KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 17:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kamptråd Asker-KIL
PostPosted: 22 Jun 2011, 21:50 
Reserve

ivo wrote:
albert wrote:
Hvorfor skal vi bruke Linnes fremover på banen ?
1. det vil gjøre oss ennå svakere bakover
2. Linnes kan bli en god back men en ok kant/flanke - så la ham spesialisere seg som back og dermed ha muligheten til å forlate Kongsvinger på sikt når han "vokser" ut av klubben.

Fordi han har ekstremegenskaper til å gå forbi folk med ballen.
Det så man flere ganger i dag.
Med ok, det er jo finere å se på om man må drible av 6 og ikke 1 til 2.

Hva er dette tullet med moderne back som noen har snakket om?
Dette er KIL og bunnen av Adecco, ikke La Liga.
Og KIL har ikke noe framover når Guven er som i dag. Helt borte vekk.

Dessuten blir man ikke svakere bakover om man får inn et par forsvarere.
Og går det egentlig an å bli mer rotete bakover.
Husk at LøvHam faktisk hadde nok klare sjanser i 1.omgang til å lede 3-1 med litt flaks.

Enig i at vi hadde tur mot LøvHam som unngikk baklengs. Hvis dere mener at Linnes er så utrolig god til å passere mann med ballen i beina vil han fortsatt kunne bruke dette som sideback.
Vi trenger da langt i fra nok en mann som dribler og dribler og tråkker på kula. Er ikke den delen av vårt angrepsspill som vi sliter mest med. Det vi trenger en en kollektiv plan for hvordan vi skal angripe sammen. Ikke for hvordan tuelo skal drible seg bort

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2011, 21:53 
Trener

KIL burde avgjort dette i 1. omgang. Vi klarer ikke å forsvare en 1 måls (eller 2 måls ledelse for den saks skyld). Svakt å tape mot disse amatørene med adeccoligaens mest patetiske "stadion". Denne gang var det ikke en gang dommerns feil at vi taper, selv om det var den famøse Frk. Toppe Poppe som dømte.

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2011, 21:56 
Materialforvalter

Drublic wrote:
Pulverheksa wrote:
Eide er vel ikke direkte motiverende han heller. Da han tok over etter han med håret ble det ikke akkurat noe oppsving, og da Tom forsvant var det vel i ren lettelse gutta spilte så bra mot slutten av sesongen.

Da han tok over etter "han med håret" var det sammen med Morten Kristiansen. På den tia var Pelu var en god spiller, Carl Erik Torp hadde ingen hørt om før og Roar Johansen var skole lærer på heltid.

Skal Eide bli dømt for de månedene etter Berntsen kan han like så godt legge opp nå.
Men mest sannsynlig får han jobb i en annen klubb og gjør det fenomenalt bra.
Kanskje om vi er heldig vil han nevne tida i KIL hvor han lærte utrolig mye av Nordlie og Tony.

Sånn er det jo ofte med trenere - de gjør det dårlig ett sted, men klarer seg godt et annet. Jeg har dessverre ingen tro på at Eide vil ha den nødvendige respekten eller evnen til å skape entusiasme blant spillerne som jeg mener er avgjørende for om resultatet skal bli bra. Men det hender jo jeg tar feil også - selv om det er ytterst sjelden. 8)

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2011, 21:58 
Forumlegende

Jeg er ingen stor fan av Brogeland, men dette er da ikke bare hans skyld.

Ifølge pålitelige rykter har det vært store motivasjonsmangler innad i laget.
Og dette går ikke på at noen ikke motiverer, men på spilleres holdninger.
Da er det faktisk lite man får gjort, annet enn å sette slike ut av laget.

Alle bortekampene, unntatt deler av den mot Sandefjord, har vært preget av mye av det samme.
Nemlig en uforklaring passivitet og slapphet.
Og ubesluttsomhet.
Det har vært noe "rart".
Ifølge en av bloggene til Henning Danielsen har spillergruppa satt seg opprykk som mål.
Er man litt blærete fordi man var i TL i fjor, og tror at man kan bade seg til seire?
Man har jo spillere nok med toppfotballerfaring, så det holder ikke med "ungt lag" og "urutinert lag".

Eller er det rett og slett at man ikke er bedre?

Man var gode mot Sogndal, Hønefoss, Lillestrøm og Mjøndalen.
Og Ørebro litt tidligere.
Siden har det vært sporadisk mot god motstand.

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2011, 22:01 
Trener

ivo wrote:
Hva er dette tullet med moderne back som noen har snakket om?
Dette er KIL og bunnen av Adecco, ikke La Liga.
Og KIL har ikke noe framover når Guven er som i dag. Helt borte vekk.

Dessuten blir man ikke svakere bakover om man får inn et par forsvarere.
Og går det egentlig an å bli mer rotete bakover.

Helt enig i alt!
Martin Linnes er ikke Dani Alves, og sånn som KIL spiller er jeg ikke så sikker på at Alves hadde fått til all verden som "moderne back" i rødt og hvitt heller.

Nei, vi er en klubb med ett årsbudsjett som kan sammenlignes med månedslønna til Dani Alves!
Vi må bruke de spillerne vi har der de er best. Linnes er best fremover på banen, men såklart problemet er da at vi allerede har det tynneste forsvaret i Adecco'n.

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2011, 22:02 
Forumlegende

albert wrote:
. Hvis dere mener at Linnes er så utrolig god til å passere mann med ballen i beina vil han fortsatt kunne bruke dette som sideback.
Vi trenger da langt i fra nok en mann som dribler og dribler og tråkker på kula. Er ikke den delen av vårt angrepsspill som vi sliter mest med. Det vi trenger en en kollektiv plan for hvordan vi skal angripe sammen. Ikke for hvordan tuelo skal drible seg bort

Linnes dribler / passerer på en helt annen måte.
Han er utrolig flink til å bruke ledig rom og gå forover.
Både Guven og Tuelo skal snurre til alle kanter på sitt verste.
Forskjellen er faktisk enorm, synes jeg.
Jeg har faktisk knapt sett liknende.

Men denne kampen er tapt med nåværende regime, det innser jeg.

Ellers enig i plan som du nevner.

Last edited by ivo on 22 Jun 2011, 22:04, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2011, 22:13 
Forumlegende

Når Toppe dømmer vinner ikke KIL. Så ikke straffesituasjonen da vi står for langt unna, men utover det så satt det veldig langt inne å blåse KILs vei mans Asker får veldig lett frispark. I tilegg bør gutta lære seg at en kamp varer i 90 minutter. Så langt i år har vi vært best etter pause, men i dag er det motsatt. I 1. omgang kjører vi på og skaper mye, scorer til og med på en dødball.
Asker har noe farligheter, men vi demmer ganske bra opp i 1. omgang. Asker gjør litt samme feilen som vi har gjort tidligere i sessongen, de er ett teknisk og spillende lag, men blir litt omfattende.

Desverre tok det bare en pause for dem å innse det og etter pause er det Asker som fører. De skaper ikke all verden etter pause heller, men gjør ting enklere og går mer rett på mål. Men hvofro i all verden er vi ikke fremme å støter på Asker spilleren som scorer 1-1 målet. Samme feilen skjer flere ganger i kampen, motsanderen får stå alene på 18 meter og dempe å skyte. Vi må ha en spiller som støter, det vil redusere sannsynligheten for scoring i mot betraktelig.

Syns Ørjan og Güven gjør en god kamp i dag. Tobia har noen klassredninger, og det er synd ikke de blir matchavgjørende. Backrekka virka lenge mer solid enn tidligere i år, men roter det til for seg og feilen med at de ikke går ut å støter skjer flere ganger. Så vidt jeg har lagt merke til så kommer også de fleste scoringene i mot for vår del på Linnes sin side. Mulig han kan bli en god back, men hans kvaliteter er fremover på banen. Og frem til han er mer stødig defensiv, syns jeg også at han skal flyttes frem på banen. Så får vi bruke Samir og Pireau på hver sin kant. Har lenge ment at Linnes bør få prøve backplassen, men vet ikke om vi har råd (poengmessig) til det.

Dosso er mye svakre i dag en sist, gjør en ok første omgang, men gjør mye feil i andre. Mulig han ikke tåler så pass tett matchprogram. Aas klarer heller ikke å komme inn i kampen. Både Solum og Holmen jobber bra på topp og begge hadde fortjent en scoring. Tuelo er også nær, men får ikke nok trøkk i kula når han kommer sidelengs mot målet, mulig vi bør prøve Tuelog på spissplass for å få han rettvendt. Krogh gjør vel en ok match, men har ett par misser som fører til brudd i mot.

Synd med tap i dag, det er først og fremst fordi vi ikke klarer å holde samme intensitet etter pause, om det er motivasjon eller at vi er for dårlig trent vet ikke jeg, men vi må begynne å spille ball i 90 minutter + tilegg, holder desverre ikke med en ok omgang. Neste helg mot Bryne blir en tøff batalje og jeg er usikker på om vi har fysikk nok i laget til å håndtere dem, håper gutta motbeviser dette.

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2011, 22:22 
Reserve

ivo wrote:
albert wrote:
. Hvis dere mener at Linnes er så utrolig god til å passere mann med ballen i beina vil han fortsatt kunne bruke dette som sideback.

Det er nemlig ikke så enkelt å være kreativ og god fremover på banen uten at de andre bidrar i henhold til en plan.
Derfor er jeg redd for at det blir vanskelig for Linnes også.
Jeg hører dere mener på ett nivå som er såpass høyt nivå at han overgår både tuelo og Guven en høy gang.
Er skeptisk men utfra det jeg har sett av ham - kan jeg ikke blånekte for påstanden deres - men som sagt skeptisk

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2011, 23:10 
Trener

albert wrote:
ivo wrote:
albert wrote:

Det er nemlig ikke så enkelt å være kreativ og god fremover på banen uten at de andre bidrar i henhold til en plan.
Derfor er jeg redd for at det blir vanskelig for Linnes også.
Jeg hører dere mener på ett nivå som er såpass høyt nivå at han overgår både tuelo og Guven en høy gang.
Er skeptisk men utfra det jeg har sett av ham - kan jeg ikke blånekte for påstanden deres - men som sagt skeptisk

Meget godt poeng, albert.

Linnes er best offensivt når han kan få komme bakfra i fart. Han er ikke i nærheten av å ha f.eks. Tuelos evner til å stå stille, drible 3 mann og likevel beholde ballen. I og med at han på kant oftere vil måtte starte stillestående/uten fart så vil hans offensivve evner i mine øyne reduseres om han settes opp som ving, og i dag er han faktisk vår beste i forsvarsfireren. Linnes har størst fremtidspotensiale som back, og f.eks i dag hadde det vært tap-tap-situasjon om man skulle dyttet ham opp på kant.

I dag er det frustrerende å se at vi ikke klarer å lede kamper. Vi viser i større perioder i 1.omgang at vi går langt utenpå Asker hva gjelder fotballkvaliteter, og glimtvis tar vi det frem i 2. omgang også. Men vi må ha den for**** ballen på bakken.... :evil:

Når vi legger oss bakpå og lar oss lede inn i et spill hvor ballen går høyt er vi elendige. Da er vi en dumpekandidat bl.a. pga manglende duellstyrke. Får vi ballen på bakken og tempo fremover er vi divisjonens beste lag.

Noen (Brogeland, f.eks. :?: ) bør ta en liten tordentale for å holde ballen på bakken i neste kamp mot Bryne. Og gjøre det ganske så klart at det er planen selv om vi leder....

Profile  

PostPosted: 23 Jun 2011, 02:00 
Forumlegende

Mange som roper på trenerbytte og savnet Tony. Enig i at Tony var en karismatisk figur og nok viste mer engasjement på sidelinja, men husk at på 11 kamper i år er vi kun 5 poeng under det vi tok på hele sessongen i fjor med Amundsen og så Tony ved roret. Amundsen sørget vel kun for tre av de poengene.

Nytter ikke å rope på trenerbytte bare det butter litt i mot, tror ikke det vil gjøre ting veldig mye bedre. Problemt vårt er to ting, det ene sitter i hodet på spillerne og går på at de ikke klarer å prestere sitt beste gjennom en hel kamp, kan neppe være kondisjon det går på, men motivasjon / selvtillit.
Det andre er duellstyrke, vi har ikke nok muskler i laget til å stå i mot tøffe dueller som det er mye av i adeccoligaen, faktisk mer fysisk fotball og behov for duellstyrke enn i tippeligaen. Så når overgangsvinduet åpner er det ett par spllere av den litt store sterke sorten vi må se etter.

Eide og Brogeland er jo ganske like som fotballtrenere, Brogeland er nok litt mer tydelig enn Eide. De er to trenere som er fagpersoner, kan mye om fotball og organisering, og som helt sikker kunne vært bedre på å motivere og skape glød i spillergruppa. Vi savner nok kanskje en type som Tony / Nordlie eller Skogheim til å gi spillerne den lille ekstra gløden til å gi jernet i 90-100 minutter. Mange av de som er i gruppa har jo også slitt med det samme før. Mulig man hadde trengt en idrettpsykolog til å rote litt i skallene på laget?

Profile  

PostPosted: 23 Jun 2011, 11:06 
Klubbdirektør

Jeg savner ar KIL spiller som et lag og gjør hverandre gode. Slik det er nå er det mange gode enkeltprestasjoner, men det skjer for lite foran mål. Bli med opp når overgangsmulighetene kommer!

Tapet mot Asker føles veldig surt. KIL kjører over motstanderen til de grader i første omgang og bør score flere mål. I andre omgang blir man igjen for passive. Utligningen kom på et bra skudd, men han får all tid i verden til å sikte. Straffa på slutten er slik som skjer og det er ganske typisk at det rammer KIL i den situasjonen man er i.

Jeg syns forøvrig at man burde startet med det samme laget som vant mot Løv Ham. Ikke noe galt med Tuelo, men Aas viser gang på gang at han kan drible og holde ballen i beina lenge. Syns man heller kunne satt inn Tuelo etter hvert. Tuelo gjør også de utroligste ting med ballen, kan drible og skyte, men er kanskje litt mer av og på enn Aas.

Jeg mener at KIL har mer enn gode nok spillere til å hevde seg i serien, men samhandlinga og gløden må være på topp hele kampen. Det var førøvrig mange av spillerne som la ned mye bra arbeid/innsats i denne kampen så det er ganske små marginer for om man lykkes tror jeg.

Profile  

PostPosted: 23 Jun 2011, 16:46 
Forumlegende

DV wrote:
[
Linnes er best offensivt når han kan få komme bakfra i fart. Han er ikke i nærheten av å ha f.eks. Tuelos evner til å stå stille, drible 3 mann og likevel beholde ballen. I og med at han på kant oftere vil måtte starte stillestående/uten fart så vil hans offensivve evner i mine øyne reduseres om han settes opp som ving, og i dag er han faktisk vår beste i forsvarsfireren. Linnes har størst fremtidspotensiale som back, og f.eks i dag hadde det vært tap-tap-situasjon om man skulle dyttet ham opp på kant.

Du så det senest i går at han kan starte på null og passere en spiller ubønnhørlig og samtidig ha full kontroll på ballen.
Vi har også tidligere sett hans enorme rykk med kontroll innenfor 16-meteren og på små flater.
Fotball er da ikke baseball hvor man står fast på sine baser til noen roper løp.
En ving / flanke skal da ikke stå med henda i hoftene og vente.

Jeg ville brukt ham son indreløper i 4-3-3.
Dere har jo tilskrevet ham gode nok defensive egenskaper og de offensive er det vel ingen som betviler.
Og med hans egenskaper til å utnytte rom gange fart er det skandaløst slik KIL bruker laget i dag.
Nærmest komisk.

Når KIL ligger under på bortebane, spiller man ballen inn til sentrum av midtbanen, som slår den ut på siden, hvor en back og en flanke spiller litt att og fram før en back dunker den på lykke og fromme framover.
Og noen slår den bare bakover.
Spill 4-3-3, for det er det enkleste for spillere på dette nivået, og KIL har flust av folk til dette.
Vi så det mot Asker i 2.omgang i går hvor hjelpesløse man er i dagens system når motstanderen begynner å trille ballen.
Dette var alta, nybergsund, sulf om igjen.
KIL er vel det laget som minst evner å holde ballen trygt i laget for å bare beholde den og dytte den rundt.

Ja, det er bare 6 poeng opp og 0 ned.
Men mens mange andre er for oppadgående så er ikke KIL det.

Noe av det samme gjelder bruken av ØBH som er god når man får løpe framover med ballen, og ikke plasseres midt i bana for å stå der.

Last edited by ivo on 23 Jun 2011, 16:46, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 24 Jun 2011, 16:20 
Reserve

Blir helt håpløst å sammenligne poengsummen Tony/Amundsen tok i Tippeligaen mot hva Brogeland har tatt i denne utgaven av adeccoligaen. Kil var i fjor ett lag som var dømt nord og ned. De hadde historisk lavt budsjett og kom til toppserien via kvalikk. Legger man til lønnskutt og konstante utskiftninger i styret og stell er det imponerende at man holdt seg flytende helt frem til nest siste kamp. Brogeland disponerer en helproff stall med over 50% av stallen med Tippeliga erfaring. Ikke mange av de andre klubbene som har det lenger.

Profile  

PostPosted: 24 Jun 2011, 21:10 
Klubbdirektør

allan wrote:
Blir helt håpløst å sammenligne poengsummen Tony/Amundsen tok i Tippeligaen mot hva Brogeland har tatt i denne utgaven av adeccoligaen. Kil var i fjor ett lag som var dømt nord og ned. De hadde historisk lavt budsjett og kom til toppserien via kvalikk. Legger man til lønnskutt og konstante utskiftninger i styret og stell er det imponerende at man holdt seg flytende helt frem til nest siste kamp. Brogeland disponerer en helproff stall med over 50% av stallen med Tippeliga erfaring. Ikke mange av de andre klubbene som har det lenger.

Du glemte kanskje et par ting mht fjorårs-sesongen...Konkurstrusselen, og spillere som bare "spilte for lønna", og knapt nok det....Altså, som ikke gadd og spille mer da de oppdaget hvordan det lå an økonomisk i klubben. Og dette var bl.a. en spiller som Tony hadde sett for og være med og redde KIL fra nedrykk. Skjønner ikke hvordan Tony tilsynelatende klarte og beholde maska/humøret utad. Beundringsverdig :!:

Profile  

PostPosted: 25 Jun 2011, 19:59 
Klubbdirektør

Brogeland uttalte til lokalavisa før kampen at de hadde kontroll på Asker og en plan han ikke ville røpe. Jeg så ingen plan og særlig ingen plan b.

Må si jeg savner en trener som er aktiv på sidelinjen, ala Rekdal

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]