TaigerVudds wrote:
Pelu ankom altfor sent til hjemmekamp for drøye to uker siden, og da uttalte Berntsen at Pelu hadde brukt hele lagets kvote for sesongen. Hadde det vært meg, hadde jeg vært ekstremt påpasselig med at tilstrekkelig feilmargin var innlagt de neste kampene. Men Pelu/Sylling? Neida. Til tross for at 16. mai er en av de mest utfordrende dagene trafikkmessig sett hvert år, kan de umulig ha beregnet bedre tid enn at de hadde kommet temmelig presis selv med mindre trafikk enn en helt vanlig ettermiddag. Var det latte'n som smakte så godt at de syntes Fotballens Festdag ikke har verdt en ekstra sikkerhetsmargin?
Enten har Pelu en god grunn (og dette må være en grunn der Pelu selv er totalt uskyldig, og ikke kunne forutsagt problemene), ellers bør han være ferdig i KIL-trøya. Trafikk-problemer er ingen god grunn. Det er faktisk en ekstremt dårlig grunn i denne sammenhengen. Vi har alle kommet for sent noen ganger, og det er noen ganger vi ALDRI kommer for sent. 10 minutter for sent på jobb iblant kan aksepteres mange steder. Men man kommer ikke en time for sent til et viktig møte. En hjemmekamp 16. mai er ingen vanlig dag på jobben, det er som et viktig møte å regne. Man kommer ikke for sent i sitt eget bryllup. Det man vil og skal rekke, rekker man. I dette tilfellet synes jeg det stinker av at spilleren selv ikke synes KIL, medspillerne og supporterne er viktige nok til at han sørger for å holde de avtaler man skal holde. Da synes ikke jeg han er viktig nok til å være blant Våre Gutter.
En benkesliter hadde vært ferdig før Pelu hadde rukket si "Timebussen". Pelu har endel kvaliteter som gjør det litt tyngre å gi ham fyken til tross for at arbeidsgiveren har mer enn nok til å sende ham ut porten. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg for at kjendisstatusen hans fører til ekstra hard straff. Det er snarere tvert imot.
Sier ikke at det er en god grunn, men jeg kan forstå at man satt fast i trafikken i går dersom man reiste oppover til Kongsvinger mellom kl. 15 og 16. Det at det skjedde for andre gang er selvfølgelig ganske pinlig for Pelu og han bør legge seg langflat.
Etter min mening burde spillerene allerede ha vært på Kongsvinger kl. 16 i går for å gjøre seg klare for kamp.
Forresten noen som vet hva som er oppmøtetidspunktet i forkant av kamp?