ivo wrote:
Karlsen wrote:
jeg støtter deg fullt og helt i at man også må være smart. Berg Hansen skal ikke opp å presse keeper, det er det spissen/nærmeste mann som skal. Men hva gjør man når da ikke nærmeste mann reagerer? Som Berg Hansen..tar ansvar!
Det kan man si ja.
På den annen side kan dette også forrykke andre formasjoner om det finnes noen.
Selv tror jeg at det er andre faktorer enn "innsatsen" som er mest negativt på den hyllen laget spiller.
Innsats,på dette nivået, er dessuten noe jeg tror er ganske så proposjonelt med at en del [andre] kvalitetsfaktorer fungerer rimelig godt.
Det virker mer som om "bestemtheten" ikke er tilstrekkelig av en annen grunn.
Men det er kanskje en korrelasjon der...
Spørsmålet blir kanskje høne-egg-problematikk...
Nå heter jo tråden "Samuelsson vil bort", så jeg får prøve å holde dette innlegget delvis innenfor tema

Det at Ørjan må presse keeper er egentlig helt forkastelig, dette er Samuelssons jobb (innenfor tema

) Men, utfra mine fotballfaglig dårlige øyne. (Karlsen ble tross alt sitert i glomdalens papirutgave her om dagen med en artikkel om det u14(?) laget han trente som skulle på tur

) I enkelte situasjoner ser det ut som Peter trekker ned på midten for at Ørjan skal "gå på keeper". I så fall er ikke det så hakkende gærent i mitt hode. Ørjans egenskaper til å vinne en duell på midten er heller mangelfulle, og Peter er ganske mye tregere enn Ørjan, så at de har et "midlertidig rollebytte" sånn sett syns jeg er helt greit, og også innenfor det ivo snakker om å bruke kreftene "smart".
Derimot er jeg litt mer skeptisk til det vi har vist opptil flere ganger når vi har ledet eller har uavgjort, hvor vi opptrer ubestemt. Av og til har jeg nesten trodd at vi, når vi leder, er så redd for å ikke vinne kampen at laget begynner å nøle. Spillerne skal jo på papiret være gode nok, selv om jeg nettopp slengte inn noen hundrelapper for å få en ny spiller, men både Samuelsson og resten av laget virker som de er redde. Kanskje en "mental trener" (dvs psykolog) hadde vært bedre å få inn enn en ny spiller?