KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 18:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ståtribunen
PostPosted: 04 Feb 2009, 21:50 
Trener

Ser på KIL.no at ståtribunen vil bli stående der den er og at ingenting blir gjort med den ennå.

Med forrige hjemmekamp mot HamKam i minne og Gjemselunds begrensede kapasitet pga forholdet sitte/ståplasser, har jeg et lite forslag.

1: Kjøp inn noen billige plastseter.

2: Rask sammen noen til en dugnad med de ovennevnte plastsetene i kombinasjon med skruer og dertil egnede skrutrekkere.

3: Skru disse setene fast over f.eks. 50% av ståtribuna, så de kan godkjennes som sitteplasser og vi får økt tilskuerkapasiteten både ved at antallet sitteplasser er større og at vi kan øke antall ståplasser.

4: Nyt fordelene de 3 ovennevnte punktene gir da vi både kan slippe inn/selge flere billetter til første hjemmekamp mot HamKam, samt at vi slipper bot (som sist hjemmekamp mot HamKam pga at politiet sier at alle som står i kø må slippes inn og at vi dermed sprenger "kapasiteten" NFF har satt på Gjemselund)

Ellers holdt jeg på å le meg skakk pga denne setningen i artikkelen: "Vi snakker om at linjemannen nå vil løpe 4 meter lenger fra oss. Han vil helt sikkert få med seg de oppmuntrende tilropene også i år."

De "oppmuntrende" tilropene ville nok linjemennene savnet dypt, antar jeg. ;-)

Profile  

Post subject: Re: Ståtribunen
PostPosted: 05 Feb 2009, 23:51 
Spiller

"Vi snakker om at linjemannen nå vil løpe 4 meter lenger fra oss. Han vil helt sikkert få med seg de oppmuntrende tilropene også i år.

Da er vel linjemannen ca 17 meter fra første rad på stårtribuna da....
Ta med kikkert på hjemmekampene, viss du skal holde til på ståtribuna :shock:

Profile  

PostPosted: 08 Feb 2009, 05:10 
Reserve

Jeg har grublet og tenkt på dette med ståtribune. Sittetribune er jo et alternativ, men det løser jo ikke problemet. Hva med en liggetribune? Det løser jo heller ikke problemet med avstand, men det høres forbanna deilig ut.

Profile  

PostPosted: 08 Feb 2009, 11:18 
Kaptein

Eneste at det blir så jævla slitsom å reise seg opp hver gang KIL scorer;)

Last edited by Brandt on 08 Feb 2009, 11:19, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 08 Feb 2009, 23:50 
Klubbdirektør

Kan ikke skjønne hva som er så utrolig dyrt med å flytte stårtribuna. Jeg ser grunnen som står oppført på kil.no, men det er en del ting jeg stusser på.

1.På lillestrøm flyttet man ståtribunen, ja faktisk delte man den i to og flyttet den bak hvert mål. Dette var vel på slutten av 90-tallet og jeg tror ikke man hadde så fryktelig mye mer penger i lillestrøm på den tiden enn man har i KIL i dag. Dessuten tror jeg (uten at jeg kan si det 100% sikkert) at den ståtribuna var nesten identisk med ståtribuna vi har på gjemselund.

2.Man har nå endelig fått flyttet gressmatta inn til hovedtribuna samt lagt om til kunstgress. Dette var første steg/etappe (kall det hva du vil) for "nye" gjemselund. Vi vet hvor lang tid ting tar når det gjelder bygging/ferdigstilling av stadioner i Norge. Videre bygging på gjemselund tror ikke jeg kommer til å skje på en del år. Dagens løsning er derfor ikke særlig gunstig i så mange år fremover. Hvorfor ikke da heller bruke noen øre på å flytte ståtribunen slik at vi får et gjemselund som faktisk kan se rimelig OK ut til man endelig får bygget hele gjemselund ferdig?

Profile  

PostPosted: 09 Feb 2009, 09:53 
Forumlegende

A4Tech wrote:
. Vi vet hvor lang tid ting tar når det gjelder bygging/ferdigstilling av stadioner i Norge. Videre bygging på gjemselund tror ikke jeg kommer til å skje på en del år. Dagens løsning er derfor ikke særlig gunstig i så mange år fremover.

Byggingen skal visst fortsette fortløpende fra høsten igjen. Steg en for denne sesongen. Til 2010 skal man ta neste steg, blant annet med flomlys. Man er så langt i prosessen med både utbygging av nye Gjemselund, kunstgressbane og friidrett på Tråstad samt kunstgressbane på Holt at lite skal kunne stoppe dette nå. Om to år vil jeg tro det aller meste er klar både på Gjemselund og de andre banene.

Profile  

PostPosted: 09 Feb 2009, 10:18 
Forumlegende

Karlsen wrote:
A4Tech wrote:
. Vi vet hvor lang tid ting tar når det gjelder bygging/ferdigstilling av stadioner i Norge. Videre bygging på gjemselund tror ikke jeg kommer til å skje på en del år. Dagens løsning er derfor ikke særlig gunstig i så mange år fremover.

Byggingen skal visst fortsette fortløpende fra høsten igjen. Steg en for denne sesongen. Til 2010 skal man ta neste steg, blant annet med flomlys. Man er så langt i prosessen med både utbygging av nye Gjemselund, kunstgressbane og friidrett på Tråstad samt kunstgressbane på Holt at lite skal kunne stoppe dette nå. Om to år vil jeg tro det aller meste er klar både på Gjemselund og de andre banene.

Ettersom alle kamper er satt opp med start kl . 18.00 i år må de vel ha på plass flomlys. Tilfredsstiller de alle anleggskravene fra NFF med den jobben som gjøres nå?

Profile  

PostPosted: 09 Feb 2009, 10:31 
Forumlegende

Såvidt jeg har skjønt så krever NFF progresjon i utbygging, konkrete planer for utbygging. Banen er godkjent for 2009 uten flomlys. Videre har jeg hørt at man nå i samme slengen legger grunnelementene for flomlys slik at disse bare kan settes opp når man har kommet til det steget. "De lærde" påstår dog at det ikke blir noe flomlys før 2010

Profile  

PostPosted: 09 Feb 2009, 10:45 
Grævling

Nå skal dere alle uansett befinne dere på sittetribunen på feltet til supporterklubben, så dette er vel ikke noe tema for oss? ;-)

Profile  

PostPosted: 09 Feb 2009, 15:06 
Forumlegende

mikeb wrote:
Ettersom alle kamper er satt opp med start kl . 18.00 i år må de vel ha på plass flomlys. Tilfredsstiller de alle anleggskravene fra NFF med den jobben som gjøres nå?

Slik setter man det opp hvert år.
Så justeres det for de siste omgangene.

Dersom målet er at alle skal ha flomlys, betyr det i realiteten at bare lag med flomlys kan rykke opp fra 2.div.
Eller at de som rykker opp må skaffe det over vinteren.
Altså i praksis kanskje samme sak...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]