KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 13:06

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Nytt styre
PostPosted: 28 Feb 2008, 23:11 
Trener

Da er det nye styret på plass

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1004

Får gratulere Torunn Elle og ønske velkommen som styreleder. (Hva er forresten et av byens største kommunikasjonshus?? har ikke bodd i Vinger på 11 år, så her er det en sving eller to jeg ikke har fått med meg :wink: )

Men, jeg har et lite spørsmål i denne forbindelse. Jeg ser at Torunn Elle er styreleder i et styre som består av 3 personer. Det er en kvinneandel på 33,33%. For ikke så lenge siden så jeg at Fredrikstad fotballklubb lå i faresonen for å bli tvangsoppløst pga at de ikke hadde 40% kvinner i styret.

Nå satte jeg meg ikke så godt inn i denne saken med FFK og hvordan de er organisert (både siden jeg så saken på tekst-TV og at min interesse for FFK stort sett inneholder å reise til Østfoldhallen for å se treningskamp med en ad-hoc-tur så Raggen får kjøpt kattedass i Sverige :lol: ), men siden denne kvoteringssaken kunne medføre såpass alvorlige konsekvenser er det interessant å vite hvordan vi vil stå i en slik kjønnskvoteringssak. FFK har vel et AS som er tilknyttet klubben som så mange andre toppklubber, og faller således inn under aksjelovens kvoteringsbestemmelser.

Men ifm RBKs valg av nytt styre for noen uker siden var det også noe i media om at valgkomitèen til RBK ikke hadde foreslått nok kvinner i styret (tror de bare hadde foreslått 1 og måtte ha 2 for å få høy nok %). Og RBK er vel ikke organisert som noe aksjeselskap, men et idrettslag/sportsklubb. (trur eg...) Dette hadde visst sammenheng med noen nye retningslinjer fra fotballforbundet som var sendt ut i fjor høst og som RBKs valgkomite ikke hadde fått med seg.

SÅ, dette handler i bunn og grunn om et enkelt spørsmål; Må vi snart ha ekstraordinær generalforsamling og utvide styret fra 3 til 4 for å få inn en kvinne til ? Eller er organisasjonsformen vår slik at vi ikke må ta høyde for dette kvoteringssystemet?

- DV
.....som forøvrig er sterk motstander av dette kvoteringshysteriet og at man skal benytte "likestilling" som vikarierende motiv for å innføre organisert diskriminering.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Feb 2008, 23:19 
Reserve

Helt uproblematisk såvidt jeg skjønner. 40% regelen skal ikke tolkes helt bokstavelig, og i et styre med tre vil nødvendigvis et kjønn maksimalt være representativt med 33.3%. Om man ikke finner noen tvekjønnede. Så likestillingskravet oppfylles.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Feb 2008, 23:30 
Trener

TaigerVudds wrote:
Helt uproblematisk såvidt jeg skjønner. 40% regelen skal ikke tolkes helt bokstavelig, og i et styre med tre vil nødvendigvis et kjønn maksimalt være representativt med 33.3%. Om man ikke finner noen tvekjønnede. Så likestillingskravet oppfylles.

fant faktisk litt mer om det selv og ;) Det er visst ikke NØFF, men NIF som har innført dette.

http://www.iak.no/wip4/?cat=2639&id=48986

ellers, RBK; http://fotball.adressa.no/eliteserien/article100428.ece

-DV
.... som forøvrig er lettet over at vi slipper å sette noen styremedlemmer på hormonkur :lol:

Profile  

Post subject: Re: Nytt styre
PostPosted: 29 Feb 2008, 00:14 
Grævling

Nå har jeg ikke så stort å bidra med i farten, ang. denne kvoteringsdebatten, men altså:

DV wrote:

........med en ad-hoc-tur så Raggen får kjøpt kattedass i Sverige :lol:

....det er enda godt jeg ikke er på valg i KIL SK dette året!! Etter at slike bomber kommer ut så kan jeg se for meg at en og annen kanskje vil stille spørsmål ved både det ene og det andre :oops:

...ellers håper jeg ikke noen kommer luskende og skal sjekke "utstyret" på styret i KIL SK, redd det er kraftig overtall i antall folk med "tut" i vår styre desserre :-(

Hvis noen har en god kandidat av typen med "trakt", vennligst ring meg ASAP!!

Profile  

PostPosted: 29 Feb 2008, 01:08 
Trener

Raggen wrote:
...ellers håper jeg ikke noen kommer luskende og skal sjekke "utstyret" på styret i KIL SK, redd det er kraftig overtall i antall folk med "tut" i vår styre desserre :-(

Hvis noen har en god kandidat av typen med "trakt", vennligst ring meg ASAP!!

Endelig er det en fordel å bli diskriminert. Jeg er ikke ønsket på valg i supporterklubben :lol: Som "ung", hvit, heterofil mann så er jeg snart ikke ønsket i noe styre lenger. Må bare finne ut hvordan jeg kan bruke dette til å komme meg ut av borettslagsstyret nå :lol: Et av de styrene hvor ingen vil være og om man har sagt at "hvis ingen andre stiller så kan dere sikkert slenge meg opp på valg" så ender man som nestleder :evil:

Profile  

PostPosted: 29 Feb 2008, 01:10 
Trener

Raggen wrote:
DV wrote:

........med en ad-hoc-tur så Raggen får kjøpt kattedass i Sverige :lol:

....det er enda godt jeg ikke er på valg i KIL SK dette året!! Etter at slike bomber kommer ut så kan jeg se for meg at en og annen kanskje vil stille spørsmål ved både det ene og det andre :oops:

Var ikke det der "skilsmissekattene"? Burde jo kunne kreve kattebidrag for at du har hovedomsorgen for de ;) I barneloven så deler jo foreldrene oppfostringsutgiftene for barn i barnebidraget, så du bør jo kunne få fastsatt et "kattebidrag". :mrgreen:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Feb 2008, 01:26 
Grævling

Ja....krypene koster ca 1 høvding i drift pr mnd, så det hadde gjort seg! Får bare ta til takke med at det ikke er andre typer "valper" det er utgifter på...redd det hadde blitt dyrere ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Feb 2008, 01:34 
Trener

Raggen wrote:
Ja....krypene koster ca 1 høvding i drift pr mnd, så det hadde gjort seg! Får bare ta til takke med at det ikke er andre typer "valper" det er utgifter på...redd det hadde blitt dyrere ;-)

Er nok stor fare for at andre typer avkom hadde blitt dyrere. Så hvis du hadde reprodusert deg selv og ikke bare kjøpt katter, så kan du sjekke utgiftene her ;)

http://tjenester.nav.no/bidragsveileder/servlet/dispatcher/

Ellers, for å dra tråden litt tilbake til "topic", så er det fortsatt ingen som har svart meg på hva som er denne kommunikasjonsbedriften som Torunn jobber i. (Hey, hun er akseptert allerede av supporterne, nå begynner vi med fornavn, dere :lol: ) Og en annen ting, når fikk Vinger flere kommunikasjonsbedrifter (eller reklamebyråer på folkemunne...) Hørt om Artic som har hatt reklame på Gjemselund i en årrekke, men finnes det andre der?

-DV

....Som sliter med å henge med i næringsutviklingen i Vinger

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Feb 2008, 01:49 
Grævling

Gandalf

http://www.gandalf.no/medarbeidere/torunn

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Feb 2008, 11:45 
Forumlegende

Jeg synes det er veldig spennende at man får inn folk til sånne verv som ikke er forankret i eller har "grodd fast" i KIL i alle år. Et friskt pust utenfra med litt andre innfallsvinkler er spennende. Også den kompetansen hun bestitter ved å ha den jobben hun har kombinert med dette vervet er spennende. Det at folk flest faktisk ikke har hørt om henne noe særlig fra før tror jeg er veldig etterlgentet i fotballmiljøet på Kongsvinger.

Med all respekt for den kompetansen vi har blant fotballfolk som assosieres med KIL. Vi trenger de også, en erfaring og kompetanse som gjør KIL til nettopp KIL. En kombinasjon av folk som "er" KIL og nye impulser tror jeg er ideelt. Med den historien KIL faktisk har i norsk fotball har vi store mengder kunnskap og erfaring. Disse må tas vare på også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Feb 2008, 14:50 
Kaptein

Hundre prosent enig med deg, Karlsen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Feb 2008, 20:02 
Trener

Karlsen wrote:
Jeg synes det er veldig spennende at man får inn folk til sånne verv som ikke er forankret i eller har "grodd fast" i KIL i alle år. Et friskt pust utenfra med litt andre innfallsvinkler er spennende. Også den kompetansen hun bestitter ved å ha den jobben hun har kombinert med dette vervet er spennende. Det at folk flest faktisk ikke har hørt om henne noe særlig fra før tror jeg er veldig etterlgentet i fotballmiljøet på Kongsvinger.

Med all respekt for den kompetansen vi har blant fotballfolk som assosieres med KIL. Vi trenger de også, en erfaring og kompetanse som gjør KIL til nettopp KIL. En kombinasjon av folk som "er" KIL og nye impulser tror jeg er ideelt. Med den historien KIL faktisk har i norsk fotball har vi store mengder kunnskap og erfaring. Disse må tas vare på også.

Kloke ord, Karlsen.

Setter også veldig pris på at vi får en styreleder som har bakgrunn fra kommunikasjon/markedsføring. Det har vel ikke vært noen stor statshemmelighet at jeg har vært kritisk til medie-kommunikasjonen rundt salget av Pelu m.m., men gjort er gjort. Det blir også spennende å se hva slags blest hun klarer å skape rundt KIL i media og om hun kan få opp engasjementet i byen generelt. Jeg håper hun får det til i hvert fall.

Det er heller ikke negativt at jeg (og mange med meg...) ikke har hørt om henne i fotballsammenheng tidligere. Det er jo ikke alltid at du må ha spilt toppfotball selv for å bli en god fotball-leder. Jfr Kjetil Siem vs Lars Bohinen. Videre utdypning er vel unødvendig ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Mar 2008, 11:09 
Kaptein

Jeg må si at jeg er skeptisk til denne dama. Såvidt jeg vet har hun sittet i styret som styremedlem i hvertfall det siste året uten at jeg har hørt et pip om eller fra henne i media. Men, men hun får få en sjanse

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Mar 2008, 16:19 
Forumlegende

KIL4ever wrote:
Jeg må si at jeg er skeptisk til denne dama. Såvidt jeg vet har hun sittet i styret som styremedlem i hvertfall det siste året uten at jeg har hørt et pip om eller fra henne i media. Men, men hun får få en sjanse

Er vel sjelden man hører noe særlig om andre enn styrelederen i media.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Mar 2008, 19:37 
Kaptein

mikeb wrote:
KIL4ever wrote:

Er vel sjelden man hører noe særlig om andre enn styrelederen i media.

Ja det kan du si, men jeg har heller ikke hørt den indre kjerne snakke om henne heller. Jeg visste faktisk ikke at hun har sitti i styret før jeg leste det nå som hun har overtatt lederjobben

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]