maggot wrote:
Mange KIL-supportere roper muligens etter en ny spiss, men selv håper jeg på en offensiv midtbanespiller (som vi har hatt mange av i årenes løp men som er borte i årets utgave).
Vi har bestandig hatt spillere som Nieves, Pinto, Marlinho, Castro og Hoel Andersen. Krydderspillere som har vært et bindeledd mellom spissene og midtbanen.
Pr dags dato mangler vi det lille ekstra, og utenom spissene så skårer vi altfor få mål.
Jeg synes det kommer litt til syne mot Åsane hvor vi ofte ikke klarer å utnytte overtak eller rom (som Åsane gir masse av). Det er kanskje symptomatisk at begge målene kommer på dødball.
Jeg synes også vi roter på backplassene. Hittil har snart halve laget spilt på disse plassene. Vi har ikke de klare enerne vi hadde i fjor. Jeg synes iallfall vi skaper skuffende lite fra disse posisjonene. Sjølstad og Murray har maltraktert dette Åsane-laget slik de fremstod i dag.
100% enig i disse 2 punktene. Mangler en kreativ spiller offensivt. En som gjør ting litt annerledes.
Backene har vi heller ikke klart å få en fullverdig løsning på. Selv om jeg er villig til å gi de unge vi har der nå litt tid, så hadde det vært kjekt med en litt mer ferdig-utviklet på en av sidene i hvertfall.
Men.. vi leder serien uten at spillet har løsnet helt. Kan bli bra dette
-------
http://www.haga-if.no