KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 09:00

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 182 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next
Author Message
PostPosted: 12 Jun 2009, 17:14 
Reserve

Det har jo vært skrevet noe babbel om dette her inne.

Lite udrag!

Per i dag har vi ikke penger til verken lån eller kjøp, det er den brutale virkeligheten, sier KILs sportssjef Morten Kristiansen.

Av og til lurer jeg på hvorfor folk her inne gidder å finne på rykter og fjas når det ikke er sant og at man blir kritisert for å være skeptisk til ryktene i tilegg?

Faktisk godt gjort når ikke sportssjefen selv ikke vet et kvekk. Saken er at det bare er noen som har lite å finne på her inne og skal gjøre seg mer int en de overhodet er og kommer til å bli så da sier jeg som de gi faen for det er forbannende (irriterende) :roll:

http://www.glomdalen.no/kil/article4395459.ece

Last edited by Heisann on 12 Jun 2009, 17:18, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2009, 17:52 
Klubbdirektør

Det er ingen grunn til å utelukke at det kan dukke opp en skikkelig stjerne, en ny Drogba, på Gjemselund. Fotballverden er jo full av toppspillere fra Afrika. Vi får fire spillere fra Tanzania på besøk før sommeren. Jeg utelukker ikke at én eller flere får kontrakt og spiller for oss i høst, sier Mohn. Vet ikke Mohn heller hvordan økonomien er da. Den ene sier ditt og den andre sier datt. Og så kommer nr tre og sier noe helt annet. Da vil det si at ingen der nede har rede på hvordan økonomien er.

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2009, 18:30 
Saftblander

Morten Kristiansen, har helt rett i at vi ikke har penger til dette pr i dag, og jeg har helt rett i at vi ikke kan utelukke at det signeres en spiller eller to, i løpet av høstvinduet når det gjelder overganger. Fotballverden er slik at det finnes løsninger som kan vurderes, slik som eksterne investorer som finansierer spillere mot prosenter av videre overganger på samme spiller f.eks.

Selv med en meget anstrengt økonomi, må og skal vi samtidig tenke visjonært og langsiktig.
Å finne balansen mellom å være nøysom og forsiktig og samtidig offensive nok til å nå sportslige mål som sikrer økte inntekter er alltid svært vanskelig.

Men jeg kan garantere alle, at det legges for dagen en utrolig arbeidsinnsats for at vi skal ha mulighet til å sikre denne klubbens videre eksistens, og samtidig, bygge fundamenter som kan gi framtidige muligheter vi bare ser konturene av i dag.

Takk til alle som legger sjelen sin i å støtte KIL, deres meninger og tanker betyr mye for oss som hver dag prøver å gi best mulig rammebetingelser for at laget skal lykkes på banen . Dere er alle hedersmennesker. Fortsett å si deres mening, fortsett å støtte KIL!

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2009, 22:38 
Forumlegende

Spennende med de spillerne som er på prøve, men som med alle investeringer må man vurdere risiko. Trenger vi disse spillerne, vil de slå igjennom? Vi har sportslig apparat til å vurdere om de er gode nok til stallen, men ikke la oss blende av at de kanskje kan bli en ny stjerne. Selv om dette har skjedd før så skal det mer enn et par dusin afrikanske spillere for å finne en ny Drogba. Men dersom det er sånn at man er på frierferd og på utkikk etter investorer så hadde det jo vært fint om man la frem noen tall for hva man trenger av penger også.

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2009, 23:45 
Reserve

Bare vreng lommene, mikeb. Styret tar det du har!

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2009, 14:32 
Forumlegende

Lasse wrote:

Investering er vel ikke det samme som å gi bort penger ;)

Last edited by mikeb on 13 Jun 2009, 14:33, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2009, 18:35 
Forumlegende

mikeb wrote:
Lasse wrote:

Investering er vel ikke det samme som å gi bort penger ;)

Gi bort er vel veldedighet... :?
Tenker vel mer på hva det egentlig betyr det som stod i Glåmdalen og 6 millioner (antatt henimot) om underbudsjettering...

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2009, 22:02 
Klubbdirektør

Er de 6 mill i underskudd?

Profile  

PostPosted: 14 Jun 2009, 08:46 
Forumlegende

ThMini_0 wrote:
Er de 6 mill i underskudd?

Aner ikke hva det egentlig betyr.

Men se mitt innlegg skrevet Tor Jun 11, 2009 2:09 pm i tråden "2 runde nm".
Der er det sitert og referert til Glåmdalen som på lederplass har litt om dette og annet om økonomi i fotballen.

En forklaring og utdypning kommer vel en gang av noen...

ok - limer det inn her også:
"Det som derimot står i Glåmdalen i dag er om rike onkler som svikter fotballen.
Dette er en såkalt lederartikkel.

Der nevnes er Skeid (1982), Lyn, Brann, Stabæk.
Vinkles så inn på Flisa og KIL.
At Flisa skal kutte 500 000 (25% av kostnadsbudsjettet).

Så snakker man om "langt verre" i KIL.

At KIL som i løpet av dager skal legge fram "en avdekket underbudsjettering på muligens hele 6 millioner kroner."
Så sier de at "dette skjer bare 2,5 mnd før neste regnskapsrapport med positiv egenkapital skal presenteres for NFF for fortsatt å beholde lisensen som gir rett spill i de to øverste divisjoner".

Slik taler i alle fall pairutgavens lederartikkel i dag.
"

Profile  

PostPosted: 14 Jun 2009, 13:11 
Klubbdirektør

Vært lite blest rundt saken, slik som det har vært i Hamar ol. Mulig at de har kontroll over situasjonen, evt ett par ess i ermet.

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2009, 00:18 
Reserve

Situasjonen er tøff. Les om økonomien på kil.no før du leser onsdagens papir-Glåmdalen. Det er "brette-opp-ermene" tid.

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2009, 00:39 
Grævling

....tar med med spaden ut i nattemørket for å grave etter NOKAS-millioner :-(

Men greit, nå er det enten eller for mann og mus, nå får rett og slett folk i byen og distriktet velge om de vil ha et fotballag å være stolt av i fremtiden.

Skaffe 4,5 millioner på raskest mulig tid, hva må til? Noen med forslag? Noen som gidder bidra til å få gjennomført forslagene?

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2009, 00:57 
Reserve

Deprimerende lesing, men det blir sikkert enda mindre lystelig å lese avisen imorgen.

En ting er de 4,5 millionene som skal skaffes. Det er neppe en umulighet, selv om det er nærmest et gigantisk beløp i KIL-sammenheng. Men jeg blir veldig betenkt med tanke på 2010, 2011 og videre. For satsingen i år er på ingen måte råflott. Enten vi er sportslig kvalifisert til Tippeliga eller Adecco neste sesong, trenger man ikke være økonom for å skjønne at det blir tungt å gå i balanse. En fotballklubb kan ikke basere seg på årlige skippertak, en mini-bemannet administrasjon og en styreleder som har ubetalt heltidsjobb. Mellom linjene synes jeg Mohn allerede har konkludert med at toget har gått, at skilleveien er passert.

Men styret skal ha kudos for å jobbe på og for å lete videre, istedetfor å kaste kortene. Vi andre får ta med en kamerat ekstra på Skeid-kampen, legge litt ekstra igjen i kiosken og be sjefen bruke markedsføringsbudsjettet på noe fornuftig. Kun ved å gjøre KIL-familien stor nok kan vi klubben få et tilstrekkelig livsgrunnlag på sikt.

Legger til at vi får stille med åpent sinn og lommebok, samt kanskje en hjelpende hånd, til tiltak som gjennomføres også. 8)

Last edited by TaigerVudds on 17 Jun 2009, 01:09, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2009, 08:31 
Forumlegende

Ærlighet varer alltid lengst! Flott Mohn! Med den innstillingen styret og spillerne viser er det tross alt håp.

Mitt første grep er å bytte grasrotandel-mottaker fra KIL Fotball som jeg tjener, til KIL Toppfotball. Alle midler til KIL Fotball er positivt, men slik ståa er nå får også vi som tjenestegjør i bredden rette fokus mot toppfotballen.

Videre er det ikke vanskelig å "manipulere" meg til å kjøpe ei ekstra pølse i kiosken pr kamp..hehe. Det er nok flere matglade der ute som må være med og være sitt ansvar bevisst her.

Ellers: Få folk på kamp! Stand på Kongssenteret bør kanskje være før hver eneste hjemmekamp? Salg av lodd, kampbilletter, drakter etc blir det jo mer av desto mer man er synlig. Nå er vel ikke jeg allverden til dørvakt, men supporterklubbens øverstkommanderende veit at jeg og flere kan brukes til slikt som foreslått over. Et forslag: Kanskje supporterklubben bør rette de fleste inntektsgivende aktiviteter i framtida rettet mot KIL Toppfotball? Kanskje bør man på bussturer sette opp billettprisen med 50 kroner hvor prisøkninga er en "Toppfotball-avgift"? (Og jeg som hater avgifter...) Den 50 lappen er en halvliter mindre :shock: pr deltager på bussturene og bør således ikke være et stort offer (særlig..)

Noen små dråper i havet disse forslagene mine. Men noen små dråper her og der kan jo være til hjelp. Burde supporterklubben også invitere til idedugnad?

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2009, 09:15 
Materialforvalter

hm...ikke bra i det hele tatt. Men ære være styret for ærligheten rundt dette.

Hva kan så vi gjøre/bidra med?
- ta med flere på kamp. Hjemmekampen til helga burde være en gyllen mulighet mot et Skeid lag som ikke akkurat presterer om dagen.
- målaksjene som selges har et tak på kr 500, hva med å utvide dette til 1000? Alternativt kjøpe 2.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 182 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]