KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 18:18

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 06 Jun 2010, 22:19 
Forumlegende

DV wrote:

Med andre ord så er dette den styggeste filmingen jeg har sett på en fotballbane i Norge på lang tid.

NøFF bør faktisk slå ned på dette og suspendere Prica siden dommeren ikke så filmingen.

Med andre dømmer dommeren på intuisjon eller fordi-det-er-Lerkendal-med-Eggens-tilbakekomst-sånn-å-si.
Stygt sagt, men fullt ut mulig.
De fleste er feige og vil i de fleste situasjoner tekkes de-med-makt-eller-posisjon...

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 22:27 
Trener

ivo wrote:
DV wrote:

Med andre ord så er dette den styggeste filmingen jeg har sett på en fotballbane i Norge på lang tid.

NøFF bør faktisk slå ned på dette og suspendere Prica siden dommeren ikke så filmingen.

Med andre dømmer dommeren på intuisjon eller fordi-det-er-Lerkendal-med-Eggens-tilbakekomst-sånn-å-si.
Stygt sagt, men fullt ut mulig.
De fleste er feige og vil i de fleste situasjoner tekkes de-med-makt-eller-posisjon...

Sant, men særlig når du ser kortside-bildene så går han rett ned. Det er ikke snakk om å snuble i sine egne ben. De er ca en halv meter fra hverandre. Eddy er nesten en meter unna når han faller.

Så personlig så har jeg jo gitt uttrykk for at jeg syns det var greit med tap, og at denne avgjørelsen ikke påvirket det. Men syns Prica i denne kampen opptrådte så motbydelig at NFF burde ta frem paragrafen om å bringe fotballen i vanry.

Det passer faktisk godt når Goliat har full kontroll mot David, men Goliat bruker så skitne triks. Heldigvis fikk ikke Eddy et ufortjent kort i den situasjonen, da hadde jeg tiltet helt her i stua ;-)

Enkelte spillere/lag burde holde seg for gode til å drive med tjuvtriks. Dette er et av de eksemplene. Jeg har og har hatt stor sympati for RBK og hva de har gjort i årevis, men Prica tråkker på de Eggenske idealer, og fortjener å få en alvorsprat. Om Eggen lar dette forbigå i stillhet så mister i alle fall RBK min sympati, og signaliserer et skifte i hans ideologi om fotball som en sport hvor man skal spille fair.

Men, NFF bør også komme inn med en liten pekefinger. Det var jo i mer enn en situasjon at Prica tok sats på italiensk vis for å falle her. Uansett. Har mest tro på at Eggen tar opp pekefingeren. Satser på at han benker Prica neste kamp...

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 22:32 
Forumlegende

DV wrote:
Sant, men særlig når du ser kortside-bildene så går han rett ned. Det er ikke snakk om å snuble i sine egne ben. De er ca en halv meter fra hverandre. Eddy er nesten en meter unna når han faller.

Men, NFF bør også komme inn med en liten pekefinger. Det var jo i mer enn en situasjon at Prica tok sats på italiensk vis for å falle her. Uansett. Har mest tro på at Eggen tar opp pekefingeren. Satser på at han benker Prica neste kamp...

Har ikke sett det noe særlig mer.
Har ikke Sumo.
Men hva med den såkalte AD da (linjemannen...)?

Rade Skurk blir nok ikke benket nei.
Eggens idealer strekker seg neppe lengre enn til matfatet, når poeng skal deles ut...

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 22:37 
Trener

ivo wrote:
[

Har ikke sett det noe særlig mer.
Har ikke Sumo.
Men hva med den såkalte AD da (linjemannen...)?

Skulle gjerne ha linket det opp her og nå, men kan ikke siden Sumo dessverre er betalingstjeneste. Men for de som har det så kommer dødlinjefilmingen fint frem når du starter ca 7:20 inn i kampen. Filmingen er så stygg at man blir forbannet. Håper noen takler han så hardt i en fair takling at han ikke kan stille på en fotballbane i Norge lenger.

At både linjemann og dommer overser det er horribelt. Men, det gir NFF mulighet til å dømme..... Og Eggen kan som evnt ta ansvar og benke ham til han finner litt Eggensk og fair mentalitet....

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 22:46 
Trener

Noen som vet hvordan jeg kan laste opp filer?

Har tatt et screenshot av Prica-situasjonen som jeg gjerne vil laste opp direkte hit.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 22:52 
Spiller

I følge reglene kan nok ikke NFF gripe inn da dommeren pr def har sett situasjonen. Han dømte jo straffe. At han gjorde en horribel feilvurdering har dessverre ikke noe å si.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 23:03 
Trener

Jaja, nå ligger de samme bildene på KIL.No.

Se 1:37-38 ut i "høydepunktene" så kan dere selv bedømme om Prica "snubler i egne ben", Eddy som er en meter unna feller ham eller om han tar litt sats helt alene.....

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 23:14 
Forumlegende

Hjemme etter en begredelig tur til Trondheim, det er slått fast en gang for alle denne sessongen. RBK er ett bedre lag enn KIL, så derfor skjønner jeg ikke hvorfor dommern skal gi dem ett gratis straffespark? Men så lett som RBK fikk det i dag skal man ikke få på dette nivået, stusser derfor litt over alle endringene på laget. Forsvarsfirern er omtrent nykomponert og 1-0 kommer etter en solid forsvarstabbe, 2-3 RBK spillere får stå alene i feltet. Skandale at det blir blåst straffe i forkant av 2-0, kan ikke se at det er kontakt der, selv om vi står omtrent ved siden av Frejd på den. Vi er ett spillende lag, og vi starter ikke så aller verst, men når vi får 3-0 i fleisen etter 10. min så finnes det ikke den kampplan i verden som klarer å snu det. Mulig Tony bør ta med seg gutta til Sør Afrika i VM-pausen så de kan plukke opp ett og annet tips der.

RBK imponerte meg. Mikael Lustig parkerer Kim Holmen og hele tiden en trussel på siden. Fredrik Winsnes trer baller gjennom KIL forsvaret som om det skulle vært varm kniv i smør. RBK trenger ekstremt små flater for å skape noe, og jeg legger merke til at de ved flere annledninger spiller ballen på innsiden av vår bekk og så kommer rundt på utsiden for å legge inn. Skaper farligheter hver gang.

Kai og Güven jobber vel best i dag, men blir smågutter mot RBK forsvaret. Til og med Calle og Ørjan blir avkledd i dag. Ett lite pluss til Håkonsen som tidlig skjønner at her må man gjøre ting enkelt, synd det allerede står 3-0 når vi begynner med det, og da er det ikke lenger spillere på topp når vi klarerer.

Bra det er ferie for gutta nå, trenger å få denne ut av hodet før det viktige bunnoppgjøret mot Brann.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 23:23 
Trener

Haraball wrote:
I følge reglene kan nok ikke NFF gripe inn da dommeren pr def har sett situasjonen. Han dømte jo straffe. At han gjorde en horribel feilvurdering har dessverre ikke noe å si.

Tja, NFF skulle jo gjøre både det ene og det andre når Pelu fikk krampe her for noe tid siden. Så når de kan gå løs på en svenske i RBK-drakt, så kan de vel gå løs på en annen....

Dommeren hadde jo som du hevder også da pr def sett situasjonen, og muligens feilbedømt den. Med andre ord så hadde ikke dommeren sett faktum og NFF mente de kunne overstyre det... Skulle likt å se RBK hoste opp en legeerklæring for Prica etter denne situasjonen :twisted: :twisted:

Last edited by DV on 06 Jun 2010, 23:24, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2010, 11:35 
Forumlegende

Ifølge avisen i dag sier Frejd at Prica kom bort i leggskinnet hans, og at han tok et per skritt før han havnet i bakken.
Prica detter ikke på en naturlig måte om det hadde vært en forseelse.
Måten han havner i bakken på viser at det er en overlagt handling fra hans egen side.

Ifølge samme avis i dag sies det rett utat ingen "storspiller" vil kunne hentes inn.

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2010, 12:23 
Reserve

Hvis det er sånn RBK skal fremstå under Eggen så håper jeg hele Norge snur ryggen til bartelands skam, for kampen i går
og oppstusset og skriveriene i dag gjør meg direkte kvalm. Det var jo ingen fantastisk seier, vi gir dem 1-0, dommer`n gir dem 2-0 allerede da tipper jeg at gutta syns dette så rimelig mørkt ut. i realiteten kunne dette endt 1-0. eller kanskje tillogmed 1-1 da skulle jeg likt å sett hvor stor Eggen hadde vært i avisene i dag. Skjerven ga dem kampen ved å gi den straffen, det er utilgivelig. Jeg forventer at han må stå over noen kamper etter ferien for den er så grov at Rune Pedersen er nødt til å ta grep, Rade er så uspiselig at det halve kunne vært nok. Det er èn meter i mellom han og Frejd når han legger seg. Dette burde i første omgang være bensin på et bål i forhold til returkampen på Gjemselund, hva med et stort banner med bilde av oscar statuen og skriften: Denne er til deg Rade? Makan til uspiselige trøndere. Også ser man på bildene, både Ivers og Rade slår ut med hendene akkurat som det skulle vært ei soleklar straffe??

ah, det var godt!

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2010, 14:06 
Klubbdirektør

Etter å ha lest saken i Glåmdalen i dag fra kampen, må jeg si at jeg er imponert over hvor dårlig avisa er til å dekke kampen, og hvor dårlig det skrives.

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2010, 14:13 
Klubbdirektør

Soleklar filming av Prica på straffa som førte til 2-0. Synd for uten det målet kunne vi kanskje hatt en sjans. Når det er sagt avgjorde det

neppe kamputfallet. RBK av fryktelig gode og KIL fryktelig dårlige i starten av kampen. Jeg tror det vil vise seg at Rosenborg kommer til å ligne

mer på seg selv framover. Det vil si mange mål og god angrepsfotball.

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2010, 19:19 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
Etter å ha lest saken i Glåmdalen i dag fra kampen, må jeg si at jeg er imponert over hvor dårlig avisa er til å dekke kampen, og hvor dårlig det skrives.

Helt enig.
Virket nesten som om sportssjefinnen Mona T syntes det var fint at de tapte og ble "slaktet".
Som om avisa hengte seg på dyrkingen av Eggen og Rosenborg.

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2010, 20:17 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Neil Lennon wrote:

Helt enig.
Virket nesten som om sportssjefinnen Mona T syntes det var fint at de tapte og ble "slaktet".
Som om avisa hengte seg på dyrkingen av Eggen og Rosenborg.

Amen. Helt helt enig, og slik virker det hver gang vi taper. Nei, la oss får Danielsen og Sand tilbake på kampene. Lokalavis skal være lokal, og også litt lokalpatriotisk.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]