mikeb wrote:
Regner med at Sylling og Pelu også satt fast i Oslo trafikken i dag, og er det sant at de var på plass før kampstart så syns ikke jeg de skal starte på benken. Vi er desverre ikke i en posisjon der vi kan la slike prinsipper gå utover hvem som skal få spille. Klart gutta skal møte opp i tide, men hva er oppmøtetiden om dagen siden folk ikke rekker frem i tide.
Beklager, mikeb, jeg synes ofte du skriver mye fornuftig, men her er det vissvass. Når to spillere kommer omtrent til kampstart, er de massivt forsinket. Dette er ingen miniputt-kamp der man møter opp noen minutter før, setter på seg trøye, og spiller. Jeg vet ikke avtalt oppmøte, men det er spillermøte og forberedelser - før de starter oppvarmingen nærmere en time før kampstart. Og når en spiller attpåtil driter seg ut for andre gang på tre hjemmekamper, er det helt uholdbart. Med forbehold om at grunnene var ekstremt gode, er dette et svært grovt overtramp mot en arbeidsgiver, og utvilsomt en oppsigelsesgrunn. I tillegg "pisser" han på medspillere, supporterne og klubben. Med mindre han er komplett idiot (evt. faktisk har en rimelig grunn) er en flere timers forsentkomming et soleklart eksempel på en spiller som setter seg selv langt, langt foran laget.
Benken er åpenbar. For min del burde minst en av dem beholdt klærne på, og blitt kommandert opp på sittetribunen. Nær supporterne. Vi som rakk kampen bør gjøre oss opp en oppfatning av hva slags KIL vi vil ha. Vil vi ha et lag med leiesoldater og gjester som åpenbart har hodet og hjertet helt andre steder enn i KIL, og som opphøyer seg selv til en gigant etter å ha dratt et par finter og scoret noen mål? Eller vil vi ha noen som riktignok er på et lavere nivå, men som er glad i klubben og kjemper normalt med hjertet utenpå drakta? I tillegg kan vi spørre oss; Hvorfor var ikke folk på Gjemselund idag? Kan det være fordi disse "på papiret" flinke spillerne ikke rører ved hjertet til Kongsvinger-folk flest? Har de sett sannheten, mens vi supportere fremdeles tror Keiserens Nye Klær skal være slik?
Pelu (igjen med mindre han faktisk har en hittil ukjent grunn) vil ikke motta noen applaus fra meg neste kamp. Jeg håper faktisk jeg aldri får se ham i KIL-drakt igjen. Han har vanæret klubben og drakta, ved å i praksis vise at jobben hans og KIL ikke betyr noe for ham. Mulig vi tar et steg tilbake sportslig ved å si nei til hans tjenester. Men med sånne spillere på laget kan vi ALDRI, ALDRI, ALDRI vinne noe likevel. Til det er det ikke nok KIL-hjertet til å kjempe nok når det virkelig trengs.