KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 18:01

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 548 posts ]  Go to page Previous  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 23 Sep 2008, 20:46 
Kaptein

Neil Lennon wrote:
Litt feil sted å skrive dette, men Tom Nordlie skal delta på NRKs Bakrommet i kveld.

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/413450

Profile  

PostPosted: 01 Oct 2008, 13:56 
Klubbdirektør

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 263344.ece

Profile  

PostPosted: 01 Oct 2008, 14:44 
Klubbdirektør

Tom Nordlie og KIL på VGTV:

http://atvs.vg.no/player/?id=18810&index_id=295

Profile  

PostPosted: 01 Oct 2008, 14:50 
Kaptein

Utrolig deilig med litt positivitet rundt Kongsvinger Toppfotball. Det føles riktig. Klisje selvfølgelig, men du store min, man ser jo effektene av klisjeen i praksis om dagen.

Profile  

PostPosted: 02 Oct 2008, 14:56 
Reserve

Hvem blir egentlig ny trener neste år? Ser i Glomdalen at Nordlie plutselig er aktuell igjen, og med de resultatene som KIL har i det siste er jo ikke det noe bombe, eller noe minus.

Tidligere i år var det snakk om at en trener var så godt som klar, men som ikke kunne ta over før etter sesongslutt. Trond Amundsen har vært lansert som en het kandidat, men han har skrevet under ny 2 års kontrakt med Løv/Ham. Hvem blir det, og hvem vil vi ha?

Profile  

PostPosted: 02 Oct 2008, 15:00 
Forumlegende

Kongjohan wrote:
Hvem blir egentlig ny trener neste år? Ser i Glomdalen at Nordlie plutselig er aktuell igjen, og med de resultatene som KIL har i det siste er jo ikke det noe bombe, eller noe minus.

Tidligere i år var det snakk om at en trener var så godt som klar, men som ikke kunne ta over før etter sesongslutt. Trond Amundsen har vært lansert som en het kandidat, men han har skrevet under ny 2 års kontrakt med Løv/Ham. Hvem blir det, og hvem vil vi ha?

Er vel ingen tvil om at de fleste vil ha Nordlie om det lar seg gjøre rent økonomisk.
Men han vil jo være en dyr og populær mann på trenermarkedet, så hvor relaistisk det er tviler jeg på. Men hvor mange trodde at han skulle komme å trene KIL i sessongeavsluttningen i år ;)

Profile  

PostPosted: 02 Oct 2008, 15:06 
Reserve

mikeb wrote:
Kongjohan wrote:

Er vel ingen tvil om at de fleste vil ha Nordlie om det lar seg gjøre rent økonomisk.
Men han vil jo være en dyr og populær mann på trenermarkedet, så hvor relaistisk det er tviler jeg på. Men hvor mange trodde at han skulle komme å trene KIL i sessongeavsluttningen i år ;)

Mulig det jeg sier nå blir litt som å banne i kjærka, og det er uansett helt feil tidspunkt å ta det opp på, men jeg er ikke automatisk en stor fan av å få inn Nordlie som en fast mann. Men den diskusjonen får man vel kanskje ta etter sesongen. Nå får både han og vi konsentrere oss om å se KIL slå Alta til helga.

Synes uansett det er interessant å se på hvem som skal være alternativet? KIL har jo stålkontroll på det svenske spillermarkedet, kan en svensk trener være aktuell? Hva med å hente Geir Bakke tilbake til Gjemselund?

Profile  

PostPosted: 02 Oct 2008, 15:43 
Saftblander

Geir Bakke skal heldigvis ikke til Gjemselund, men har fått jobb i Stabæk som assistent. Tror ikke fansen til Moss var veldig misfornøyd med at han dro. De skriker fortsatt etter Tørum som spilte 4-3-3. Bakke la om til 4-4-2 og ville bl.a ha mer defensiv jobbing fra vingene. Resultatet ble vel ikke helt optimalt.

Hvis KIL får Nordlie ville det vært utrolig. Han har trent andre klubber over flere sesonger med godt resultat (Sandefjord i to sesonger og Start til opprykk i 04 og sølv i 05).

Tror ett eller to år med Nordlie ville gjort klubben godt. Han er sikkert utrolig krevende, men ville nok gjort noe med ambisjonsnivået i klubben, vinnermentalitet og treningskultur.

KIL har vel fått mer medieoppmerksomhet i VG og TV2 de siste tre ukene, enn de siste tre årene til sammen. Det betyr muligheter for mer sponsorkroner, flere tilskuere, større entusiasme rundt laget.
Er nok en del gode spillere som også kunne tenke seg å bli trent av ham.

Profile  

PostPosted: 02 Oct 2008, 16:16 
Klubbdirektør

Angående sponsorer er det mange som er villige til å spytte inn penger hvis Nordli blir her et par år. Så det ser jeg ikke som noe problem.

Profile  

PostPosted: 02 Oct 2008, 20:44 
Forumlegende

Nordlie må bli ja!! Han ser ut til å være en god match for KIL. Og hele KIL og Kongsvinger trenger nå en som er profesjonell til fingerspissene til å rydde opp skikkelig. Et lengre engasjement for Nordlie, gjerne med tittelen diktator for min del, kan vise seg å være det smartest som har skjedd i klubben på mange mange år!

Profile  

PostPosted: 02 Oct 2008, 21:56 
Forumlegende

Interessant.
Faktisk begynt å like Nordlie.
Men så er vi ganske like også - om enn i forskjellige fag.

Tror at Nordlie kan gjøre suksess med KIL.
Gjorde det med Start fra scratch.
Liknende med Sandefjord.
Ryddet opp i Viking.
Vin og vann i LSK...

En teori:
Tom er nærmest hyperaktiv engasjert.
Han er klar - tydelig - vet at det han sier er korrekt [situasjonsbestemt korrekthet].

Men,
om KILs gutter nå elsker dette idag er det ikke sikkert de gjør det når de blir stjerner...
Ser man poenget?

Slik er det i alt.
Jo større stjerne man er [spillere], jo mer psykisk fortrengning og mindre evne ofte til å se det geniale i det aktuelle og litt mer hindrende stolthet.
Det kan være katalysatoren til vanskelighetene 3.året i Start og 2.året i LSK.

Profile  

PostPosted: 03 Oct 2008, 11:47 
Reserve

Jeg gjentar: Dette er nok som å banne i kjærka, og det er uansett feil tidspunkt å være kritisk til Nordli, men....Jeg er også enig i at KIL trenger en Nordli-diktatorisk type til å få litt ordentlig orden på ting og tang. De klubbene som er nevnt at Nordli har fått opp i rekordfart, har han vel også fått sparken fra?

Vi har sett det i Lillestrøm, i Vålerenga, i sandefjord, i Start, at han har gjort det bra, for så å gjøre det dårlig. Det jeg er redd for er at det samme skal skje i KIL som i disse klubbene, og jeg er redd for at KIL kanskje ikke tåler det like godt som ovennevte lag.

Men for all del, ingenting i verden ville glede meg mer enn at jeg tar feil...!

Profile  

PostPosted: 03 Oct 2008, 11:56 
Spiller

Kongjohan wrote:
Jeg gjentar: Dette er nok som å banne i kjærka, og det er uansett feil tidspunkt å være kritisk til Nordli, men....Jeg er også enig i at KIL trenger en Nordli-diktatorisk type til å få litt ordentlig orden på ting og tang. De klubbene som er nevnt at Nordli har fått opp i rekordfart, har han vel også fått sparken fra?

Vi har sett det i Lillestrøm, i Vålerenga, i sandefjord, i Start, at han har gjort det bra, for så å gjøre det dårlig. Det jeg er redd for er at det samme skal skje i KIL som i disse klubbene, og jeg er redd for at KIL kanskje ikke tåler det like godt som ovennevte lag.

Han var da mer enn et par måneder i Start? Han rykket opp med dem fra Adeccoligaen, for så året etterpå å være en feildømt offside fra seriegullet. Så den holder ikke helt stikk den teorien din der.

Profile  

PostPosted: 03 Oct 2008, 12:04 
Reserve

Zambrotta wrote:
Kongjohan wrote:

Han var da mer enn et par måneder i Start? Han rykket opp med dem fra Adeccoligaen, for så året etterpå å være en feildømt offside fra seriegullet. Så den holder ikke helt stikk den teorien din der.

Han var mer enn et par måneder både i Lillestrøm, Start, Sandefjord og Vålerenga, og så vidt jeg kan se, har jeg vel ikke nevnt noe sted om at han var en kort periode i Start? Viking var han en kort periode, og var helt genial!

En av kritikkene rundt Nordli er at han tar for stor plass (og nei, jeg mener ikke bokstavlig). For en liten klubb som KIL med begrensede ressurser, og dermed med viktigheten av ildsjeler og dugnadsarbeid, kan det bli et problem.

Men som jeg har sagt tidligere. Nå får fokuset være på å klare seg i Adecco-ligaen, så får vi ta trenerspørsmålet seinere. Gjør Nordli jobben og holder oss oppe, er han og vil alltid forbli en helt i mine øyne.

Profile  

PostPosted: 03 Oct 2008, 12:16 
Klubbdirektør

Nordli videre ville dette beste som kunne skje klubben videre etter evt å klart seg i Adecco. KIL/Kongsvinger by har ligget lenge nok i dvale og Nordli er akkurat det laget/distriktet trenger for at interessen vil øke, laget blir bedre, lettere og få gode spillere, flere investorer blir interiserte, mye bedre publikumsoppmøte,masse gratis mediaomtale,flere tv kamper etc det vil bli en ball med positivitet som bare vil rulle og de som ikke forstår dette er det i grunn bare synd på.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 548 posts ]  Go to page Previous  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]