KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 23:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 16 Mar 2006, 19:00 
Grævling

....eller hva tror dere?

Tipper det er mer nærliggende at det nå er 24 dager igjen til en avlyst seriekamp på Gjemselund!!

Dere som bor i Vinger....hvordan ser det ut der nede? Har de fått bort snøen?......kan da aldri i verden bli klart for spill på litt over 3 uker?

Ka du tru?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2006, 19:04 
www.kilsk.com

Smelta mye snø siden søndag, men fortsatt en del igjen, er nok dessverre mer snø hvor nærmere Glomma du kommer :/
Bare veger her...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2006, 20:43 
Klubbdirektør

Huff, er en del som får meg til å ligge nervøs over nettene.
Skal dette nok en sesong hvor vi bare gleder oss til neste?
Håper flere ting ordner seg til Moss ankommer Kongsvinger. Håper vi får på plass en ordentlig erstatter, selv om det ser utrolig vanskelig ut. Det som er kanskje ikke så viktig, men litt kjett, er at de som var best med å rundspille Moss i hallen for en liten stund siden, og som også scoret målene, ikke kommer til å spille i for KIL i april. (Jøss det rimte) Wibe er skadet, Nystuen er solgt. Må også si det uroer meg litt at vi så vidt greier å skape sjanser...

...Kan hende dette bare er sesongstart-nerver, men er så utrolig redd for nok en nedtur, for stallen ER svekket fra i fjor, det må man innse.

Menmen, det er bare å stå på, jeg gir ikke opp noe håp før det er over, og jeg gir HVERTFALL ikke opp før det har begynt ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2006, 23:57 
Klubbdirektør

Kanskje like greit å få utsatt serieåpningen slik at gutta får en ekstra uke å kjøre inn laget på. Evt må det gå an å bytte med Moss slik at de kan ta hjemmekampen først.

Men det spørs vel på NFF. Forundrer meg ikke om den møkkaorganisasjonen tvinger oss til å spille hjemmekampen på en annen bane.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 10:19 
Forumlegende

Ganske vilt å ha en innendørs fotballbane som ikke er godkjent for seriepill også...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 11:18 
Forumlegende

Bodø Glimt får jo starte inne, hvorfor får ikke KIL den muligheten?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 12:27 
Forumlegende

Tror det skyldes en kombinasjon mellom underlaget og utforminga av hallen. NFF har strammet grepet når det gjelder publikumsfasiliteter etc siden hallen ble bygget.

Men skal hallen ha noen nytte i framtida for både toppfotballen og breddefotballen bør det gjøres grep der slik at dekket blir bedre og ellers etterkomme NFFs krav. Jeg ser for meg at færre og færre kommer til å benytte seg av hallen i framtida til fotball fordi pris og kvalitet ikke står i stil. (Prisen er skyhøy!) Stabæk sa jo også etter treningskampen i vinter at de ikke ønsker å spille der mer pga underlaget.

Så situasjonen for fotballen i Kongsvinger er som følger: En hovedbane uten undervarme som bruker lang tid på å bli klar. Treningsfelter på Gjemselund som ikke blir klare for bruk før langt ut i mai. Skansesletta hvor kvaliteten på underlaget er så som så. Dette feltet blir heller ikke klart før lang uti mai som regel. I tillegg har man altså en innendørs fotballhall som ikke tilfredstiller de kravene en sånn hall bør ha. Ikkeno rart i at a-laget må reise til Brandval og andre steder for å trene, mens vi i breddefotballen må spille de første seriekampene på grus...

Hvor lenge er det mulig å drive med Toppfotball under slike forhold?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 15:12 
Klubbdirektør

Enig med deg Karlsen. Men da har jeg et forslag til supporterklubben; Vi kan starte en kronerulling-kampanje for å samle inn penger til unervarme på Gjemselund.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 15:24 
Forumlegende

da må det jo sikres at de pengene brukes til undervarme, pengene som ble donert av "hemmelig beundrer" for noen år tilbake var vel øremerket undervarme?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 15:34 
Forumlegende

Når det gjelder finansiering av undervarme er det flere ting som spiller inn:

-En bankerott kommune står som eier
-KIL Toppfotball peker på kommunen når dette spørsmålet kommer opp
-KIL Fotball peker på kommunen
-Politikere må godkjenne dette her (Kanskje lurt å få til dette i et valg år, velviljen er litt høyere da)
-KIL Toppfotball og KIL Fotball vil ikke overta driften (og herredømmet) av Gjemselund. Utallige ganger har kommunen prøvd å selge anlegget til forskjellige KIL lag for 1 krone.

Ellers vet jeg det jobbes med ideer om at bane 2 skal bli utendørs kunstgressbane med undervarme, varmet opp av den varmen ishallen slipper ut. Så om vi får en skikkelig bane 2 med tida, så kanskje lyskastere rundt hovedbanen burde være hovedprioritet der?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 16:00 
Klubbdirektør

Noen som kjenner til eier-strukturen i KIL ? Er det aksjer som eies av privatpersoner ?

I england har det etterhvert blitt vanlig i mindre klubber at supportergruppene samler inn penger og kjøper seg inn i klubbene for å få medbestemmelsesrett. Vet bl.a at i Brentford tok nylig supporterene over aksje-majoriteten og har da full kontroll over klubben.
Mulig noe lignende kunne vært diskutert i Kongsvinger også ?
Vi trenger vel å få frem noen nye tanker for å få klubben videre ?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 16:10 
Forumlegende

Veldig usikker på eierstrukturen. Men jeg har en gang i tiden hørt at i Norge ligger det en del begrensinger, slik at vi her i landet for eksempel ikke kan oppleve det som skjedde med Wimbledon.

KIL Toppfotball er en medlemsklubb, hvor man kan betale medlemskap for å få stemmerett på årsmøter. Eneste supporterinnflytelsen man da kan få, er at et stort antall supportere melder seg inn og er i flertall på årsmøter. KIL Toppfotball kan styres av supportere ja, men ikke eies. Og hvem som eier KIL toppfotball er jeg sannelig ikke sikker på.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 17:02 
Klubbdirektør

Stemmer det at kommunen eier bana, men da får vi samle inn penger og stille krav om at dete skal gå til undervarme. Kommunen vil også få spillemidler til å dekke dette. De får dekket 1/3 av kostnadene opp til 700 kroner tror jeg.

Problemet til kommunen er at det ikke er vilje til å gjøre noe. La private kapitalister slippe til. La de få kjøpe området for 1 krone. Så kan de eksempelvis bygge stadion med kjøpesenter.

Kommunenen står fritt til å kreve at det skal være en bane der. Banen kan investorene leie ut til KIL.

Erfaringer landet over viser at bedre fasiliteter får flere til å komme på kamp, og dermed høyere reklameinntekter. Dette er fullt mulig. Er folk som har snuset på dette før, å bygge butikker bak ståtribunen, og flytte løpebanen til et annet sted. Eksempelvis kan den flyttes til Brandvald eller Tråstad.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 19:13 
Forumlegende

Gode tanker Lennon. Er det mange privat investorer som eier andre baner her i landet, som for eksempel Viking stadion? Røkke og Gjelsten eier vel Røkkeløkka ihvertfall.

Kommunen burde jobbet aktivt for at kapitalister skal kunne overta anlegget.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2006, 22:00 
Kaptein

Grunnen NFF har gitt for at Storhallen ikke kan brukes er at det er for liten avstand mellom tribune og bane.. Idiotisk.. Er vel bare nok en unnskyldning for at de misliker oss.. Mener ikke at Storhallen er bra nok for elitefotball. Men det er bedre enn å spille på is og snø.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]