønner hva jeg mener....

når KIL spiller elendige treningskamper betyr det liksom ikke noe, fo rde kommer likevel. når løvham har store meget sterke resultater i vinter, så teller de med når mostander skal klassifiseres........greitt det, men det henger lite sammen den logikken, synes jeg......

"vi var klart best, tapte 0-3, men hvordan kunne vi det........mål er ikke så viktig, tar poeng likevel"........sånn fritt sitert kan det tolkes slik......i værste fall.....

klart at ting kan snu, og det håper vi jo i det lengste, men per i dag er laget rufsete og ikke bedre enn det de viser.....hvorfor heller ikke rett og slett beklage over publikum at det ikke går så bra eller er så mye å se på; så oppnår man også sympati og støtte fra publikum. det trenger man så absolutt.........

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]