KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 16:16

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: KISS til Norge!
PostPosted: 19 Feb 2008, 13:52 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Gamle rockere gjør sine siste krampetrekninger. KISS spiller på Valhall 31.5., 10 år etter at de siste gang var i Norge.

Det KISS som kommer nå er ikke det samme som for 10 år siden. Selvfølgelig er frontfigurene, låtskriverne og vokalistene Paul Stanley og Gene Simmons med. Sminken er også fortsatt på og sceneshowet er fortsatt brukbart. Originaltrommis Peter Criss er ikke med lenger, i stedet er det Eric Singer bak trommene. Singer er en av mine favortittrommiser og mye mer energisk enn en gammel grinete Criss. Singer bærer Criss' originale Catman sminke. Singer var også medlem av bandet i perioden 1991-96 før reunion. Singer er respektert blant KISS fansen og med han i bandet har man til og med muligheter til å spille litt raskere låter enn man kunne på slutten med Criss.

Kultfigur, gud, helt og ex-fyllik Ace Frehley er heller ikke med på sologitar. Dessverre. Ace var virkelig en grunnpilar for lydbildet på 70 tallet og har også komponert noen av de største klassikerne. Frehley forsvant ut i 2002 og er nå på soloturne i USA. I hans sted finner vi Tommy Thayer på sologitar, smertelig nok sminket opp i Aces gamle spaceman kostyme. Tommy "Frankenace" prøver så godt han kan å kopierer Aces gamle soloer, noe som som regel ikke er veldig vellykket. Tommy har en status blant KISS fansen som tilsier at han fortjener egen hjemmeside, noe han har fått: tommythayersucks.com!! (Forkortet http://www.ttsdotcom.com ) Men så lenge Tommy ikke synger de låtene Ace pleide å synge så er han til nød til å leve med.

Dette ryktes å være siste turneen med KISS, noe som gjør at jeg hopper på denne konserten. Uten noe som helst nytt siden studioalbumet Psycho Circus fra 98 er det vel også begrenset hvor lenge man kan holde på.

Jeg drar av nostalgiske årsaker. Andre som skal dit??

Og strengt tatt låter det egentlig ikke så verst av dagens utgave av KISS:

Dagens line-up med "Makin love":
http://www.youtube.com/watch?v=DiUIUqWhKVY

Klassikeren fra 1974, den Ace Frehley komponerte "Parasite":
http://www.youtube.com/watch?v=y5UbN5xvxMQ

War Machine:
http://www.youtube.com/watch?v=25OJMPwa6d4


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2008, 14:29 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
KIZZ uten Criss og Frehley blir også en konsert uten meg!

Enkelt og greit!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2008, 14:43 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Er NESTEN enig med deg Raggen. Jeg "dauer ikke" om jeg ikke får tak i billetter denne gangen. I 96 freaka man helt ut med de originale 4, nå er det mer å ta farvel. Men seriøst, hadde Frehley fått dratt seg til Norge på soloturne hadde jeg valgt hans soloshow før dagens KISS. Men det er vel ingen fare å ikke få tak i billetter denne gangen...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2008, 14:52 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
The real thing:

Fra 1996, frontet av mr Frehley, og Criss i et våkent øyeblikk:
http://www.youtube.com/watch?v=4A8mu1etFKk

The real real thing, KISS 1974 med en energisk Peter Criss, også på vokal:
http://www.youtube.com/watch?v=IqjcxMtdgyA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2008, 14:57 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Egentlig rart at jeg aldri har fått med meg en konsert med Kiss, var jo blodfan av folket fra slutten av 70 åra og litt inn på 80 tallet. Burde vel ha vært på konserten når alle de gode gutta var innom sist, men nå tror jeg rett og slett ikke jeg gidder hvis altså både Peter og Ace ikke er med.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2008, 23:37 
Offline
www.kilsk.com
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 16:04
Posts: 2211
Location: Oslo
Hadde vært artig å vært på noe slikt, meeen ikke i år ;)

Skal på Mark Knopfler i april da, det blir konge ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2008, 23:42 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Joeman wrote:
Hadde vært artig å vært på noe slikt, meeen ikke i år ;)



Tror nok dette er siste sjansen du får:P Tror ikke forretningsmannen Simmons ser så store muligheter for å melke denne maskinen særlig mer.

Men grøss og gru, billettprisen ligger visst på 650 kroner!!! :shock: 650 spenn for å se "scab line-up"! Må tenke meg om her nå gitt...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2008, 23:52 
Offline
www.kilsk.com
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 16:04
Posts: 2211
Location: Oslo
Karlsen wrote:
Joeman wrote:
Hadde vært artig å vært på noe slikt, meeen ikke i år ;)




Men grøss og gru, billettprisen ligger visst på 650 kroner!!! :shock: 650 spenn for å se "scab line-up"! Må tenke meg om her nå gitt...


Forretningsmannen Simmons har kanskje skjønt at det er lett å lure noen hundrelapper ut av nordmenn ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2008, 23:54 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
650 er vel "mot normalt" som leifer'n ville ha sagt. Værre med Metallica konserten de skal ha i Bergen i sommer....850!!!

....hadde vel betalt og smilt uansett, men dette fikk jeg jo ikke med meg før billettene var borte, og nå går de for 2.500 på svartebørs :shock:

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2008, 00:09 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Metallica er jo aktuelle i dag i den grad at de faktisk lager ny musikk og satser seriøst. Klart at Metallica både selger ut raskt og er dyre.

Synes det er værre med et band, eller "brand" som mr Simmons kaller det, som ikke har gjort noe annet de siste årene enn å reise rundt med et "greatest hits" show, med omtrent samme set-list og mildt sagt umotiverte opptredener. Men så har de også sluttet å selge ut stadioner, går for halvfulle hus nå. For ti år sida hadde jeg glatt betalt et par tusen for en KISS billett. Nå steiler jeg av 650.

I spektrum desember 1996 ble det solgt ut 10000 billetter på ca 40 minutter til KISS. I dag skal jeg være villig til å vedde på at det langt ifra blir utsolgt.

Kaizers Orchestra på Sentrum scene i mars koster til sammenligning 275 kroner. Vet ikke hva Maiden billettene har ligget på? Maiden har vært her ofte men de lager ny musikk og har besetningen inntakt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2008, 10:38 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Jeg har faktisk kjøpt meg billett til Maiden for lenge siden...var redd det skulle bli utsolgt så jeg flesket til med en gang billettene ble lagt ut, 550 kr. Nå er vel Maiden innom norge ca 5 ganger i året, så det er vel ingen fare for at denne konserten blir utsolgt!

Egentlig er jeg ikke så jævlig fan av dem heller, men jeg får jo uansett lyden rett inn i stua fra Valle, så da kan jeg vel like godt labbe ned på plassen! Greit nok å få sjekka dem ut live, ikke sett dem live siden de var i Drammenshallen sammen med Anthrax i 1990!

....blir jaggu eldre etterhvert ser jeg :shock:

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2008, 17:27 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Nå skjer det ting her. Frehley til Sverige!
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musi ... 1880923.ab

750 spenn for Oslo-billetten til KISS, det er tog og billett til Ace i Stockholm..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2008, 16:26 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Utrolig. Der har jeg svidd av 750 kroner for å se scab-KISS !! :shock:

Jaggu hr ikke de gamle fossilene klart å selge ut Valhall også. Lurer på hvor mange som har kjøpt billett som veit at Frehley og Criss ikke er med...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 28 Feb 2008, 19:21 
Offline
Saftblander

Joined: 16 Apr 2007, 22:11
Posts: 11
Location: Grue
Blir nok ikke KISS live for meg i min levetid da. Hadde veldig lyst til å ta turen, men uten Ace fant jeg ut at jeg heller prioriterer andre saker...

_________________
-Ett lag i Hedmark.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 28 Feb 2008, 23:26 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Torgers wrote:
Blir nok ikke KISS live for meg i min levetid da. Hadde veldig lyst til å ta turen, men uten Ace fant jeg ut at jeg heller prioriterer andre saker...


Ja så lenge du ikke prioriterer det samme som Ace selv har gjort de siste 30 årene så forstår jeg deg...hehe Er vel ingen hemmelighet at mannen var litt glad i kjemikalier av ymse slag. Han er visst et helvete å samarbeide med. De visste jo aldri om han dukket opp til konserter. Og det var visst ikke sjelden han lå klakna i garderoben en halvtime før kosnertstart. Ellers introduserte samme låta to ganger på en konsert.

Men han er nykter nå med soloturne og greier, da kunne han da jaggu meg fått tilbake jobben i KISS!

Frehley live for noen dager siden:
http://www.youtube.com/watch?v=3SjUKfZYH9Y

Han kan faget enda! 8)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 86 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group