KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Jun 2024, 09:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 04 Jul 2017, 22:34 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1124
Location: Vinger
Janko wrote:
Håper dem for overtalt han til å bli her et par år. Syns det er sløsing md penger å bare leie-låne spillere hele tiden Blir ikke noe lag av slikt


Forsåvidt enig i det. Pinto har blitt 34 og har vel en kropp som kanskje begynner å få nok. Det hele kommer jo også ann på pris, jeg regner med at fjorårets opphold kosta en god del for Kil, vi har vel sjeldent hatt en mer merittert spiller. Mulig prisen er noe lavere i år og i et 2-års perspektiv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 11 Jul 2017, 08:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3652
Er det noen som vet om Kil har fått tak i nye spillere?? Begynner å haste nå. Husker ikke hvor mange vi hadde på lån akkurat nå. Er vel snart bare Kil som ikke har hentet noen, så blir vel slik som det bruker å være. Hente spillere siste 2-3 dagene som ingen andre vil ha. Og som spiller B lags fotball


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 14 Jul 2017, 15:32 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 27 May 2007, 01:09
Posts: 731
Location: Oslo/Sør-Odal
Janko wrote:
Er det noen som vet om Kil har fått tak i nye spillere?? Begynner å haste nå. Husker ikke hvor mange vi hadde på lån akkurat nå. Er vel snart bare Kil som ikke har hentet noen, så blir vel slik som det bruker å være. Hente spillere siste 2-3 dagene som ingen andre vil ha. Og som spiller B lags fotball


https://www.glomdalen.no/kil-toppfotbal ... -19-341277

_________________
Audere est Facere.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 15 Jul 2017, 21:20 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1124
Location: Vinger
Pinto er en spiller som ligger over Obos-nivå når han er i form. Ser at han ikke trente for fullt i går, det kan vel tyde på at han ikke er i nærheten av kampform.

Niang føler jeg egentlig at har gjort sitt i Kil-drakta. Han er et vandrende frispark, dels på grunn av litt keitete stil, dels at han blir bortdømt pga. størrelsen. Nå har han trent med laget i flere uker, så Nystuen og Eriksen ser tydeligvis kvaliteter som vi trenger.

Ellingsen er ikke med på treningene denne uka, det tyder vel på at han forsvinner i sommer.

Soslov er på vei tilbake, men forsvinner kanskje i sommervinduet han også?

Nystuen antyder at det kan være flere på vei inn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 17 Jul 2017, 12:15 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 163
http://www.moldefk.no/nyheter/ellingsen ... r-molde-fk

https://www.glomdalen.no/kil-toppfotbal ... -19-342252

Da mister vi enda en Martin til Molde FK uten å sitte igjen med annet enn utdanningskompensasjon. Det er i hvert fall slik jeg tolker det når Ellingsen blir her ut sesongen. Viktig spiller for oss, men det er bittert å ikke sitte igjen med overgangspenger for en slik juvel! Det er jo slik gamet er, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt smålig av storklubben Molde. De tjente sikkert flerfoldige millioner på salget av Martin Linnes til Galatasaray og vil sannsynligvis tjene mange millioner på et ev. salg av Ellingsen også, gitt at han utvikler seg videre. At de da ikke kan bla opp noen hundre tusen fra en (etter hva jeg kjenner til) stinn klubbkasse for å gi litt tilbake til en klubb som praktisk talt gir bort sin beste spiller, er litt surt. Det er selvsagt vanskelig for en klubb som KIL å gjøre noe annerledes. Makten ligger hos spiller og ikke minst agent. Kanskje vi fikk noen kroner for videresalget av Linnes? Ikke vet jeg. Men store klubber som Molde bør etter min mening være litt mer rause og ta ansvar når de henter unggutter fra andre klubber.

Når det er sagt, så fortjener Ellingsen ros for det han har utrettet i KIL og han fortjener å få en verdig avskjed i sin siste hjemmekamp. Det er vel ingen som kan si noe på at han ønsker å prøve seg på et høyere nivå. Jeg er glad for at det ble Molde og ikke Strømsgodset.

Så får vi bare håpe at KIL kan få noen kroner for neste juvel som forsvinner ut porten, hvem nå enn det blir...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 17 Jul 2017, 15:37 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Det er forståelig at ME vil spille for Molde.
Det er forståelig at han vil gjøre det så fort som mulig.

Det er derfor å forstå at han ikke ville skrive under noe for KIL.
Det er derimot ikke akseptabelt, fordi
- tross alt er dette klubben som gjorde ham til det han er

Og dersom Molde virkelig ville ha ham, så ville de kunne kommet fram til en timelig løsning med KIL.
Og KIL med Molde.

Så det er bare å sette ham på benken!
Jeg ville gjort det, men forventer ikke at EN og HEE tenker tanken engang.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 17 Jul 2017, 20:26 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Ønsker Martin lykke til i Molde, samtidig som det er forferdelig trist at han forsvinner gratis.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 18 Jul 2017, 20:56 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1124
Location: Vinger
Da var Pinto Kil-spiller ut sesongen. Det er jeg svært fornøyd med. Ser ut som han holdt en omgang i dagens treningskamp, så da er vel formen i anmarsj.

Er det noen som så kampen som kan si noe om hvordan Pinto og de andre "nye" fremsto?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 18 Jul 2017, 21:39 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2723
Location: Oslo
Flott med et par nye spillere idag! Leser også på glomdalen.no at de to unggutta som også spilte idag, har et ønske om å bli i klubben. Men hva med keeperplassen? Lillevik skal vel opprinnelig tilbake til sin klubb fra 1.august? Hvis han forsvinner står vi med bare en juniorkeeper i reserve?

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 19 Jul 2017, 07:55 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Tilhenger wrote:
Da var Pinto Kil-spiller ut sesongen. Det er jeg svært fornøyd med. Ser ut som han holdt en omgang i dagens treningskamp, så da er vel formen i anmarsj.

Er det noen som så kampen som kan si noe om hvordan Pinto og de andre "nye" fremsto?


Pinto gjorde vel all verden av seg, men viste seg god i pasninger og til å holde ballen med motspillere rundt seg.
Men sier selv han er bedre enn sist, så det blir bra.

Niang hadde mange fine pasninger og dagens mål på en utsøkt lobb.
De 2 andre var helt ok, og Haugesundspilleren minnet om Vinjor.

KIl byttet alle i 2.omgang, mens Raufoss ser ut til å ha kjørt toppet lag.
http://www.raufossfotball.no/nyheter/sjanselose-mot-kil

Det er vanskelig å si noe om hvor bra KIL er etter denne kampen (selv etter 1.omgang) da Raufoss ikke var noe spesielt.
Men kanskje de ble gjort dårlige?
Men vi så selv i 1.omgang noen typiske slemme balltap som fort kunne straffet seg mot et bra lag.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 19 Jul 2017, 15:59 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6466
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
pnord wrote:
http://www.moldefk.no/nyheter/ellingsen-klar-for-molde-fk

https://www.glomdalen.no/kil-toppfotbal ... -19-342252

Da mister vi enda en Martin til Molde FK uten å sitte igjen med annet enn utdanningskompensasjon. Det er i hvert fall slik jeg tolker det når Ellingsen blir her ut sesongen. Viktig spiller for oss, men det er bittert å ikke sitte igjen med overgangspenger for en slik juvel! Det er jo slik gamet er, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt smålig av storklubben Molde. De tjente sikkert flerfoldige millioner på salget av Martin Linnes til Galatasaray og vil sannsynligvis tjene mange millioner på et ev. salg av Ellingsen også, gitt at han utvikler seg videre. At de da ikke kan bla opp noen hundre tusen fra en (etter hva jeg kjenner til) stinn klubbkasse for å gi litt tilbake til en klubb som praktisk talt gir bort sin beste spiller, er litt surt. Det er selvsagt vanskelig for en klubb som KIL å gjøre noe annerledes. Makten ligger hos spiller og ikke minst agent. Kanskje vi fikk noen kroner for videresalget av Linnes? Ikke vet jeg. Men store klubber som Molde bør etter min mening være litt mer rause og ta ansvar når de henter unggutter fra andre klubber.

Når det er sagt, så fortjener Ellingsen ros for det han har utrettet i KIL og han fortjener å få en verdig avskjed i sin siste hjemmekamp. Det er vel ingen som kan si noe på at han ønsker å prøve seg på et høyere nivå. Jeg er glad for at det ble Molde og ikke Strømsgodset.

Så får vi bare håpe at KIL kan få noen kroner for neste juvel som forsvinner ut porten, hvem nå enn det blir...


utdanningskompensasjon mener jeg man får for hver overgang som skjer for disse spillerne i fremtiden.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 19 Jul 2017, 19:04 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1124
Location: Vinger
Takk for utfyllende referat Ivo. Både Kling og Kiani er vel midtbanespillere, og der er vi greit forspent så lenge Ellingsen blir, hvis ikke Eriksen har tenkt å omskolere Vinjor til back da. Dersom Race forsvinner tilbake til Stabekk virker det som at vi er tynnere i forsvar.

Fine fremspill og mål mot Raufoss. Bra at vi klarte 1-1 i 2.omg. med b-laget.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 20 Jul 2017, 11:14 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Tilhenger wrote:
Takk for utfyllende referat Ivo. Både Kling og Kiani er vel midtbanespillere, og der er vi greit forspent så lenge Ellingsen blir, hvis ikke Eriksen har tenkt å omskolere Vinjor til back da. Dersom Race forsvinner tilbake til Stabekk virker det som at vi er tynnere i forsvar.

Fine fremspill og mål mot Raufoss. Bra at vi klarte 1-1 i 2.omg. med b-laget.


Nå har både Pinto og Niang skrevet under for ut sesongen.
Det står om Ellingsen i G-dalen i dag, og det er litt usikkert om han kjøpes ut nå eller man må vente.

Sitat fra Glåmdalen (såpass tar vi oss lov til):
https://www.glomdalen.no/sport/kil-topp ... -19-343511

"Han har akkurat spilt 45 minutter av treningskampen mot Raufoss på Gjemselund tirsdag kveld, og selv om han per i dag har signert en kontrakt som starter 1. desember, kan det fort ha vært en av hans siste opptredener i KIL-drakta.

– Jeg veit ærlig talt ikke hva som skjer. Molde må i tilfelle kjøpe meg ut, og det veit jeg ikke om de gjør. Jeg er forberedt på det meste, men nå er det veldig godt å kun ha fokus på fotballen."


Forøvrig virket både Guven og Moldskred mer venner med ballen nå enn flere ganger tidligere i år.
Vel, annen motstand, men man ser det likevel.

Det er en tøff start på høsten:
- borte mot Start
- hjemme mot UK (som jo er en vanskelig motstander ofte)
- borte mot Florø som er formlaget nå
- hjemme mot Jerv som har funnet melodien

U i bortekampene og seire hjemme vil være en bra prestasjon på disse 4.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 25 Jul 2017, 18:50 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3652
Rocky Lekaj til Fredrikstad


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 27 Jul 2017, 16:47 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Blir Ull/Kisa kampen den siste for nedrykkskongen Eriksen eller er Nystuen for svak til å innrømme feil?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 46 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group