Du entret Highbury en høstdag i 1996, i en kamp mot Sheffield Wednesday. En kamp hvor vi var på god vei mot et tap. Noe som ikke var så uvanlig den gangen. Det vi fikk se i 45 minutter i den kampen Paddy, bar preg av stil og klasse. Du snudde kampen helt alene. Fra 0-1 til 4-1.
Sammen med Manu Petit spilte du deg inn hjertene til gud og hvermann i doublesesongen i 1997/98. Siden gikk det slag i slag. Du vant absolutt alt. Både med klubblag, og med landslag. Periodevis har du utvilsomt vært verdens beste defensive midtbanespiller. Du har "lekt" med motstanderne dine. Vi gjorde deg god Paddy, og du gjorde Arsenal fantastisk, my friend! Vi var som skapt for hverandre. I ni år varte lykken Paddy, jeg tror med sikkerhet vi kan si vi har sett dine absolutt beste fotballår. Men tro meg; jeg håper inderlig du lykkes hos "den gamle damen". Det fortjener du nemlig!
Dine største øyeblikk? Doubelen i 97/98? Nja. Triumfene med landslaget, eller doubelen i 2001/02, eller FA cup triumfene mot Chelsea eller United? Nope. Den største triumfen din var at du var kaptein under 2003/04 sesongen. Du var kaptein og inspirator for The Untouchables, The Unbeatable og The Immortals!!! Det Paddy, tror jeg var din optimale triumf, og ditt optimale øyeblikk.
Du var alltid en rolig, ja kanskje litt beskjeden ung mann. Alltid høflig, og smilende. En gentleman rett og slett. Utenfor banen. På banen derimot var du som en løve. En løve som ikke aksepterte tap for ditt elskede Arsenal. Akkurat den kombinasjonen tror jeg gjorde deg til den unike spilleren du er. For du er fremdeles unik. Ingen må tro noe annet.
Vel, vel Paddy, nå skilles våre veier, og jeg ville lyve hvis jeg sa at jeg ikke ville savne deg. I`ll miss you a hell of a lot, mate! Du har vært en av tidenes aller største Goonere. Og slik vil jeg for alltid huske deg. Giganten på midten. Skulle vi, en gang i fremtiden, møte "den gamle damen" i CL, skal jeg applaudere ekstra for deg Paddy, det fortjener du nemlig.
Avslutningsvis; ditt siste spark på ballen for Arsenal kunne ikke vært bedre, kunne det vel? Straffen som senket United. Et siste "ballespark" til Alex. Du vet å gå ut med stil, Paddy!!
You`ve been one helluva Gooner, Patrick! Thanks for the memories, and all the best in the future, mate. Ciao Paddy!
Vel for de som trodde at jeg hadde skrivi det her, tar feil, kopirte det fra gunners.no forumet og la det inn her, fordi det er et av de beste innleggene jeg noensinne har sett påå ett forum...
Lykke til videre PV4!