Innflytteren wrote:
Jepp, dommertrioen pluss fjerdedommer gjorde en kamp laaaaangt under pari i går, med flere soleklare feil, inkonsekvent dømming og et tydelig blåskjær i alt de foretok seg fra første fløytepip til siste.... MEN!
Jeg synes det er trist at jeg kvier meg for å ta med meg barna på supporterfeltet - fordi språket er noe helt annet enn hverdagslig (for å si det mildt...). Jeg er for stemning, engasjement og lidenskap, og at man i kampens hete skriker ut sine meninger. Barna tåler fint å høre hele J-feltet synge rævva-rævva-rævva så det dirrer i lysmastene, "mere hår enn hjerne" og "kjøpt og bettalt" er også helt rimelige reaksjoner på hårreisende dømming. Yttrykk som "fitte", "jævla hore", "har du blitt pult av hele stabekk i pausa" og vi skal voldta deg"...synes jeg ikke skal ha plass hverken i ordforrådet til mindreårige eller på en fotballstadion. Det må da kunne gå an å uttrykke missnøye med dommerstanden uten å bruke sånne ord? Eller er jeg helt på jordet, prippen og tynnhudet?
På det verste er det lite barnevennlig det som kommer fra Felt-J. Massesuggesjon er rare ting og det ene tar vel det andre. Vil tro at KIL supporterne ikke er stort verre enn andre klubbers supportere. Men når det først blir mye negativitet så virker det vanskelig å snu stemningen. Og de som kaster lightere og slikt har bomma totalt! (Tror ikke dette kom fra Felt J faktisk)
Så en god del selvkritikk på språkbruk må vi kunne ta ja. (Tror ikke jeg vill tatt med egne barn

)