KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 Jul 2025, 01:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 204 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2006, 03:14 
Klubbdirektør

Marve wrote:
det kjipe er at vi scorer mål og er på hugget foran kassa hele tiden. er ikke mange lagene som scorer like mange mål som oss. men vi slipper inn alt for mange mål. det er det defansive det skorter på. ingen må føle seg truffet. der er vi like gode alle mann.

jaja patrick gikk forbi deg nå med 3 fulltreffere til. :wink:
marve 7
patrick 6

Hvis vi ser på tabbe(llen) så er det faktisk et par lag som har skoret mer enn oss... :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2006, 03:28 
Materialforvalter

Raggen wrote:
Du får slutte å fiske og komme deg i forsvar!!!

Nå er det på tide med litt Drillofotball føler jeg.....alle mann i forsvar, få inn Sixten på laget i Josten Flo rollen.....så får dere sende opp baller og håpe noe skjer......og da holde tett bak med resten i forsvar!!!

....helt gratis tips ;-)

faktisk i denne kampen spilte jeg til og med forsvar. måtte bytte til forsvar for og hvile vettu. :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2006, 12:54 
www.kilsk.com

1892 wrote:
Marve wrote:
det kjipe er at vi scorer mål og er på hugget foran kassa hele tiden. er ikke mange lagene som scorer like mange mål som oss. men vi slipper inn alt for mange mål. det er det defansive det skorter på. ingen må føle seg truffet. der er vi like gode alle mann.

jaja patrick gikk forbi deg nå med 3 fulltreffere til. :wink:
marve 7
patrick 6

Hvis vi ser på tabbe(llen) så er det faktisk et par lag som har skoret mer enn oss... :P

Så er vel det de lagene vi har møtt :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2006, 14:11 
Forumlegende

http://www.n3sport.no/06/table.aspx Terminlista!

Fanken, hvos seriøst skal man ta de baklengsmålene da? Med litt struktur kan vi faktisk slippe inn betydelig færre mål. Men trolig er det bare jeg som er nerd nok til å bry meg om sånt eller?

Tør å påstå at om vi strukturerer laget litt kan vi faktisk ro i land en seier etterhvert. Vi er ikke så dårlige spillere men fy f.. for et lag vi (ikke) er :P Struktur og mer bevistthet rundt det defensive bør heller ikke gå på bekostning av det antallet mål vi scorer. Jeg er 110% sikker på at vi får bedre resultater med de rette grepene! Er det bare jeg som bryr meg om slikt??

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2006, 14:33 
Klubbdirektør

Kanskje det er bare du som forstår deg på slikt :lol:

Nei, sett Karlsen i mål!!! Da lover jeg at det går mye mye bedre.... :wink: (Snakker med erfaring her.) På en skuddøvelse på trening i sommer stelte Karlsen seg i mål, dette var så artig at han ble fra en som bare sto der til selveste "målet" :P
Hvem vet, kanskje har det en lignende effekt i bedriftsserien? :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2006, 15:40 
Forumlegende

Korslund wrote:

Nei, sett Karlsen i mål!!! Da lover jeg at det går mye mye bedre.... :wink: (Snakker med erfaring her.) På en skuddøvelse på trening i sommer stelte Karlsen seg i mål, dette var så artig at han ble fra en som bare sto der til selveste "målet" :P

Haha Korslund! Men jeg har fortsatt traumatiske minner fra den skuddtreninga. :P

Herregud, det er jo fotballnerder alle som er på bedriftslaget, så alle forstår seg på slikt som å organisere lag litt. Men spørsmålet er om folk gidder?? Er det viktig i det hele tatt i bedriftsserien? Jeg er trolig den eneste som mener sånt er litt viktig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2006, 16:07 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
Korslund wrote:

Haha Korslund! Men jeg har fortsatt traumatiske minner fra den skuddtreninga. :P

Haha jeg ler meg fortsatt skakk den dag i dag når jeg tenker på det :lol:
Traff man med en suser i krysset var det ikkeno, men traff du Karlsen, hadde du skutt oss til seier i VM omtrent :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2006, 16:25 
Klubbdirektør

Jeg er redd vi forblir dårlige pga at vi ikke trener sammen, men det er vanskelig å finne kvelder hvor det passer for alle. ifjor var jo ikke bedriftslaget så dårlig, jeg var ikke med ifjor, mulig det har noe med det å gjøre, men vi må få tak i de spillerne som var med!! vi er for få rett og slett..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2006, 16:56 
Forumlegende

Jeg synes vi har omtrent samme nivå på spillermaterialet nå som i fjor. Er vel et par juniorspillere vi mangler i år som var med i fjor. Joda, trening kunne vært noe 1892. Men det er jo vanskelig å få til ja. Men jeg tenker bare på enkle grep som vi kan være bevisste på? Som at ikke alle tar et langt løp opp samtidig og er helt utslitte etter det slik at motstandern da kommer med mange mot våre få. Det mener jeg vi kan være litt mer bevisste på. Fotball er så banalt at klarer man å ha nok folk på rett side av ballen når vi mister den er sjansene for baklengs mye mindre.

Men jeg gidder ikke å messe mer om dette om ingen er enige med meg. Heller ikke i forbindelse med kamper.

Det eneste jeg ønsker er at vi skal være bevisste et par småting som kanskje kan bedre resultatene noe. Og så lurer jeg på hva de andre mener? Om vi skal gi blaffen i resultatet og spille glad angrepsfotball, eller om vi skal prøve å lirke med oss et brukbart resultat innimellom?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Nov 2006, 23:00 
Forumlegende

Trene?

Ble snakka litt om etter kampen i dag at det hadde vært greit å kunne samles en dag i uka og trene, rett og slett dele opp i to lag og spille. Og da holder det jo om minst 6 møter opp om gangen. Hvordan er interessen for dette? Sted finner vi alltids ut.

Jeg for min del er svært interessert i å trene. Det er tungt å spille kamp når man ikke har trent fotball regelmessig på to år. Alt svikter, kondisen er jævlig, ballkontroll ditto, roen med ballen er fraværende, bruker 7 sekunder på å få kontroll på en enkel pasning langs bakken, feelinga er ikke der. Blir rett og slett stressa og hjelpesløs når man er så dårlig trent. Derfor, vi bør trene! Anyone?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Nov 2006, 23:05 
Klubbdirektør

Hvordan gikk kampen idag egentlig?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Nov 2006, 23:06 
www.kilsk.com

Jeg er garantert med på trening, og regner med håkon og simen også er med.
Synd med 2-4 tap idag, hadde 3-4 skudd i stolpen :/

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Nov 2006, 00:24 
www.kilsk.com

Nå har aldri jeg vært noen stor utespiller pga min keeperkarriere, men de to siste kampene har jeg fått gleden av å spille utpå.. Selv om jeg er/var keeper, har jeg basisferdighetene som skal til, pasning, mottak, ro med ball og spilleforståelse.. det er noe elementært vi bør trene på.. sitter det inne kan vi skape masse sjangser, noe som kanskje mangler på laget..

jeg og håkon har jo spilt fotball i år, og vi er de yngste, men vi klarte faktisk å skape to-tre sjangser i dag, i tillegg til at jeg putta.. jeg er ingen stor utespiller, men pga all treningen jeg og håkon nylig har hatt bak oss sier de enkleste tinga ganske mye.. derfor burde enkelt og greit satt opp pasningsøvelse i en halvtimes tid, litt kondis kanskje(nå blir folk sure), og litt spill så vi får øvd oss inn.. trenger ikke mer enn 6-7 stk til dette.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Nov 2006, 00:52 
Grævling

Altså.....en fotballsupporter skal ikke ha bedre kondis enn at han kun med nød og neppe klarer å gå til kiosken i pausa på Gjemselund å kjøpe seg pølse.....nå må dere ikke ta helt av her ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Nov 2006, 01:05 
Forumlegende

Keepern: Jeg er veldig enig. Men bør man ha spesifikke treninger på basisferdigheter og kondis? I spilløvelsen kan man få dette i tilstrekkelig grad synes jeg. (På vårt nivå!)Vi blir nok få, ergo mange ballberøringer. Videre er det som regel mer intensivt når man er få, ikke som 11er fotball der man kan "sovne" ute på ene vingen. Videre vet jeg ikke hvor stor apell pasningsøvelse vil ha hos folk. Tror nok det å dele opp i to lag og spille er greia som trekker folk. I tillegg, det å spille sammen gir mer samspilt lag.

Skal man ha spesifikke pasningsøvelser må man ha høy kvalitet på de for å få utvikling, det betinger to ting: En trener som pusher på og stiller krav til kvalitet av spillerne, og motivasjonen til å gjøre det blant oss spillere. I tillegg til at øvelsen må være god. Dårlige og halvhjerta øvelser som går på basisferdigheter er helt bortkasta tid.

For min del tror jeg pasningsøvelser ikke virker all verden. Jeg har mer tro på å bli vant med og komfortabel med det å spille fotball. Ikke stresse ræva av seg når man får ballen og alt det der.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 204 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]