Karlsen wrote:
Skal og bør vinne: Jeg mener ManUtd ikke burde tatt selvkritikk på den. Slike kamper må vi vinne rett og slett.
Men hadde vi ikke hatt Conny i mål hadde det blitt tap i dag. Nå er det krise. Handling forlanges. Viduet er rett foran oss. det er dyrer å rykke ned enn å styrke laget!
"Skal og bør vinne"
1) kan bety at man bør vinne ut fra tabellposisjonen
2) kan bety at man bør vinne for motstanderen per defisjon er et lag man slå.
Så kan man filosofere over bruken av "skal".
I denne sammenhengen anser jeg det for å bety et innbitt uttrykk og knyttet neve - altså seiersvilje...
Ikke noe å bråke mer med...
Krise?
Man kan også se 4 positive ting
1) fikk et poeng mot en lag som var et klart bedre fotballag
2) man holdt nullen for første gang i år
3) 1.valget i mål virket svært bra
4) Hødd tapte
---
Så kan man lure på om man i klubben har innsett hvor man ligger?
Etter Sandefjord-tapet snakket en spiller om at klubben måtte ta grep om man skulle spille i TL - ok, men tidspunktet synes noe virkelighetsfjernt for å nevne noe slikt...
Etter Sogndalkampen i køppen snakket man fra sportslig ledelse om at Sogndal var et lag man burde ha kjørt over...
Etter begge kampene snakket man om - under pari...
---
Jeg er enig i at handling - kanskje i dobbelt betydning må til.
Men styrke laget?
Hvor?
Forsvar? Midtbane? Angrep? Trenerbenk?
I dagens kamp skapte man vel ikke en døyt før mot helt på slutten, bortsett fra tverrliggerskuddet i 1.omgang.
Null niks.
Man var rett og slett uhyre dårlige forover - unøyaktige når innlegg ble slått - løperne gjemte seg 'bak' mostanderens fosvarere...
Ok, man sparket TB.
Greitt av sikkert forskjellige grunner.
Men er man blitt noe bedre?
Hvor er denne ketchup-effekten?
Kom i 4-3 sieren mot Sogndal?
Flaska tom igjen?
I dette ligger også at man stiller seg litt tvilende til skriket etter forsterkninger...
I så fall snakker om virkelige forsterkninger og spillere over snittet.
Finner man det nå - med klubbens pengekasse?
Man kan også lure på hvorfor KIL etter sin makabre vårsesong, algtså før ferien, skal spille treningskamp mot et TL-lag, og ikke annet...