KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 00:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 19:06 
Spiller

Nei, jeg tror ikke de er hjernedøde og kan tenke selv. Jeg tror de har et nyansert og realistisk forhold til det de driver med. Jeg tror ikke panikken herjer der fordi de ikke har putta enda. Den panikken er det enkelte supportere og media som står for.

Og, selv om de utvilsomt tenker selv, så blir man preget av ting man hører 100 ganger. Det er snakk om å holde fokus på rett ting.

hvem har foresten fokusert på at ingen andre (tror jeg) har sluppet inn færre mål enn KIL?? Fantastisk å holde nullen i tre av fire spør du meg!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 20:03 
Forumlegende

Løv Ham og Sparta har også sluppet inn 3 mål og det er minst i avdelingen. KIL har bra kontroll på det defensive, og Skogens poeng er jo nettopp å prøve å fokusere på det som er positivt, og ikke på det at vi ikke har putta, men jeg er 100% sikker på at de terper avsluttninger på trening og har fokus på det og også at målene kommer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2006, 20:52 
Spiller

Vel talt :-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 11:36 
Forumlegende

Haraball,
synsing eller statistiske fakta? det interessante ville være hva et gitt lag gjør med de 2 forskjellige systemene gitt samme spillerstall……men først…….

vel, det blir uansett ikke korrekt å sjekke lagene opp mot hverandre, ettersom det hele vil avhenge av hva slags spillere man har i systemene og hvor godt laget i det hele er. uansett tror jeg mitt utsagn inneholder veldig mye som er riktig. selvsagt er det bedre jo flere som kan skåre, men det er jo ikke alle gitt å være en rimelig bra avslutter. Dessuten vil jo også andre enn spissene også komme til sjanser i 4-4-2. det gamle 2-3-5 kanskje? Det er bare det i at konservartiv 4-4-2 har man 2 typiske spisser, mens man i 4-3-3 mer har et sentralt oppspillspunkt + 2 flanker som virker som spisser. Av disse sistnevnte kreves jo nærmest like mye vingkompetanse som avslutterkompetanse. i 4-3-3 kreves det også mer avslutterkompetanse av indreløperne enn av midtbanespillerne i 4-4-2 for at det skal lykkes……….over tid….

Derfor et fantasilag med ekstrem kompetanse for å kunne anskueliggjøre mitt poeng:

Har du Ballack, Lampard, Ronaldinho på midtbana bak Henry på flanke, Nistelroy i midten og alt mulige Eto som en høyre flanke, kan du jo gjøre alt………..Dette ble jo 2 lagdeler med overoppblåste dimensjoner, men dette for å illustrere. du har midtbanefolk som ofte gjør mål og som er meget gode både forover og bakover. du har 3 løpere som er det samme. her er midtbanespillerne livsfarlige avsluttere i boksen, slik som løperne er det uansett fra hvilken posisjon de kommer.
dessuten er den utplukkete midtspissen i dette laget meget habil til å ta i mot pasninger bakfra, samt gjøre noe selv samt å finne, ikke minst, rom for å kunne skåre på sjanser og halvsjanser.

KIL har ikke denne strukturen på laget. de har ikke 2-3 på midtbanen som er gode avsluttere som gjerne gjør mye mål på sine sjanser og som er typer som ”finner / kommer” fram til sjansen. de har knapt nok noen.
laget har heller ikke flanker som er typiske goalgettere slik som fantasilaget her. Holtet er ikke det, og Gundersen er vel neppe flankespiller som best. dermed gjenstår som målfarlig flanke stort sett bare eventuelt mulig Wibe Lund fra omskolert back. han har faktisk et bra tilslag på ballen. Olausson er god, men ville passet like bra som en sidemann på midtbana i 4-4-2. som tidligere nevnt av meg og andre synes det som om spissen, oppspillspunktet har en veldig vanskelig rolle i dagens system her.
Dermed står KIL igjen med et spillesystem bygd på flere gode avsluttere, men egentlig med ingen avslutter………..fordi avslutteren av natur er et oppspillspunkt for å styre ballen til ikke habile avsluttere.
Som typiske spisser, midtspisser har man jo Koffeld, Rødfoss, Gundersen.

Man bør vel spille etter sitt mannskap når man ikke kan kjøpe inn mannskap til hvordan man ønsker å spille. Så langt har KIL levd på et godt forsvar og en keeper som har vokst med oppgaven i år og vist seg tiliten verdig. sjanser har man hatt, men de fleste har vel ikke spissen hatt?
KIL vil nok gjøre en del mål, men kanskje vil nok treffprosenten være lavere enn hos mange av motstanderlagene. I alle fall har dette vært trenden i 05 og hittil i 06. Slik var det også i midtpartiet av serien i 2004, da laget faktisk var på vei mot nedrykksgruppa, og husk at man datt ned på veldig mange poeng i 2004. da falt man ned med 37 poeng, det samme som KIL hadde i 2005. serien i 2004 var veldig komprimert……………

Selvsagt kan man ikke uten videre bytte til 4-4-2. Laget er drillet i 4-3-3 hvor hver spiller (plass på banen) har sine roller som definerer 1. og 2.prioriteter om hvor de skal spille ballen,
hvordan oppføre seg defensivt i forhold til hvordan motstanderen per tidspunkt er, etc etc etc. dette forandrer man ikke uten videre. det tar også tid å få dette til å sitte. det har egentlig ikke blitt satt fullt til seriestarten, det ser vi, men vi får følge med utover……

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 12:04 
Forumlegende

Det er som regel sånn at jo flere mål man scorer jo høyere på tabellen havner man, i fjor scora vi 41 mål og alle som havna lavere på tabellem scora færre og de som scora fler enn 41 kom over oss på tabellen. Dette henger jo sammen med at det er mål som vinner kamper, så vi skal ikke kimse av måltørken, men det føler jeg heller ikke at er tilfelle hverken Skogen eller de her på forumet som er enig med ham forsøker heller å få frem poenget at det er for tidlig å rope om nedrykk og krise etter de første 4 kampene siden vi har vist at vi holder tilsvarende nivå som de andre lagene vi har møtt og på ingen måte lar oss overkjøre. Selv mot Sparta hvor vi tapte 3-0 var vi ikke underlegne i banespillet og dersom vi klarer å forsette den positive trenden vi har vist så langt både defensivt og gjennom å ta kommandoen og føre kampene (Løv Ham kampen er muligens et unntak da den ble ødelagt av veldig dårlig baneforhold og mye kick og lite run forball) så kommer vi til å score mål og vinne kamper i fortsettelsen. Det er urealisitisk å tro at KIL kommer til å vinne Adecco serien i år, men vi har vist at vi kan hevde oss og vi kommer til å score mål.

Har desverre ikke noe grunnlag for å si noe om hvor mange sjanser vi putter på sammenlignet med de andre lagene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 12:46 
Spiller

Ivo: Ja ja, jeg vet ikke helt om jeg er enig i at feks Paul ikke er en målscorer. Pat og Tore A er vel ikke helt bortreist de heller. Tore spilte jo mye kant på juniorlaget da Ragnar var spiss (ja ja, et annet nivå). Ragnar er jo også en målscorer, men samtidig en fin targetplayer.
At ingen av dem har lykkes så langt i år er jeg jo selvsagt enig i.

Uansett så har jeg såpass tiltro til Skogen at han har hentet spillere for å spille 4-3-3 og ikke 4-4-2. Så da mener jeg debatten er unødvendig. Enkelte overvurderer formasjonens betydning, og skriker om endring så fort det ikke går på skinner. Det finnes bøttevis med eksempler på lag som har rula i både 4-3-3 og i 4-4-2. Samhandling, flyt, og spillernes kvalitet er etter min mening 100 ganger viktigere enn formasjonene.

Til hælja blir det haraball.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 13:50 
Forumlegende

oj, fastslått at diskusjon/tema er unødvendig.....en slik en er sterk og tilhører vel regimer vi ikke (?) liker å sammenlikne oss med.....
men det er jo bare å ikke delta det........ikke sant......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 14:14 
Spiller

jeg slår ikke fast at det er ulovlig, men unødvendig. En liten forskjell der kanskje?
Hvis du gadd å lese litt nøye så var vel ikke akkurat hovedpoenget å nekte folk å debattere, men å påpeke at man bør stole på at de som jobber med dette dag etter dag vet hva de driver med

Hvis jeg da skal konkludere like "sykt". Jeg har tillitt til trenernes arbeid, du har det ikke. :?:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 14:43 
Grævling

Syns det er en frisk diskusjon vi har her inne, i tillegg syns jeg den er mer saklig enn det vi har opplevd her i div tidligere diskusjoner. Så lenge det fins folk som engasjerer seg, så vil det også være forskjellige meninger......jo lenger det går uten at KIL scorer, jo flere vil "skrike" ut og kreve endringer.

Jeg syns det er litt rart at Skogheim gidder bruke tid på å kommentere våre bekymringer, uansett hva som skjer, og hvordan KIL gjør det, så vil det nesten ALLTID være noen som er bekymret....så jeg håper han ikke bruker alt for mye tid og ressurser på dette ;-)

Det er i hvert fall hyggelig å se at han tydelig er innom forumet ganske flittig.....må vel være her han plukker opp signalene. Uansett..... diskusjoner vil det alltid være, og som jeg har nevnt tidligere, fotball er et fag de fleste tror de er "verdensmestere" i, så da vil også uenighetene eksistere. Det er bare å se på bydelslaget fra Oslo som ble landets seriemestere i fjor......selv Gull fikk ikke hele "folket" til å holde fred, nok av folk som mente det var ting det måtte gjøres noe med.....og slik det ser ut så langt i år, så kan det vel ha vært noe i det!

Men men.....målene vil komme, og skulle det gå mot total krise, så har nok også Skogheim sine forslag til løsninger for å få til nødvendige endringer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 May 2006, 15:09 
Forumlegende

tipper Skogen er her inne like mye som oss ;)

og her finner han løsning på alle problemene han måtte ha :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 May 2006, 11:32 
Forumlegende

Appropo tidligere KIL spillere, ser at Nybergsund har 3 strake seiere i årets serie. Noen som vet hvordan Kula gjør det nå som han er tilbake i moderklubben.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 May 2006, 13:41 
Klubbdirektør

Han scora 2 mål mot Harstad ihvertfall :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]