catoholtet wrote:
Christian Aas var jo på prøvespill i Start uten å dumme seg ut. Såvidt jeg forstod var grunnen til at det ikke ble noe mer, at Start ønsket spillere med lokal profil. Kilde;
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 186431.eceOg ut i fra kommentarene under artikkelen kan det virke som vi har en fullgod erstatter for Calle:
"Det Start trenger er en lojal og hardtarbeidende midtbanemann som kan holde på ballen. Christian Aas er en spiller med et fantastisk blikk for spillet og en vannvittig nærteknikk- han er av en utdøende rase uegoistiske spillere som i tillegg til å være god selv har en spesiell evne til å gjøre sine medspillere gode. Her har du LAGSPILLER med KJEMPEPOTENSIAL!!"
Får håpe denne kommentaren har mer realisme i seg enn enkelte på glomdalen.nos sider.
Ut i fra en stall på 18 spillere mangler vi vel kun en keeper og noen forsvarsspillere. Antatt 4-3-3-formasjon så har vi 1 keeper, 3 forsvarere, 5 midtbanespillere og 5 angripere. 1 keeper og 3 forsvarere så er vi der. Om Eddie og Yngvar er to av de tre forsvarerne så begynner laget å se veldig sterkt ut. Jeg er usikker (endel pga at jeg ikke har sett de nye spille) på hvordan midtbane og angrep bør komponeres, men i utgangspunktet noe sånt, kanskje:
--------------------Holmen Johansen------------------
Eddie/ny-------Henry--------Ryen (Wiggum/Eddie til Ryen er skadefri)----Yngvar/ny
-----------------------Aas/Pierau--------------------
----------Ørjan---------------------Krogh------------
Linnes-------------------Tuelo-----------------Güven
Det som er bra er at vi på tross av liten stall bør takle skader brukbart. Har mange som kan kle flere posisjoner. Linnes kan spille både indreløper og kant, på begge sider (og back, men vil gjerne ha han framover i banen), Tuelo og Holmen kan spille på alle tre plassene framover i banen, Güven på begge kanter. I tillegg har vi Niang og Solum. Spørsmålet er om KIL har råd til å beholde alle de offensive spillerne, alle de vi har i dag kan ikke spille samtidig.