KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 05:34

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
PostPosted: 19 Oct 2011, 22:17 
Klubbdirektør

For en kveld :D Sier meg enig med dem som mener at Tom Nordlie er en GUD :wink: Hvilken trener den mannen er, og hva han har fått ut av spillerene på kort tid! Det er nesten så en ikke tror det en ser :D

Profile  

PostPosted: 19 Oct 2011, 22:55 
Klubbdirektør

Nå har jeg ikke verdens beste hukommelse, men dette må uten tvil den beste KIL-kampen i år :D :D :D .
Total dominans og ikke ett mål for mye. Burde nesten blitt haraball... :wink: Tror ikke jeg har kost meg så mye på kamp siden opprykks-sesongen.

Takk til hele laget, og takk til Tom Nordlie :!:

Profile  

PostPosted: 19 Oct 2011, 23:24 
Trener

Roll wrote:
Nå har jeg ikke verdens beste hukommelse, men dette må uten tvil den beste KIL-kampen i år :D :D :D .
Total dominans og ikke ett mål for mye. Burde nesten blitt haraball... :wink: Tror ikke jeg har kost meg så mye på kamp siden opprykks-sesongen.

Takk til hele laget, og takk til Tom Nordlie :!:

Kunne ikke sagt det bedre sjøl.

Profile  

PostPosted: 20 Oct 2011, 08:57 
www.kilsk.com

Det var en forferdelig god og stor innsats i går!

Dette er vel årsbeste!

Takk til spillere og sjefen sjøl.... TOM NORDLIE!

Profile  

PostPosted: 20 Oct 2011, 12:42 
Forumlegende

Kanskje kunne Holmen ta av frisparkene i skuddposisjon.
Han tar et meget bra tilslag når han har litt ro på seg og er flink til å gi ballen kurve.

Forøvrig er det merkelig at ingen av de som mente at Linnes ble korrekt brukt av Brogeland, altså som back, nå ikke går ut og
refser Nordlie for å bruke ham lengre fram, og på den måten senke nivået på KIL ? :lol:
Man ble jo nærmest stemplet som å ikke 'ha noe greie på fotball' da man foreslo slikt. Fære greier gitt :wink: :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 20 Oct 2011, 13:07 
Reserve

ivo wrote:
Kanskje kunne Holmen ta av frisparkene i skuddposisjon.
Han tar et meget bra tilslag når han har litt ro på seg og er flink til å gi ballen kurve.

Forøvrig er det merkelig at ingen av de som mente at Linnes ble korrekt brukt av Brogeland, altså som back, nå ikke går ut og
refser Nordlie for å bruke ham lengre fram, og på den måten senke nivået på KIL ? :lol:
Man ble jo nærmest stemplet som å ikke 'ha noe greie på fotball' da man foreslo slikt. Fære greier gitt :wink: :mrgreen:

Nå som Morten Hæstad er her på lån er det selvsagt bedre med Linnes lenger fram i banen. Men mener fortsatt at det er bedre å bruke Linnes på høyreback enn å spille uten høyreback (som tilfelle ville vært før Hæstad kom). Men når han spilte back burde han vært flinkere til å komme framover i banen (hadde en motorvei å boltre seg på i enkelte kamper, men ble stående på backplass (kanskje det var instruks fra Brogeland/Nordlie)).

At Linnes er flytta fram (eller at Deinoff er valgt i mål, som ble nevnt i en annen tråd) er ikke aleine grunnen til at KIL har begynt å vinne kamper. Hovedgrunnen er at Nordlie har fått gutta til å bli slitne i løpet av 90 minutt (fått dem til å jobbe), pluss at vi faktisk har hatt litt marginer også.

Profile  

PostPosted: 20 Oct 2011, 13:24 
Klubbdirektør

Linnes var bedre som back en der han spiller nå. Nå er det ikke mange ganger vi for se han bruke hurtigheten sin. Han passer liksom ikke inn på midtbanen,

Profile  

PostPosted: 20 Oct 2011, 13:29 
Reserve

Janko wrote:
Linnes var bedre som back en der han spiller nå. Nå er det ikke mange ganger vi for se han bruke hurtigheten sin. Han passer liksom ikke inn på midtbanen,

Og med skadefri stall er kanskje best utnyttelse av stallen å bruke Gerson og Ørjan som indreløpere og Linnes som offensiv back? Mål/assist har vel ikke endret seg sååå mye siden han ble flytta fram?

Profile  

PostPosted: 20 Oct 2011, 20:31 
Forumlegende

Daggers wrote:

1. Nå som Morten Hæstad er her på lån er det selvsagt bedre med Linnes lenger fram i banen.

2. Men mener fortsatt at det er bedre å bruke Linnes på høyreback enn å spille uten høyreback (som tilfelle ville vært før Hæstad kom). Men når han spilte back burde han vært flinkere til å komme framover i banen (hadde en motorvei å boltre seg på i enkelte kamper, men ble stående på backplass (kanskje det var instruks fra Brogeland/Nordlie)).

3. At Linnes er flytta fram (eller at Deinoff er valgt i mål, som ble nevnt i en annen tråd) er ikke aleine grunnen til at KIL har begynt å vinne kamper. Hovedgrunnen er at Nordlie har fått gutta til å bli slitne i løpet av 90 minutt (fått dem til å jobbe), pluss at vi faktisk har hatt litt marginer også.

1. Hæstad ble vel back først i kampen mot Strømmen, mot Ranheim var jo Holmen back.
Da flyttet jo Brogeland Linnes framover.
Et siste desperat forsøk fra hans side?
Hæstad var jo opprinnelig midtbane, han tok jo over Valcenia i Start som høyre kant.

2. Etter min mening kunne både Joseph og Førsund vært høyre back.
Men her ligger jo en kjempefeil da.
Man satset på ML som back.
Vegard Landaas prøvde seg jo, men fikk ikke tilbud, noe flere stusset på etter hans innsats på banen her.
Linnes er ingen back, men en foroverspiller og synes han har klar seg fint etter 8-9 måneders plassering på høyre back.

Som løsning på en backkrise var det en grei mulighet, men feilen ligger jo i at det var dette (back) som var PBs primære valg.

3. Nei, selvsagt er det ikke det (de 2 alene grunnen).
De jobbet jo før også, hvis ikke hadde de hatt langt færre poeng.
En like stor forskjell er mer tydelighet i oppgavene og aktiv coaching der og da.
Dessuten tror jeg at medtrener Hansen er en gluping, blant annet innen restistusjonen, og mentalt etc.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 221024.ece

Men etter neste helg er ikke bruken av ML "vår sak" lenger...

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2011, 12:59 
Forumlegende

ivo wrote:
1. Hæstad ble vel back først i kampen mot Strømmen, mot Ranheim var jo Holmen back.
Da flyttet jo Brogeland Linnes framover.
Et siste desperat forsøk fra hans side?
Hæstad var jo opprinnelig midtbane, han tok jo over Valcenia i Start som høyre kant.

2. Etter min mening kunne både Joseph og Førsund vært høyre back.
Men her ligger jo en kjempefeil da.
Man satset på ML som back.
Vegard Landaas prøvde seg jo, men fikk ikke tilbud, noe flere stusset på etter hans innsats på banen her.
Linnes er ingen back, men en foroverspiller og synes han har klar seg fint etter 8-9 måneders plassering på høyre back.

Som løsning på en backkrise var det en grei mulighet, men feilen ligger jo i at det var dette (back) som var PBs primære valg.

3. Nei, selvsagt er det ikke det (de 2 alene grunnen).
De jobbet jo før også, hvis ikke hadde de hatt langt færre poeng.
En like stor forskjell er mer tydelighet i oppgavene og aktiv coaching der og da.
Dessuten tror jeg at medtrener Hansen er en gluping, blant annet innen restistusjonen, og mentalt etc.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 221024.ece

Men etter neste helg er ikke bruken av ML "vår sak" lenger...

Førsund spilte back i Skamma uten særlig hell, han var jo også på prøvespill her foran fjorårssessongen som back men fikk ikke kontrakt fordi han ikke passa som back. Henry tror jeg heller ikke passer særlig bra som back. Hæstad og Linnes er nok våre beste alternativer på den plassen. Men må jo ha inn ett alternativ når Linnes forvinner til Molde.

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2011, 20:05 
Reserve

Førsund er ikke back! Det har man sett flere bevis på dessverre, tror det har ødelagt litt for utviklingen hans som stopper, hvor han var knallgod sist han var her, men kan heldigvis fortsatt bli en bauta bak der. Joseph vil jeg ha på midtbanen.

Og jeg tror Martin Linnes er kjøpt som høyreback, tror Solskjær gjør han om til landslagsspiller på den plassen.

Lukter litt at TN skriver under en ny kontrakt og da gleder jeg meg virkelig til "silly season". Hvor vi trenger noen få spillere til med kvalitet og et par med utviklingsmuligheter. Det vil si at jeg håper på en 22 manns tropp til neste år, med juniorer som hospiterer når skadene kommer. Men det har vi vel økonomi til..?? not. Men det burde vel være et mål i løpet av et par år.

Og takk til gutta som virkelig kjørte over SF, deilig å se en nesten perfekt kamp igjen!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]