Bryne FK wrote:
Evigheter siden jeg har vært her
Som dere nok ser på brukernavnet heier jeg ikke på Kongsvinger. Kan ikke si min klubb sin sesong har vært så spesielt mye bedre, men jeg håper ikke at KIL går ned, har en viss sympati for dem. Dere hører hjemme på dette nivået, aller helst i det beste selskapet. Jeg håper for all del dere overlever, samtidig kan det være dere overlever og sender oss ned i stedet, noe jeg absolutt ikke vil.
Kan noen gi meg de viktigste årsakene til denne miserable sesongen til Kongsvinger? Stallen holder da mer enn nok Adeccoliga-standard. Kan bli spennende å se når vi møtes i siste serierunde om den blir avgjørende for et av lagene ...
Takk. Også Bryne hører hjemme på dette nivået. Ideelt sett ville begge klart seg. Er for mange "potetlag" i denne divisjonen, Som Alta, Nybergsund, Notodden og andre som ikke er i nærheten av å ha toppfotballkultur. Norsk toppfotball trenger de gamle storhetene som for eksempel Bryne og Kongsvinger.
Jeg kan gi deg en svært viktig årsak til den miserable sesongen:
Dårlig lederskap!!
Både på treningsfeltet (Før Nordlie kom inn) og oppover i rekkene (Sparke trener uten å ha noen kompetente å sette inn). Faktisk begynte jævelskapet da Vegard Skogheim ikke fikk forlenget kontrakten sin og av den grunn trakk seg som trener. Fjoroårets 4. plass var dog god, dette skyldtes ikke minst at vi da hadde to av divisjonens beste spillere. John Pelu alene skaffet mange poeng. Playmaker Peter Lindau og også general Harald Stormoen var klassespillere som ville hevet ethvert lag.