mikeb wrote:
Dagbladet tipper KIL på 15. plass, håper jo vi gjør det tipset til skamme. Men første gang på mange år jeg forstår hvorfor de har tippet som de gjør.
Jeg syns Dagbladets tips bærer preg av at de skal tippe flest mulig lag på kortest mulig tid. Det virker mer som om de har slengt navnene på tavla og sett hvor de havner. Det gjelder også nedover i divisjonene. At de ikke har fått med seg at Gaute Larsen ikke skal lede Asker til opprykk fra 2. divisjon, men at han tok over Bryne mot slutten av fjorårssesongen er rett og slett dårlig.
Sånn sett syns jeg Lars Tjernås sine tips i Aftenposten (
http://fotball.aftenposten.no/blogg/lar ... 274769.ece) er mye grundigere og forhåpentligvis bedre, selv om jeg trur (hvertfall før sesongstart) og håper at KIL kommer (langt) høyere opp på tabellen.
Med skadefri førsteellever syns jeg ærlig talt ikke det er mange som har bedre startoppstilling enn oss. Det som bekymrer meg litt er tyngden på midtbanen (og bredden i stallen). Tiller Larsen har ikke vist trøkk og taklingsstyrke som sine sterkeste sider og man kan ikke forvente at Martin Ellingsen skal ta folk på fysikken heller. Håper derfor at daglig leder etter hvert kan være aktuell som propp foran midtforsvaret (bestående av Ryen og Wigum).
KIL slo Elverum fortjent uten sine beste spillere i matchform. Og både Strømmen, Follo og Vard er lag man skal legge bak seg med de viktigste spillerne skadefrie og motiverte. I tillegg bør det være mulig å legge opptil flere av HamKam, UllKisa, Kristiansund, Hødd og Bryne bak seg.
Jeg tipper vi får en sesong der vi på veldig gode dager slår alle, og på dårlige dager kan tape mot alle.