KIL-SMURF wrote:
Har Toppfotballen de nødvendige folka til å takle dette? Jeg bare spør.
Tja. Mange trenertalenter der i gården. Men her må man jo også gjøre som i Vålerenga: Utdanne og headhunte trenere fra breddefotballen. Det finne mye uslipt materiale i KIL Fotball. Det finnes trenertalenter i naboklubbene. Og i stedet for den "pappatrener" mentaliteten man ofte finner i breddefotballen må man utdanne ekte trenersjeler (All ære til alle foreldre som legger ned tusenvis av timer for de yngre, jeg snakker her kun om ett lag som skal bedrive TOPPING). Det må stilles krav til trenere i 11er bredde i for eksempel KIL Fotball, der de beste og mest ambisiøse følges opp tett og får forventninger og krav mot seg. Treneruvikling må gå hånd i hånd med talentutvikling. Og KIL toppfotball har definitivt folk til å bedrive trenerutvikling.
Pluss at KIL toppfotball må legge de formelle rammene rundt krav og forveninger rundt et slikt G16 lag.
Og her i Vinger så er folk vant til å mistenke at folk maler sin egen kake, sikkert fordi man gjør det selv. Så vil bare avkrefte at jeg på noen måte maler noen egen kake her. Ikke er jeg i systemet lenger, ikke har jeg sprukket og gitt etter for fotballen igjen heller. Og er slett ikke noe talent og er heller ikke særlig ambisiøs. Man sier det man mener og det man ser og har sett gjennom flere år. Jeg er GENUINT interessert i talentutvikling. Jeg vrir meg i smerte over at dette ikke er bedre ivaretatt her i distriktet!!