KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 07:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Sessongen 2007
PostPosted: 04 Nov 2007, 18:59 
Forumlegende

Da var sessongen over, og man kan ikke si at det er mer enn hederlig innsats av gutta som har prestert over forventningen til de fleste av oss. Mange ropte krise tidlig i sessongen da laget snublet i flere kamper mye fordi man hadde ny trener og flere nye spillere som trengte tid på å spille seg inn.

Det var flaut å tape mot nyopprykkede Mandalskameratene i serieåpningen, men allerede i 2. serierunde skulle vi vise at vi var et lag som kom til å slå fra oss i år, kun Ivar Rønningen hindret oss i å slå skamma sønder og sammen. Desverre ble det ikke seier mot Skamma, hadde det blitt det hadde sessongen muligens ikke vært over i dag.
Vi kom derimot mer til vår rett mot Skeid som var veldig dårlige når vi møtte de på Bislett i våres, Notodden ble også sendt tilbake til Bluesbygda uten poeng, men de tok hevn noen uker senere med å sende oss ut av cup'n. Etter seieren mot Notodden butta det litt i mot med solid tap mot ett bedre Glimt, kun uavgjort borte mot Tromsdalen og tap hjemme på 16. Mai mot Haugesund. Dramatikken rundt det at Pelu og Sylling kom for sent til kamp satte sitt preg på spill og resultat i den kampen.
Heldigvis kom man ut av den dramtikken ved å se løsninger både klubb og spillere kunne leve med og i runden etter slo vi Molde på røkkeløkka med kynisk fotball. Fulgte opp med uavgjort mot Bryne og seier mot Raufoss.
Trond Amundsen viste at han kunne overliste KIL med kynisk fotball og vi tapte også mot Sogndal. Etter Sogndal kampen begynte oppturen med først fire kamper uten tap før Skamma viste at de regjerte på Briskeby. Så 5 kamper uten tap, før Molde skulle ha revansje fra våroppgjøret. Så 3 strake seiere, tap mot Sogndal og avsluttet med 3 strake seiere til. Avsluttet med scoringsball på Hønefoss og sessongen var nesten fantastisk, men bare nesten for vi var ikke langt unna å kunne spille kvalifisering. Men det er ingen vits i å dvele over det, vi bør heller se frem mot neste sessong og hva som skal til for å nå målet om opprykk.

Vi har bommet på mange straffer i år, jeg husker ikke hvilke kamper det har skjedd og om det har vært utslagsgivende på poengene vi sitter igjen med, men 53 poeng og 56 scorede mål er mer enn det vi hadde når vi nådde kvalliken i 2004. Vi bør nok score enda mer og stramme enda mer til bak for å være sikret opprykk, lagene på 1 og 2 plass ligger 15-16 poeng foran oss og har mye bedre målforskjell. Så neste sessong må vi heve scoringsfrekvensen selv om vi i år har vært bedre enn på mange sessonger. Man kan ikke hvile på laubærene når man har fått en fjerdeplass, ofte klarer ikke lag som har prestert over forventningene å følge opp, men jer er sikker på om at hvis vi beholder stammen i laget og luker bort det som har vært av smårusk i år så kommer vi til å kjempe der oppe neste sessong også.

Spillestallen har vært liten men god i år.

Bakerst har Conny hatt kontroll, han er en offensiv keeper med godt overblikk og flink til å veilede gutta foran ham (Höger, Kai) ;). Litt spørsmålstegn ved rekasjonsevnen på et par frisparkmål i mot, men jevnt over en meget god keeper.

I forsvar har vi nok en gang hatt et solid stopperpar, Ryen må få mye av æren for det selv om Guiomar også er en meget god spiller og farten hans redder oss i en del situasjoner. Men Ryen har nå tilpasset seg fler stopperkolegaer de siste sessongene og hele tiden vist at spiller du sammen med Ryen så fremstår du som en god midtstopper.

På bekkene har Kamark og Smolinski vist seg bra frem, Kamark er fortsatt litt variabel, men jeg føler at han har vært bedre enn de som har hatt denne plassen de foregående sessongene, han er til tider litt "feig" i taklingene, men kompenserer med bra fart og bidrar også fremover, samt har gode innlegg. Smolinski er en tradisjonell bekk med en kompromissløs spillestil som få vinger liker å bryne seg på. Han sleit veldig i cup'n mot Notodden, men utover det har han vært god i de andre kampene jeg har sett ham.

Fortsettelse følger... (middagen kaller) ;)

Last edited by mikeb on 04 Nov 2007, 20:57, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 20:14 
Forumlegende

På midten har vi nok en gang hatt en ganske solid stall, Stormoen har henta tilbake mye av det han ble satt tilbake etter skade, ryktene sier at Solan har begynt å telle på knappene, men som den eneste i dagens stall med erfaring fra tippeligaspill med KIL sysn jeg Stormoen fortjener ett opprykk før han skifter beite.

Nykommerne på midten har vært mer enn meget solide. Torp har vært stabilt god hele sessongen, jobber bra defensivt og er med på å skape variasjon i det offensive spillet, noen perlescoringer har det også blitt dra den karen. Sylling slutta på 10 scoringer og har ellers vist meget solide takter, han står uten kontrakt, får håpe det ikke blir for lenge før gutta på brakka drar frem pennen og sjekkheftet (hvis de har ett sånt) ;).
Lindau gir seg etter årets sessong som er av de beste han har hatt i rød trøye, utrolig sterk med en mann i ryggen og fungerer perfekt som oppspilsspunkt, Lindaus rolle er viktig å erstatte foran neste sessong.
Ørjan har desverre fått ødelagt sessongen av skader, det får vi håpe han slipper i 2008, da han er en mann med eminent teknikk og blikk for spillet og et godt alternativ til Harald dersom han forsvinner, eller som indreløper.
Fremming har desverre fått for lite spilletid i år, håper ikke gutten kommer på andre tanker av den grunn for klubben trenger helt klart Fremming og hans oppoffrende spillestil og klubbfølelse. Holtet har også fått lite spilletid, men har klart kvaliteter som kommer til nytte med presise innlegg og farlige frispark. Men både Patrik og Turbo må selv sørge for at de er gode nok til å konkurrere om plassenen i neste års stall.
Samuellson på topp har scoret jevnt og trutt og taklet overgangen fra 2. div til 1. div bra, han endte opp på 14 scoringer som er like maneg som en spiss jeg ikke husker navnet på putta i fjor. Samuelsson er først og fremst en hodespiller og en som blir god av å ha gode medspillere, han skaper ikke så mye på egenhånd og trenger å bli bedre på å avslutte med føttene også. Men til å avslutte med føttene har vi Pelu som er spektakulær å se på og en publikumsyndling (så sant han kommer seg tidsnok på kamp), hans fart, teknikk og farlige inleggsfot er med på å gjøre ham til et hett salgsobjekt, men Pelu skal være KIL spillere også neste sessong for å være med å sikre opprykk til det ypperste selskap.

Kontroverset i år har vær de mange kortidslån vi har andre klubber, men Førsund spilte med hjertet utenpå drakta og blødde for KIL selv om han bare var leiesoldat og jeg ser gjenre Arnar i KIL drakt igjen. Stømnes var med å sikre poeng mot Bodø-Glimt borte, mens Kortgård Ingebretsen ikke fikk vist seg så mye frem i KIL trøya. Bergan Foss dro tilbake til LSK uten at så mange husker ham, men man kan ikke treffe på alle overganger heller.

Juniorene som kom oppi A-stallen har heller ikke fått vist seg frem så mye, men KIL toppfotball og KIL fotball har nå kommet til enighet for å sikre at man kan gi juniorspiller muligheten og det er nødvendig dersom KIL skal bli stabile på høyt nivå at man avler frem noen toppspillere på egen hånd. Odden forsvinner til Turn og får ha lykke til, Linstad og Gerhardsen vet vi ikke så mye om enda, men regner med at de blir å finne i KIL tørye neste år også, og forhåpentligvis utviklere seg i forsessongen slik at de får mer spilletid neste sessong. Sammen med van Wijk har de sørget for at 2. laget vant 3.div avd. Hedemark og det er en prestasjon det står respekt av.

Koffeld blir vel ikke kvitt prolapsen, veldig synd for jeg syns det lukta god spiss av ham i innhoppene han hadde tidlig i fjor. Nås blir vel Follo spiller igjen etter å ha gått tilbake dit på lån i sommer.

Berntsen tok over stafettpinnen fra Skogen med glans og Jørn Gunnar og resten av hjelpeapparatet skal ha stor ære for å ha gjort 2007 sessongen til en nesten perfekt sessong. Det er bra det bare var nesten for da har vi noe å strekke oss etter neste år.

Vi trenger å styrke stallen for å slåss om opprykk, men det viktigste er å sikre at vi får beholde nøkkelspillere i stallen, men en god spiller i hvert ledd som kan være med å utfordre dagens KIL spillere om plassene, samt at gode juniorspillere får mulighetene til å prøve seg og utvikle seg til toppspillere skal være med på å gjøre målsettningen om opprykk i 2008 til en realitet, jeg gleder meg allerede til neste sessong.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 12:02 
Grævling

Da fikk jeg endelig tatt meg tid til å lese gjennom oppsummeringen din. Grunne til at ikke flere har kommentert innleggene er vel rett og slett forde det er en ganske perfekt beskrivelse av årets sesong :-)

Eneste jeg vil legge til er at vi også har fått sett Fredrik Nilsen i aksjon en god del ganger i løpet av året. FØrst fikk han prøve seg på flanken, hvor han gjorde en helt grei jobb. Men det er vel først og fremst som back han har imponert. Med bare 19 år på ryggen har han tatt sjansen med bravur. Husker godt bortekampen mot Glimt hvor han klarte seg meget bra mot hurtige nordlendinger. Etterhvert har han bare blitt bedre og bedre, så her har vi en juvel på gang.

Gleder meg også til neste sesong.....da skal vi jo etter Njøsen's utsagn rykke opp, så det blir stas.

Gi meg Soler og hans 85 millioner, skogsfolket i Nybergsund, samene i Alta, solariumsbrune Nevstad i Hødd og komplett-dått-idioti i Sandefjord....neste år blir det Haraball hele året :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 13:41 
Kaptein

Raggen wrote:

Gi meg Soler og hans 85 millioner, skogsfolket i Nybergsund, samene i Alta, solariumsbrune Nevstad i Hødd og komplett-dått-idioti i Sandefjord....neste år blir det Haraball hele året :D

Amen to that, brother!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 14:43 
Forumlegende

Beklager til Nilsen at jeg glemte ham, må skyldes for mye mat til middag.

Nilsen har vist seg bra frem i de kampene han har spilt og er absolutt en mann for fremtiden.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 16:12 
Materialforvalter

Neste år vil målene sitte som når jeg hører skuddene langt oppe på skogen under æljjakta.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]