KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 01 May 2025, 23:07

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 280 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2007, 17:01 
Trener

Lee Martin var jo veldig god i Sunderland i fjor, så det kan hende han blir lånt ut igjen etter nyttår.. Mens Bardsley nå er tredjevalg på høyreback og jeg tror Man Utd er bedre tjent med å cashe inn litt på han enn å låne han ut igjen. Villa eller Pool kjøper han nok, de kjøper jo omtrent alt som kan krype og gå av spillere!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Nov 2007, 17:22 
Forumlegende

Jeg får fnatt av hvor ubesluttsomme United er i de bakre rekker i farlige situasjoner rundt egen 16. Inne i egen 16 er det KRIG! Der skal tenner og liv ofres for å få ballen vekk. Og under press må den LANGT vekk. United er nok etter Arsenal kampen fortsatt litt for naive defensivt til å kunne vinne Champions league. Jeg tror ikke man bare kan basere seg på ekstrem offensiv styrke i CL. Roy Keane savnes fortsatt.

Men tilbake til Arsenal kampen. Jeg tar uavgjort selv om det er svakt å ikke kunne ri inn ledelsen. Alt i alt er u greit.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Nov 2007, 22:23 
Forumlegende

Viktig at Arsenal hindret 3 for MU

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 11:43 
Grævling

Hvorfor?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 12:24 
Forumlegende

Raggen wrote:
Hvorfor?

Fordi da tapte ikke lfc (og hotspur'ene) mer terreng..........
Dessuten vil dt være trist om den klubben skulle vinne i år også.
Alt - absolutt alt er bedre --- tom. Chelsea og Arsenal

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 13:20 
Forumlegende

ivo wrote:
Raggen wrote:
Hvorfor?

Dessuten vil dt være trist om den klubben skulle vinne i år også.
Alt - absolutt alt er bedre --- tom. Chelsea og Arsenal

Subjektivt sett ville jeg synes det var verst om Liverpool stakk av med ligagullet. Objektivt sett, som generell fotballelsker som er veldig opptatt av lag med identitet, ville det vært krise om det faktisk er mulig å vinne den engelske ligaen uten mer enn en engelskmann/brite i troppen. (Alle vet hvilket lag jeg sikter til..)

Nå må UEFA komme på banen og innføre de reglene de babler om slik at man bevarer en nasjons ligas identitet. I England bør man da ha regler på antall briter på laget. Skotter, irer og walisere har alltid vært en naturlig del av den engelske ligaen.

Jeg er stolt over at Brown, Ferdinand, O'Shea, Simpson, Carrick, Hargeaves, Scholes, Fletcher, Giggs, Rooney og Eagles har vært på banen for United i ligaen så langt denne sesongen. Og det er bare tidsspørsmål før Neville er tilbake.

Ok, United-tråd dette. Men United er et meget godt utgangspunkt for debatt om utlendiger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 16:10 
Forumlegende

Det har jeg ment hele tiden om utenlandske spillere. Det blir for mange og ikke alle er så topp heller.

Men - hva kan UEFA gjøre?
Dette er arbeidstakere / arbeidsgivere, og det er jo fri flyt av arbeidskraft innen EU. Tror neppe Ola Byggmester ikke kan ha alle 15 snekkere fra Polen. Da må også regelen være at minst x-antall snekkere hos ham må være norske...
Ser ingen grunn til å gjøre forskjell, faktisk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 16:30 
Forumlegende

ivo wrote:
Det har jeg ment hele tiden om utenlandske spillere. Det blir for mange og ikke alle er så topp heller.

Men - hva kan UEFA gjøre?
Dette er arbeidstakere / arbeidsgivere, og det er jo fri flyt av arbeidskraft innen EU. Tror neppe Ola Byggmester ikke kan ha alle 15 snekkere fra Polen. Da må også regelen være at minst x-antall snekkere hos ham må være norske...
Ser ingen grunn til å gjøre forskjell, faktisk.

Veldig godt poeng Ivo. Politisk er jeg sterk tilhenger av at det skal være fri flyt av arbeidskraft. Det illustrerer hvor mye mine følelser for fotball får meg til å ta standpunkt i forhold til følelser og ikke fornuft. Men greit, jeg skal la fotballen være det eneste som delvis styrer mine følelser i standpunkter som omhandler fotball. Så får jeg bruke rasjonalisme og logikk i andre samfunnspørsmål. Jeg mener det er et stort problem for politikken at beslutninger tas utfra følelser og ikke fornuft. Her er jag altså skyldig i det sjøl. Men United ville ikke vært United om de ikke hadde hatt egenproduserte local lads på laget. Identitet for fotballag, land og sågar for enkeltindividet er viktig. Identitetsløshet er jo det samme som å være anonym og mangle personlighet. Det Arsenal jeg ble kjent med i mine unge dager er langt ifra det samme i dag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 17:37 
Forumlegende

En blanding av følelser og fornuft.

Bare følelser vil kunne gi for mye ikke-bærekraft og ikke-overlevelsmuligheter.

Bare fornuft vil ofte kunne gi en kalkulatorisk tilnærming av mange bærende element i samfunnet, slik at misnøyen tar over. Skal man rendyrke det kan mange bedrifter i Kongsvinger flyttes til Baltikum / Asia og oppnå bedre resultater der rent økonomisk for eierne. Men dette igjen slår ut på sikt for hvem skal så kjøpe tjenester og andre varer her om disse flyttes og de ansatte sterkt mister kjøpekraft. Da blir det nok færre på Gjemselund også.

Dessuten, den fornuftige, rasjonelle og logiske tenkingen er ikke én eneste sannhet, men avhengig av faktorer man ikke alltid ser. Altså, rendyrkingen av det kan fort gi feil slutninger.

Dessuten, blir følelser og den logiske fornuften gjort om til 2 sterke motpoler, oppstår konflikt og destruksjon. På sett og vis er marxismen et slikt barn.

Avsporing, men en følge av temaet bl.a.

Virkelig farlig er det for en klubb når supporterne mener det er gått for langt med utlendinger. Men vil de det om suksessen oppnås? Ingen suksess med bare utlendinger og det blir en større misnøye enn om local lads ikke når helt opp.

Men jeg er enig, rent fotballtankemessig, at i PL skulle det vært annerledes.
Det kommer av tradisjonen og at det var annerledes da man vokste opp med det. Da var det ikke bare laget vs. Bayern Munchen, men også den engelske ligaen vs. den tyske - i bakhodet.

Livet er for komplekst for ensidige løsninger, både på og utenfor banen.

Ellers ser vi at Liverpool bare fikk uavgjort nok en gang og ikke benyttet muligheten til å ta inn på teten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 19:56 
Klubbdirektør

Begynn å grin a Karlsen. Det er så latterlig at du skal dra opp dette hele tiden. Har du ikke noe annet å skylde på for at Arsenal er jævli gode for tia? Jeg bare sukker.. Den diskusjonen har vi tatt hver gang United taper poeng mot Arsenal her. Like latterlig og usaklig hver gang. Prøv å finne på noe nytt, dette er bare lavmål.

Og post-match kommentarene til Demento er jo bare like latterlige... Stakkars, han måtte da vite at det er vanlig å få slengt dritt etter seg da man er en så stor drittsekk i England. Og Wenger har vel aldri klaget på at hele OT synger "Arsene Wenger is a phaedofile"

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 20:05 
Forumlegende

Korslund wrote:

Og post-match kommentarene til Demento er jo bare like latterlige... Stakkars, han måtte da vite at det er vanlig å få slengt dritt etter seg da man er en så stor drittsekk i England. "

Et sekunds seriøsitet her. Hvem er det dere kaller Demento?

Edit: OK, gammern sjøl ja:P Alex.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Nov 2007, 22:22 
Saftblander

Korslund wrote:
Og Wenger har vel aldri klaget på at hele OT synger "Arsene Wenger is a phaedofile"

The Wenger bus is coming and all the kids are running

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2007, 08:41 
Forumlegende

Som supporter for en klubb med "et par" landslagspillere har man to følelser for deres deltagelse i EM. Det ene er at det er gøy å se Unitedspillere i en så stor turnering. Kontra det at da får de seg en skikkelig ferie og er klare for innsats og ny sesong for klubblaget.

England ute. Brown, Neville, Ferdinand, Carrick, Hargreaves og Rooney er da sikret en lang ferie. Dette gavner United.
Serbia ikke med, Vidic får hvile.

Giggs fikk selvfølgelig aldri oppleve noe sluttspill. Han spiller jo på Wales. Skottland og Fletcher er hjemme. Det samme med Irland og O'Shea. Og Nord-Irland med Evans i midtforsvaret.

Sannsynlige Unitedspillere i EM:
Ronaldo og Nani for Portugal
van der Sar for Nederland
Kuzszack for Polen
Evra (og kanskje Saha) for Frankrike
Pique kanskje for Spania

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 21:22 
Forumlegende

Bolton......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2007, 21:52 
Forumlegende

ivo wrote:
Bolton......

Ett ord, ikke en gang en hel setning, får meg til å svare..hehe.

Intet å si her. Virker som Ferguson ikke har lært av gamle feil når vi med en drøss med skader "hviler" Ronaldo!! Ingen kan spasere seg til ligagull lenger. Det er minst ti år siden man kunne det..

Det kommer til å bli en durabelig kamp om gullet. Som forventet. United, Arsenal, Liverpool, Chelsea... Ikke godt å si hvem som ender på topp til slutt.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 280 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]